A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketingháború

A hadviselésben ismert taktikák és stratégiák alkalmazása a piaci versenyben

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Bagolyvár Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN: 963-9197-10-6
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés: a marketing valójában háború7
Ma már a marketing valódi funkciója nem az, hogy a fogyasztót figyelje, feladata, hogy túljárjon a versenytárs eszén, hogy bekerítse és legyőzze őt. Röviden, a marketing - háború, ahol az ellenség a versenytárs, és a fogyasztó a meghódítandó cél
Két és fél ezer háborús év13
A marketing szakemberek sokat tanulhatnak a történelem híres ütközeteiből
A túlerő szabálya23
Ez Clausewitz első szabálya. A nagy hal megeszi a kis halat. A nagy seregek legyőzik a kis seregeket. Ugyanígy van ez a marketingben is. A nagy cégek legyőzik a kis cégeket
A védelem fölénye29
Clausewitz második szabálya az, hogy a védelem mindig előnyben van. Nincs katonai tábornok, aki olyan ütközetet kezdeményezne, ahol kicsi az esélye a győzelemre. Mégis, sok marketing tábornok indít támadást jó pozícióban lévő, védekező versenytárs ellen! Mint Cardigan Balaclavánál és Lee tábornok Gettysburgnál, sok marketing tábornok támad meg olyan ellenséget, amely számbeli fölényben van, ráadásul a magaslatot is birtokolja!
A verseny új korszaka33
A marketing sok kifejezését a hadtudományból kölcsönözték. (Marketinghadjáratot indítunk.) Úgy beszélünk és cselekszünk, mint egy tábornok - de messze nem úgy gondolkozunk és tervezünk. Itt az ideje, hogy a marketingműveleteknél a katonai stratégia szabályait alkalmazzuk, ezzel jelentősen növelve a siker esélyét.
A csatatér természete37
A marketingcsatákat nem a boltok és szupermarketek polcain vívják. Nem is a Detroithoz és Dallashoz hasonló városok utcáin. A marketingcsatákat a vevőjelölt koponyájában vívják. A koponya a csatatér. Olyan terület ez, amely ugyancsak bonyolult, és amelyet nehéz megismerni
A stratégiai négyszög41
A marketingháborúnak nem csupán egy stratégiája van. Négy van belőle. Az első és legfontosabb döntés, amit meg kell hoznunk: melyiket alkalmazzuk. Legyen bármi is a termékünk, választásunk attól függ, hogy a stratégiai négyszög melyik negyedében vagyunk
A védekező háború szabályai46
Védekező marketingháborút csak a piacvezető folytathat. Három szabálya van. Közülük a legmeglepőbb: önmagadat kell megtámadnod, nem az ellenséget!
A támadó háború szabályai55
Támadó marketingháborút a mezőny második és harmadik cége tud sikerre vinni, de csak akkor, ha alkalmazza a kulcsszabályt: megtalálja a gyengeséget a piacvezető erősségében, és ott támad!
Az oldaltámadás szabályai67
A marketingháború legkreatívabb módja az oldaltámadás. Eddig a legnagyobb marketing sikereket oldaltámadással érték el
A gerillaháború szabályai80
A marketingháború résztvevőinek zöme - gerilla. A kisebb cégek nagyon sikeresek tudnak lenni, feltéve, ha nem próbálkoznak meg szembeszállni területük óriásaival
A kólaháború92
Úgy tűnik, a Pepsi-Cola legyőzi ősi ellenfelét, a Coca-Colát. Ennek fő oka, hogy a Coke nem elég eredményesen alkalmazza stratégiai előnyeit
A sörháború101
Úgy tűnik a sörpiac konszolidálódik. Olyan időben, amikor a kisebb versenytársaknak összpontosítaniuk kellene erőiket, ők épp az ellenkezőjét teszik
A hamburgerháború122
A McDonald's továbbra is uralja a hamburgerpiacot, de a Burger King és a Wendy's pozíciókat nyertek, a marketinghadviselés klasszikus szabályainak köszönhetően
A számítógép-háború123
Egyetlen cég sem folytat marketingháborút olyan magas színvonalon, mint a Nagy Kék. De még az IBM is pofára eshet, ha olyan területen próbál versenyre kelni, amelyen idegenül mozog
Stratégia és taktika146
Mint ahogy a formának követnie kell a funkciót, a stratégiának is a taktikából kell kiindulnia. Vagyis a stratégia végső és egyetlen célja - taktikai eredmények elérése. A stratégiát alulról felfelé kell kifejleszteni, nem pedig fordítva. Csak a tábornok tud eredményes stratégiát kidolgozni, aki jól ismeri, mi történik a csatatéren
A marketing tábornok158
A mai piacnak több tábornagyra, több olyan emberre lenne szüksége, aki meri vállalni a felelősséget, hogy egy átfogó marketingprogramot megtervezzen és végigvezényeljen. A jövő marketing tábornokának jellemzője a rugalmasság, a bátorság és a merészség
Tárgymutató165
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem