1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai menedzsment

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 262 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-162-792-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: CAE 107. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A fejlett tőkés országokban már több évtizede alkalmazzák a stratégiai menedzsment módszereit, amelyek segítenek a versenyhelyzetben lévő vállalatoknak, hogy hatékony választ adjanak a környezeti kihívásokra. A piacgazdaság kialakulásával hazánkban is gyökeresen megváltozott a gazdasági szervezetek tevékenységét behatároló környezet. Az e témával kapcsolatos legújabb ismereteket tárja olvasói elé ez a könyv.
emutatja a vállalat viselkedését meghatározó érdekcsoportokat, a vállalatvezetés, illetve a tulajdonosok törekvéseit összefoglaló vállalati küldetést. Vizsgálja a versenykörnyezetet, értékeli a szervezetek belső erőforrásait, erősségeit, és gyengeségeit. Megismertet a környezeti fenyegetéseket és lehetőségeket feltáró úgynevezett SWOT-elemzéssel, az üzletági szintű elemzési módszerekkel, a portfólió- és életgörbe-elemzésekkel. Felvázolja a különféle stratégiai alternatívákat és megvalósításuk feltételeit. Foglalkozik a stratégiával kapcsolatos egyéb lényeges kérdésekkel is,... Tovább

Fülszöveg

A fejlett tőkés országokban már több évtizede alkalmazzák a stratégiai menedzsment módszereit, amelyek segítenek a versenyhelyzetben lévő vállalatoknak, hogy hatékony választ adjanak a környezeti kihívásokra. A piacgazdaság kialakulásával hazánkban is gyökeresen megváltozott a gazdasági szervezetek tevékenységét behatároló környezet. Az e témával kapcsolatos legújabb ismereteket tárja olvasói elé ez a könyv.
emutatja a vállalat viselkedését meghatározó érdekcsoportokat, a vállalatvezetés, illetve a tulajdonosok törekvéseit összefoglaló vállalati küldetést. Vizsgálja a versenykörnyezetet, értékeli a szervezetek belső erőforrásait, erősségeit, és gyengeségeit. Megismertet a környezeti fenyegetéseket és lehetőségeket feltáró úgynevezett SWOT-elemzéssel, az üzletági szintű elemzési módszerekkel, a portfólió- és életgörbe-elemzésekkel. Felvázolja a különféle stratégiai alternatívákat és megvalósításuk feltételeit. Foglalkozik a stratégiával kapcsolatos egyéb lényeges kérdésekkel is, mint pl.: a szervezeti struktúra, a vállalati kultúra és a változásmenedzsment.
Az egyes stratégiai módszerek gyakorlati alkalmazására konkrét esettanulmányok adnak példát. A szövetet számos ábra és táblázat teszi még érthetőbbé. A kötet külön értéke, hogy példáit jórészt a hazai gyakorlatból meríti. E példákra alapozva világos eligazítást ad a vállalati stratégia alkalmazóinak. A fejezetek végén felvetett kérdések lehetővé teszik a téma önálló feldolgozását.
Az olvasmányosan megírt könyv nemcsak a jövő szakemberképezésének, hanem a jelenlegi vállalatvezetőknek is sok tanáccsal, útmutatással szolgál a sikert hozó stratégia kidolgozásában. Vissza

Tartalom

Bevezető9
A stratégiai menedzsment lényege13
Mi a menedzsment?13
Mi a stratégia?17
Mi a stratégiai menedzsment?20
Feladatok23
Stratégiai menedzsment a gyakorlatban24
A stratégia különböző megközelítései24
A stratégiai menedzsment folyamata27
Szándékolt és kialakuló stratégiák29
A stratégia szervezeti meghatározói31
A stratégia szintjei34
Feladatok36
Stratégiai menedzsment a gyakorlatban24
A stratégia különböző megközelítései24
A stratégiai menedzsment folyamata27
Szándékolt és kialakuló stratégiák29
A stratégia szervezeti meghatározói31
A stratégia szintjei34
Feladatok36
A szervezetek változó környezete37
Az "üzlet", a "termék" és a "fogyasztó"37
A környezet elemzésének logikája40
A szervezetek tág környezete45
Az iparági versenykörnyezet elemzése47
A működési környezet elemzése52
Feladatok57
A belső erőforrások elemzése59
Az erőforrás-átvilágítás59
A vállalat "határai" és az értékláncelemzés logikája62
A Porter-féle értékláncelemzés67
Az összehasonlítások, viszonyítások72
A Swot-elemzés74
Feladatok78
A vágyaktól az érdekekig80
A tulajdonosok és az "érintettek"80
A vállalatirányítás mechanizmusai89
A szervezeti kultúra 93
A stratégia etika kérdései99
Feladatok104
A versenyképesség építőkockái106
A versenyelőny és tényezői106
A kulcs sikertényezők108
Alapvető és megkülönböztető képességek110
A versenyképesség modellje112
Feladatok115
A stratégiai alternatívák117
A versenystratégiák választéka117
Költségvezető stratégia121
Megkülönböztető stratégia122
Összpontosítási stratégiák123
Termék/piaci fejlesztési stratégiák127
Piaci behatolás128
Termékfejlesztés129
Piacfejlesztés129
Diverzifikáció130
Feladatok134
Stratégiai üzleti egységek és portfolió-elemzések135
A stratégiai üzleti egységek135
A Boston Consulting Group (BCG)-mátrix138
A General Electric-Mátrix143
Az életgörbe-elemzések147
A funkcionális stratégiák153
Feladatok155
A vállalati szintű fejlesztési stratégiák157
Az alapstratégiák választéka157
Intenzív stratégiák159
Integrációs stratégiák159
Diverzifikációs stratégiák160
Védekező jellegű stratégiák160
A vállalati központok stratégiai alternatívái161
Belső fejlesztés, stratégiai szövetség és felvásárlás163
A belső fejlesztés164
A közös fejlesztés (stratégiai szövetség kialakítása)166
A vállalatfelvásárlás (akvizíció)168
Feladatok172
A stratégiai döntés173
A stratégiai döntés szempontjai173
Az alapstratégiai döntési mátrix179
A választás stílusa180
Feladatok183
A stratégiai célok rendszere185
A célok hierarchiája185
A vállalati küldetés és jövőkép191
A stratégiai nyilatkozat197
Feladatok201
A stratégia megvalósítása202
A stratégia végrehajtásának előkészítése202
Az erőforrás-tervezés205
A stratégiai ellenőrzés rendszere209
A stratégiai vezetési rendszer (Balanced Scorecard)214
Feladatok217
A stratégiai változások végrehajtása218
A vállalati szervezet218
A stratégiai változások feltételei225
A változásmenedzsment korszerű megközelítései230
A válságmenedzsment234
Feladatok239
Esettanulmányok241
A Graboplast Rt.241
Feladatok255
Gyorsétkeztetési iparág256
Feladatok263

Marosán György

Marosán György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marosán György könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Stratégiai menedzsment Stratégiai menedzsment Stratégiai menedzsment

Néhány lapon színes szövegkiemelő nyoma látható.

Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
14 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Stratégiai menedzsment Stratégiai menedzsment

Néhány oldalon színes sorkiemelések láthatóak.

Állapot:
3.480 ,-Ft
28 pont kapható
Kosárba