1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Maros Rudolf: Vonósszimfónia/Szokolay Sándor: Az áldozat/Petrovics Emil: Lysistraté

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Állami Operaház
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 13 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: 3 mű egy füzetben. Fekete-fehér illusztrációkat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Részlet a könyvből:
A zeneművészet és a balett együttélésének fordulópontjaként századunk második felében újult erővel bontakozik ki egy sajátos kompozíciós szemlélet és gyakorlat. A koreográfusok ennek jegyében gyakran szándékosan lemondanak arról, hogy "rendelt" zenére dolgozzanak, s helyette inkább a közeli vagy régmúlt - eredetileg csak zenekari előadásra szánt - zeneműveihez kapcsolódnak. Van ebben kortünet is. Akár kultúrtörténeti ellenhatásnak is nevezhetnők azt az áramlatot, amely a számos országban sokáig egyeduralkodó cselekményes-történetes nagybalettet, táncdrámát igyekszik ellensúlyozni, hogy nagyobb teret biztosítson a zeneiségnek, a tánc számára primérebb érzelmeknek, s egyben a tisztább kevesebb irodalmi kötöttséget viselő kifejezési formáknak. Természetesen a "tiszta" zene előtérbe helyezése koreográfusi alkat kérdése is: a zeneirodalom hatalmas termésében mód nyílik a választársa, a koreográfus érzelemvilágához közelálló zenemű kiemelésére, s a rezonálókészség... Tovább

Fülszöveg

Részlet a könyvből:
A zeneművészet és a balett együttélésének fordulópontjaként századunk második felében újult erővel bontakozik ki egy sajátos kompozíciós szemlélet és gyakorlat. A koreográfusok ennek jegyében gyakran szándékosan lemondanak arról, hogy "rendelt" zenére dolgozzanak, s helyette inkább a közeli vagy régmúlt - eredetileg csak zenekari előadásra szánt - zeneműveihez kapcsolódnak. Van ebben kortünet is. Akár kultúrtörténeti ellenhatásnak is nevezhetnők azt az áramlatot, amely a számos országban sokáig egyeduralkodó cselekményes-történetes nagybalettet, táncdrámát igyekszik ellensúlyozni, hogy nagyobb teret biztosítson a zeneiségnek, a tánc számára primérebb érzelmeknek, s egyben a tisztább kevesebb irodalmi kötöttséget viselő kifejezési formáknak. Természetesen a "tiszta" zene előtérbe helyezése koreográfusi alkat kérdése is: a zeneirodalom hatalmas termésében mód nyílik a választársa, a koreográfus érzelemvilágához közelálló zenemű kiemelésére, s a rezonálókészség legkedvezőbb kapcsolására. Lehetőség nyílik - s ez egyben kötelezettséget is jelent: a választott zenemű tiszteletét a koreográfiai kivitelezésben.
Vonósszimfónia:
Maros Rudolf műve, a Sinfonia per archi (1955-56) ugyancsak számos, sikeres koncertelőadás után vált egy új balett indulópontjává. A zenére épülő tánc koreográfusi intencióiból elsőre éppen a muzsika szolgálata ötlik leginkább szembe. A színpadkép szemlélője nemcsak azt figyelheti meg, hogy hogyan formálódnak újjá - immár vizuálisan - a zenemű szerkezeti pillérei, az I. tétel szonáta formája, a triós II. tétel és a III. tétel rondója. Vissza
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Maros Rudolf: Vonósszimfónia/Szokolay Sándor: Az áldozat/Petrovics Emil: Lysistraté Maros Rudolf: Vonósszimfónia/Szokolay Sándor: Az áldozat/Petrovics Emil: Lysistraté Maros Rudolf: Vonósszimfónia/Szokolay Sándor: Az áldozat/Petrovics Emil: Lysistraté

A címlapon bejegyzés és színes kiemelés található.

Állapot:
860 Ft
430 ,-Ft 50
3 pont kapható
Kosárba