1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika 6.

Program/Általános iskola 6. osztály, nyolcosztályos gimnázium 2. osztály/Átdolgozott kiadás

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím: Calibra Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2820-5
Megjegyzés: Tankönyvi száma: CAE 040.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A program ajánlásokat tartalmaz a NAT, a Kerettanterv és a helyi tanterv értelmezéséhez, konkretizálásához, általában a nevelő-oktató tevékenység feladatainak megoldásához, de nem vállalkozhat... Tovább

Előszó

A program ajánlásokat tartalmaz a NAT, a Kerettanterv és a helyi tanterv értelmezéséhez, konkretizálásához, általában a nevelő-oktató tevékenység feladatainak megoldásához, de nem vállalkozhat arra, hogy minden osztály számára egyaránt érvényes és mindenkinek egyaránt elfogadható recepteket fogalmazzon meg. Segítséget nyújthat az adott tananyag feldolgozásában, a megfelelő módszerek kiválasztásában, a tanulók értékelésében. Ugyanakkor a tananyag tartalmának végleges meghatározása, az egyes gyerekekkel szemben támasztott követelmények megfogalmazása, az osztály színvonalának megfelelő tárgyalásmód kidolgozása a tanár joga és kötelessége.
A tananyag és a követelmények értelmezéséről című részben tantervi témák szerint elemezzük a tananyagot, taglaljuk kapcsolódását a korábbi évek követelményeihez, ismertetjük a nevelésben betöltött funkcióját.
A tananyag feldolgozása című fejezetben a tankönyv hat fejezetét követve fejtjük ki a tananyagot. A tankönyv felépítését tételesen áttekintve módszertani és szakmai ajánlásokat fogalmazunk meg a konkrét tananyag tanításához és a feladatok megoldásához. Áttekintjük, hogy a különböző összetételű osztályokban mire építhetünk, hová kell eljuttatnunk, hogyan differenciálhatunk, milyen lehetőségeink vannak a koncentrációra.
Minden témakörnél részletes, de "félkész" tanmenetjavaslat található. Ez a tanmenetjavaslat az aktuális tananyagon túlmenően tartalmazza a koncentráció és a folyamatos ismétlés lehetőségeit, néhány esetben utal az alkalmazható eszközökre és az esetleges kiegészítő anyagrészekre. A tanmenetjavaslatot adaptálnunk kell saját elképzeléseinkhez és osztályunk színvonalához - betartva a Kerettanterv és a helyi tanterv előírásait.
Ha a tanulók az alsó tagozatban nem ebből a könyvcsaládból tanulták a matematikát, akkor a felső tagozatba való átmenet koncepcióváltásának negatív hatását még 6. osztályban is érzékelhetjük. Több időt és energiát kell fordítanunk a számfogalom alapozására, a mértékegységek megtanítására, a számolási rutin, a szövegértelmező képesség és a geometriai látásmód fejlesztésére.
A Kerettanterv minimálisan heti 3 matematikaórát ír elő úgy, hogy közben nem csökkenti lényegesen (mert nem is lehet csökkenteni) a követelményeket. Ebben az órakeretben nem dolgozható fel és nem gyakoroltatható be kellő színvonalon a tananyag. Ezért az iskolák döntő többsége a szabadon tervezhető órakeretből heti plusz egy órát biztosít a matematikatanítás számára. Ezt a taneszközök kidolgozásánál figyelembe kellett vennünk. Vissza

Tartalom

Bevezetés4
A taneszközökről5
A tananyag és a követelmények értelmezéséről7
A tananyag feldolgozása12
Óraterv15
Számok és műveletek16
A tananyag-feldolgozás csomópontjai18
Kapcsolódási lehetőségek19
Tanmenetjavaslat21
A tananyag-feldolgozás áttekintése25
A geometriai alakzatok vizsgálata42
A tananyag-feldolgozás csomópontjai44
Kapcsolódási lehetőseégek44
Tanmenetjavaslat45
A tananyag-feldolgozás áttekintése47
Függvények, egyenes és fordított arányosság, százalékszámítás54
A tananyag-feldolgozás csomópontjai54
Kapcsolódási lehetőségek55
Tanmenetjavaslat56
A tananyag-feldolgozás áttekintése57
A tengelyes tükrözés62
A geometriai transzformációkról62
A tananyag-feldolgozás csomópontjai64
Kapcsolódási lehetőségek65
Tanmenetjavaslat66
A tananyag-feldolgozás áttekintése69
Nyitott mondatok77
A tananyag-feldolgozás csomópontjai78
Kapcsolódási lehetőségek78
Tanmenetjavaslat79
A tananyag-feldolgozás áttekintése80
Összefoglaló8
A tananyag-feldolgozás áttekintése87
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem