1.062.600

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing, piackutatás 1975/1.

Az Országos Piackutató Intézet folyóirata/IX. évfolyam 1. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Piackutató Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 120 oldal
Sorozatcím: Marketing, piackutatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Sok szó esik manapság a takarékoskodásról. Egyszerű számítások egész sora bizonyítja, milyen hatalmas őszszegű megtakarítás érhető el az energia és a különböző nyersanyagok, félkész termékek... Tovább

Előszó

Sok szó esik manapság a takarékoskodásról. Egyszerű számítások egész sora bizonyítja, milyen hatalmas őszszegű megtakarítás érhető el az energia és a különböző nyersanyagok, félkész termékek felhasználásának akár csak néhány ezrelékes csökkentésével. Érvényes ez az élőmunkára is. A kapun belüli munkanélküliség ésszerű csökkentése, a rendelkezésre álló munkaerő jobb felhasználása jelentős fizikai és szellemi többletkapacitást hozhat létre.
Nem mentes az ilyen lehetőségektől a piackutatás sem. Közismert tény például, hogy sok vállalatnál - és tegyük hozzá: irányító hatóságnál is - még mindig „kilóra mérik a tudományt". A több hónapos piackutató munka eredményességét sok intézménynél feltétlenül több száz oldalas, számtalan melléklettel ellátott tanulmánnyal kell bizonyítani. Jellemző és sajnos, általánosítható példával találkoztam néhány hónapja. Az egyik ágazati közgazdasági kutató intézet egy termelő vállalat részére igen értékes diverzifikációs tanulmányt készített.
A mintegy 30 oldalas, csak a lényeget érintő helyzet analízist, hasonló terjedelmű javaslat követte, amelyben a kutatók jól megalapozott összehasonlító elemzéssel mutatták be a diverzifikálás alternatív lehetőségeit.
A megbízó vállalat műszaki vezetése a munkát kiváló minősítéssel elfogadta, a gazdasági igazgató viszont azzal az indoklással, hogy egy hatvan oldalas munka nem lehet arányban a szerződésben kikötött 280 ezer forintos tiszteletdíjjal, megtagadta a jóváhagyást, illetve a költségtérítést. Az intézet ezért kénytelen volt igen terjedelmes számítási rész anyagait több kötetben összefoglalni, szöveges megjegyzésekkel ellátni. Vissza

Tartalom

Az Olvasóhoz! - Dr. Szabó László 5
Aktív üzletpolitikai módszerek a kiskereskedelemben - Jerzy Dietl és Bogdán Gregor 7
Szükséglet- és keresletkutatás a közlekedésben - Dr. Kádas Kálmán 15
A termék- és a vállalati imázs összefüggései - Dr. K. H. Strothmann 21
Ipari szervezetek információ-rendszerének módszertani alapjai - Dr. Susánszky János 25
A vállalati piackutatás szervezése - Dr. Szabó László 31
FÓRUM
Nyelvújítási törekvések a piackutatásban - Surányi Aladárné 49
Híd-e, vagy konfliktusok okozója a kereskedelem? - Dr. Erdős Sándor 54
Licencia, know-how; A METRIPOND Mérleggyár asztali optikai árjelzős mérlege - Dr. Szabady Csaba 57
ANGOL NYELVŰ ÖSSZEFOGLALÓK 65
NEMZETKÖZI KONFERENCIÁK
Bulgáriában jártunk 81
Gazdaságos-e a piackutatás a köznapi fogyasztási cikkek esetében? 83
Új termék kutatása - újszerű megközelítéssel 86
Nemzetközi Szabadidő és Művelődés Konferencia 87
KÜLFÖLDI SZAKIRODALOM
A fogyasztói magatartás előrejelzése és a modellépítő megközelítés 103
Telefon a fogyasztói kutatásban 103
HÍREK 106
ÚJ KÖNYVEK 109
FOLYÓIRATSZEMLE 113
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem