1.062.614

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

100 éves a Rába

1896-1996

Szerző
Szerkesztő
Fotózta

Kiadó: Rába Magyar Vagon- és Gépgyár Rt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 81 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Száz év Mennyi ez a száz év: sok vagy kevés? Érdem-e egyáltalán? Fontos-e számunkra a múlt, mond-e valamit nekünk elődeink munkája, élete?
Megannyi kérdés, melynek megfogalmazására az ad... Tovább

Előszó

Száz év Mennyi ez a száz év: sok vagy kevés? Érdem-e egyáltalán? Fontos-e számunkra a múlt, mond-e valamit nekünk elődeink munkája, élete?
Megannyi kérdés, melynek megfogalmazására az ad alkalmat, hogy Magyarország nyugati városának legnagyobb gépipari vállalata, a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár Rt. száz évvel ezelőtt, 1896-ban alakult, s egy évszázad történelmi változásait nemcsak túlélve, hanem átélve, ma is meghatározó gazdasági vállalkozása nemcsak a városnak, hanem Magyarországnak is.
Mi tette lehetővé ezt a száz éves fejlődést, mi áll a centenárium sikertörténete mögött?
Leginkább a legendás gyártmányokra emlékezünk: a londoni metró szerelvényekre, melyekre alig tíz évvel az alapítás után jött megrendelés; a világ első összkerékhajtású és kormányzású közúti járművére, mely csakúgy világszenzáció volt a maga idejében, mint a Rába Botond terepjáró; emlékezünk a hidakra, melyek folyópartokat és országokat kötnek össze; a gyönyörűséges Rába Grand személyautóra, mely az utolsó magyar király számára készült; az elegáns vasúti étkezőkocsik hangulatos belsőire; a robusztus dömperek, teherautók, vasúti- és hajómotorok dübörgésére; az első motorekék, majd a Rába Mindenes, később a Rába Steiger traktorok megjelenésére a szántóföldeken. És persze a Rába-MAN motorok, az autóbusz futóművek százezreire, amelyek az egyre korszerűsödő gyáróriás hírnevét szétvitték a világba, s melyek ma is megalapozói eredményeinknek. Vissza

Tartalom

Száz év (Zalán Barnabás vezérigazgató előszava) 3
A kezdetek (Szerző: Markó Tamás) 5
A Vagongyár alapítása (Szerző: Markó Tamás) 6
Az első gyártmány (Szerző: Markó Tamás) 14
Az autógyártás (Szerző: Markó Tamás) 18
Gazdasági válság (Szerző: Heller László) 28
Fúzió a RIMA-val: ipari óriáskonszern (Szerző: Heller László) 32
Új lendületben az autógyártás (Szerző: Heller László) 35
Világháborús évek (Szerző: Heller László) 38
Hidak a jövőben (Szerző: Heller László) 43
Az ötvenes évek (Szerző: Baudentisztl Ferenc) 46
A közúti járműprogram (Szerző: Baudentisztl Ferenc) 51
Nyitás a világra (Szerző: Baudentisztl Ferenc) 57
Rába: Jelenében múltja - múltjában jövője (Szerző: Dusza András) 67
A Rába termékfejlesztési irányai (Szerző: Dusza András) 69
Felkészülve a második száz évre (Szerző: Dusza András) 74
Esély a jövőnek (Szerző: Duszö András) 78
Felhasznált irodalom jegyzéke 80
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem