1.060.331

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing - reklám

Szerző

Kiadó: EFEB Felnőttoktatási Központ
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői papírkötés
Oldalszám: 396 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér illusztrációval. Harmadik, javított és bővített kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jegyzetünk azzal a céllal készült, hogy az Országos Képzési Jegyzékben szereplő, közép- és felsőfokú (ügyintézői és menedzser-szintű) marketing- és reklám-képzések szakmai anyagát minél teljesebb... Tovább

Előszó

Jegyzetünk azzal a céllal készült, hogy az Országos Képzési Jegyzékben szereplő, közép- és felsőfokú (ügyintézői és menedzser-szintű) marketing- és reklám-képzések szakmai anyagát minél teljesebb mértékben ölelje fel.
Ez a célkitűzés egyfelől a tematikát igen széleskörűvé tette, hiszen ki kellett terjednie a marketing-, a piackutatási, a marketingkommunikációs, a reklámeszközökre és a marketingkommunikáció tervezésére vonatkozó, valamint a szakterületekhez kapcsolódó jogi és etikai ismeretekre egyaránt. Másfelől a cél szűkítette is a feldolgozás mélységét: elsődlegesen az adott képzési formák központilag előírt tematikái és követelményrendszerei határozták meg a jegyzet témaköreit és azok tárgyalását.
Tekintettel arra, hogy a jegyzet egyszerre kívánt megfelelni mindkét képzési szint szakmai igényeinek, természetesen az egyes szintek követelményeinél jóval több ismeretet tartalmaz.
A jegyzet a tekintetben mindkét követelményrendszer kívánalmain túlmutat, hogy az évek óta változatlan központi előírásokhoz képest tartalmazza az időközben bekövetkezett szakmai, technikai változások eredményeit is. Valószínűleg mindenki egyetért azzal, hogy - bár ilyen jellegű vizsgakérdések nincsenek - ma már legalábbis „illik" szót ejteni mondjuk a médiakutatásról és médiatervezésről, vagy például az internet és a telefon, az e-mail és az sms reklámeszközként történő alkalmazásáról.
Mindezzel együtt a jegyzet az érintett témaköröket tekintve sem lehet teljes: részben a már említett szempont - a képzési követelmények - miatt, részben anyagi, terjedelmi és időbeli megfontolások okán sem. Azok számára, akik valamely részterület iránt komolyabban érdeklődnek, a további tanulmányokhoz támpontot adhat az ajánlott irodalmak jegyzéke.
Miközben az alapvető cél az OKJ-vizsgákhoz szükséges szakmai ismeretek egy kötetben történő összefoglalása, ugyanakkor remélhető, hogy az így megírt és összegyűjtött anyag nem csak iskolai-tanfolyami hallgatóknak, hanem akár a téma iránt érdeklődő vállalkozóknak, vagy a szakmát - megfelelő ismeretek és végzettség nélkül - gyakorló alkalmazottaknak is megfelelő alapokat és hasznos segítséget nyújthat. Szerzőként, szerkesztőként ez úton is köszönetet mondok a kiadónak az ambiciózus - hiánypótló jellegű, de mégsem kockázatmentes - vállalkozásért, no meg természetesen az irányomban tanúsított bizalomért.
A jegyzet olvasóinak - legyenek akár diákok, akár felnőttképzés hallgatói, vagy „csak" a szakma iránt érdeklődők, netán vállalkozók - jó tanulást, jó munkát, sok sikert kívánok. Vissza

Tartalom

MARKETING 4
Marketingstratégiák 29
A termék 43
Az ár 53
Az elosztás 59
A marketingkommunikáció 65
Egyes területek marketing-sajátosságai 66
Marketingmenedzsment 74
PIACKUTATÁS-MARKETINGKUTATÁS 79
A marketinginformációs rendszer 79
A marketingkutatások 82
A piackutatások lebonyolítása 90
Reklámkutatások 94
MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ 100
Az arculat 103
A reklám 110
Public relations (pr) 136
A vásárlásösztönzés (sp) 147
A direktmarketing 154
Szponzorálás 161
A vevőszolgálat 166
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ ESZKÖZEI 170
Médiakutatás, médiastatisztika 178
Technikai alapismeretek 186
A televízió 199
A sajtó 205
A reklámnyomtatványok 220
A direct mail 224
A rádió 229
A köz- és zártterületi reklámeszközök 238
Az eladáshelyi reklámeszközök 247
Vásár, kiállítás, rendezvény 259
Az internet 263
A telefon 273
A mozi 277
A reklámtárgy 280
Alternatív reklámeszközök 284
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ TERVEZÉSE 288
A módszertan 289
Az adatgyűjtés 290
A koncepcionálás 297
A költségtervezés 307
Ügynökségi együttműködés 308
JOGI ISMERETEK 314
REKLÁMETIKA 353
MELLÉKLETEK 368

Hamburger Béla

Hamburger Béla műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hamburger Béla könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem