1.066.237

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketingelmélet a gyakorlatban

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A marketingsorozat tizenhatodik tagjaként megjelenő tanulmánykötetet a szerzők Tomcsányi Pál professzornak, a Magyar Tudományos Akadémia tagjának ajánlják, születésének 80. évfordulója alkalmából. Tomcsányi akadémikus neve Magyarországon egyet jelent a marketing tudományos igényességű művelésével. Aki az amerikaiaknak Philip Kotler, a németeknek Herbert Meffert, az angoloknak Peter Doyle, a hollandoknak Matthew Meulenberg, az a magyaroknak Tomcsányi Pál.
Tanulmánykötetünk reprezentatívnak tekinthető keresztmetszeti képet nyújt arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar marketingkutatókat. A marketingelmélet olyan kérdéseivel foglalkozik az első rész, mint a paradigmaváltás, a szinergia és az érték a marketingben. A második, stratégiai fejezet a területi marketinget, a kisvállalkozásokat, az élelmiszer-kereskedelmet és a reklámozási költségeket veszi górcső alá. A fogyasztói magatartásról szóló harmadik részben az... Tovább

Fülszöveg

A marketingsorozat tizenhatodik tagjaként megjelenő tanulmánykötetet a szerzők Tomcsányi Pál professzornak, a Magyar Tudományos Akadémia tagjának ajánlják, születésének 80. évfordulója alkalmából. Tomcsányi akadémikus neve Magyarországon egyet jelent a marketing tudományos igényességű művelésével. Aki az amerikaiaknak Philip Kotler, a németeknek Herbert Meffert, az angoloknak Peter Doyle, a hollandoknak Matthew Meulenberg, az a magyaroknak Tomcsányi Pál.
Tanulmánykötetünk reprezentatívnak tekinthető keresztmetszeti képet nyújt arról, hogy melyek azok a tudományos kérdések, amelyek az új évezred elején foglalkoztatják a magyar marketingkutatókat. A marketingelmélet olyan kérdéseivel foglalkozik az első rész, mint a paradigmaváltás, a szinergia és az érték a marketingben. A második, stratégiai fejezet a területi marketinget, a kisvállalkozásokat, az élelmiszer-kereskedelmet és a reklámozási költségeket veszi górcső alá. A fogyasztói magatartásról szóló harmadik részben az ártudatosságról, a generációváltásról és a borfogyasztásról olvashatunk. A szolgáltató szektorban alkalmazott módszerekkel foglalkozó negyedik rész a fogyasztói elégedettségkutatást és a kritikus esetek módszerét tárgyalja. Végül az ötödik, agrármarketing fejezetben az élelmiszer-minőség, a közösségi agrármarketing és a szövetkezeti vertikális koordináció egyes kérdései szerepelnek. Vissza

Tartalom

Előszó9
Tomcsányi Pál szakmai életútja11
A szerzőkről17
Marketingelmélet23
Rekettye Gábor: Paradigmaváltás a marketingkoncepcióban a XXI. század elején27
Szennyessy Judit: A marketing szinergia43
Mandják Tibor: Az üzleti kapcsolatok marketing értelmezése53
Dinya László: A felsőoktatási "elit" véleménye esélyeinkről a "bolognai folyamat"-ban67
Stratégiai marketing81
Piskóti István. Területmarketing a marketingelméleti iskolák fejlődésében87
Józsa László: A marketingstratégiai gondolkodás és módszertan szerepe és helye a magyar kisvállalkozásokban109
Bauer András: Stratégiai viselkedés a magyar élelmiszerkereskedelemben119
Berács József: Reklámozási költségek nemzetközi összefüggésben127
Fogyasztói magatartás147
Törőcsik Mária: Generációk fogyasztói magatartása, marketingkövetkezmények151
Hofmeister Tóth Ágnes - Toth Gedeon: Bevásárlási magatartás és érték alapú fogyasztói szegmentáció165
Papp János - Komáromi Nándor: A borfogyasztók Magyarországon: egy empirikus kutatás eredményei181
Kenesei Zsófia: Vásárlói árismeret és ártudatosság197
A marketingkutatás módszertani kérdései215
Veres Zoltán: A válaszszóródások problémája a professzionális szolgáltatók ügyfeleinek elégedettségkutatásában219
Simon Judit - Lantos Zoltán: A betegelégedettség mérési módszere és az empírikus vizsgálatok tapasztalatai235
Kolos Krisztina: A szolgáltatásokkal való találkozás elemzése a légi utas-szállításban: a kritikus esetek módszerének egy alkalmazása257
Agri-Marketing267
Gaál Béla: A magyar közösségi agrármarketing és az EU-csatlakozás271
Lehota József - Marian Garcia - Illés B. Csaba - Nigel Poole - Claire Skinner: Az élelmiszerbiztonsági és minőségi követelmények érvényesülése az Egyesült Királyság és Magyarország friss zöldség-gyümölcs import ellátási-láncában289
Szabó G. Gábor - Fertő Imre: Szövetkezeti vertikális koordinációs kérdések: magyar esettanulmány a zöldség-gyümölcs szektorból305
Szakály Zoltán - Berke Szilárd: A táplálkozás, a minőség és a marketing kapcsolata élelmiszereknél319
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem