1.045.444

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing példatár

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Aula Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 366 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-958-503-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal illusztrált. 2., bővített, javított kiadás, változatlan utánnyomás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing nem elméleti diszciplína, hanem gyakorlatorientált megfontolások sorozata, nagyon praktikus, hétköznapi döntések előkészítése és meghozatala. Emiatt a tantárgy oktatása igen nagy... Tovább

Előszó

A marketing nem elméleti diszciplína, hanem gyakorlatorientált megfontolások sorozata, nagyon praktikus, hétköznapi döntések előkészítése és meghozatala. Emiatt a tantárgy oktatása igen nagy kihívást jelent az oktató számára, legyen az egyetemi-főiskolai képzés, szakképzés vagy akár csak egy egyszerű tanfolyam. A magabiztos elméleti tudás mellett a gyakorlati gazdasági élet részleteit is ismerni kell. Az ilyen oktatáshoz viszont olyan oktatási segédanyagra van szükség, ami megfelelő muníciót biztosít az oktatónak az előadások és szemináriumok gyakorlati jellegének biztosításához, a hallgatónak pedig a marketing gyakorlati alkalmazására való felkészüléshez. A magyarországi marketingoktatásban éveken keresztül gondot okozott az, hogy a hazai esetek inkább „balesetek" voltak, a példák amerikaiak, a számítások németesek. Kiss Mariann marketing példatárának legnagyobb értéke az, hogy hazai - vagy megfelelően és szellemesen adaptált - példák, gyakorlati feladatok tág tárházát nyújtja az oktatónak napi munkája megkönnyítéséhez, és a hallgatónak a döntések gyakorlati problematikájának megismeréséhez. A példatár szerkezete megfelel a korszerű marketingértelmezési koncepcióknak: a piaci alapfogalmak és a marketinges eszköztár ismertetése után következnek a marketing-mix részeit (termék/szolgáltatás-, ár-, elosztás- és reklámpolitika) elemző fejezetek. Az elméleti fejtegetésekhez és magyarázatokhoz könnyen és jól kapcsolható gyakorlati helyzeteket ismerhet meg az olvasó (tanár, diák vagy érdeklődő), s ez segíti az alkalmazást. A példák és feladatok módszertani sokszínűsége is a valósághoz való könnyebb adaptációt szolgálja: fejezetenként azonos sorrendben az egyszerűbb feladatoktól a komplexebb esettanulmányokigjut el az olvasó. • Az igaz-hamis állítások közti választás ellenőrzi a pontos fogalomalkotást. • A feleletválasztós tesztek segítenek az elmélet alapos és a tényleges értelmezésen alapuló végiggondolásában. • A számítási feladatok megoldásához a példatár megmutatja a marketingben használt eljárásokat és módszereket: statisztikai eljárások, mikroökonómiai, vállalatgazdaságtani és költségelemzési ismereteket elevenít föl a felhasználó a példák elkészítése közben. • Az esettanulmányok a komplexebb piaci környezetben való tájékozódást, a marketing döntések közötti összefüggések felismerését teszik lehetővé. A piacon felmerülő problémák sokrétűsége miatt gyakran á praktizáló marketinges szakemberek számára is hosszas utánjárást igényel az egyes területeken használt mutatók és eljárások felkutatása. Ennek elkerülése érdekében a példatár külön Képletgyűjteményben foglalja össze mindazokat a mutatókat, amelyek megkönnyíthetik a felhasználók döntéseit az egyes szakterületeken. Az összegyűjtött képletek megmutatják, hogy az adott témakörön belül milyen alternatívák és módszerek használatosak a marketing jelenlegi gyakorlatában. A biztonság kedvéért a szerző megoldási segédletet is mellékel, ami nagyon fontos. Ugyanakkor vegyük figyelembe, hogy a marketingdöntések jelentős bizonytalansági körülmények között születnek, hiszen a reakciók a vásárlói döntésekben nyilvánulnak meg. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Köszönetnyilvánítás 9
I. MARKETING-ALAPFOGALMAK 11
Igaz-hamis állítások 11
Tesztfeladatok 12
Számítási és egyéb feladatok 14
Esettanulmányok 24
II. FOGYASZTÓI PIAC ÉS VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS 27
Igaz-hamis állítások 27
Tesztfeladatok 28
Számítási és egyéb feladatok 30
Esettanulmányok 41
III. SZERVEZETI PIAC ÉS BESZERZÉSI MAGATARTÁS 45
Igaz-hamis állítások 45
Tesztfeladatok 46
Számítási és egyéb feladatok 48
Esettanulmányok 58
IV. A PIACSZEGMENTÁLÁS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI 61
Igaz-hamis állítások 61
Tesztfeladatok 62
Számítási és egyéb feladatok 64
Esettanulmányok 78
V. A MARKETINGSTRATÉGIA KIALAKÍTÁSA 83
Igaz-hamis állítások 83
Tesztfeladatok 84
Számítási és egyéb feladatok 86
Esettanulmányok 90
VI. TERMÉKPOLITIKA 93
Igaz-hamis állítások 93
Tesztfeladatok 94
Számítási és egyéb feladatok 96
Esettanulmányok 113
VII. ÁRPOLITIKA 117
Igaz-hamis állítások 117
Tesztfeladatok 118
Számítási és egyéb feladatok...120
Esettanulmányok 135
VIII. ÉRTÉKESÍTÉSPOLITIKA 139
Igaz-hamis állítások 139
Tesztfeladatok 140
Számítási és egyéb feladatok..142
Esettanulmányok 157
IX. REKLÁM 163
Igaz-hamis állítások 163
Tesztfeladatok 164
Számítási és egyéb feladatok 166
Esettanulmányok 185
Megoldások 197
Képletgyűjtemény 319
Mellékletek 345
Irodalom 357
Tárgymutató 359

Kiss Mariann

Kiss Mariann műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kiss Mariann könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem