1.060.428

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing mérnököknek

Szerző
Lektor

Kiadó: Alternatív Közgazdasági Gimnázium Kiadója
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 368 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 19 cm
ISBN: 963-83-28-59-2
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünk eredetileg mérnökhallgatók számára készült, de az oktatás során hamarosan bebizonyosodott, hogy mindazok eredményesen használhatják, akik egyéb szakmai képzettségük mellé elmélyült ismereteket akarnak szerezni a marketing területén. A könyv kísérletet tesz a publikált tudományos eredmények leírására, világosan tagolt tananyagként való rendszerezésére és szintézisére. Mindemellett a gyakorlati használhatóságra teszi a fő hangsúlyt: a marketingmenedzsmentben leggyakrabban alkalmazott eljárások, vizsgálati módszerek és felméréstípusok elsajátítását kidolgozott feladatok könnyítik meg, így konkrét számításokon keresztül tanulható meg többek közt a portfólió-mátrix készítése, a reklámkampány-tervezés, a fedezetszámítás, a keresletelemzés, a fogyasztói attitűdszámítás, az elfogadási görbe felhasználása a termék forgalmának előrejelzésekor.
Miben különbözik ez a könyv a Magyarországon forgalomban levő többi marketingkönyvtől? Mindenekelőtt közérthetőségben: bár ismerteti a... Tovább

Fülszöveg

Kötetünk eredetileg mérnökhallgatók számára készült, de az oktatás során hamarosan bebizonyosodott, hogy mindazok eredményesen használhatják, akik egyéb szakmai képzettségük mellé elmélyült ismereteket akarnak szerezni a marketing területén. A könyv kísérletet tesz a publikált tudományos eredmények leírására, világosan tagolt tananyagként való rendszerezésére és szintézisére. Mindemellett a gyakorlati használhatóságra teszi a fő hangsúlyt: a marketingmenedzsmentben leggyakrabban alkalmazott eljárások, vizsgálati módszerek és felméréstípusok elsajátítását kidolgozott feladatok könnyítik meg, így konkrét számításokon keresztül tanulható meg többek közt a portfólió-mátrix készítése, a reklámkampány-tervezés, a fedezetszámítás, a keresletelemzés, a fogyasztói attitűdszámítás, az elfogadási görbe felhasználása a termék forgalmának előrejelzésekor.
Miben különbözik ez a könyv a Magyarországon forgalomban levő többi marketingkönyvtől? Mindenekelőtt közérthetőségben: bár ismerteti a szakirodalomban található terminológiát, normális, emberi nyelven tárgyalja a legbonyolultabbnak tűnő témaköröket és számítási módokat. Újdonságnak számít még a magyar vonatkozású példák nagy száma: az elméleti ismertetést konkrét, naprakész esettanulmányok követik, főként az eddig még alig feldolgozott hazai gyakorlatból. Szerepelnek benne például a Graphisoft Kft, a Magyar Posta, a Pannon GSM, a Tiszamenti Vegyiművek, a Graboplast, a Herbária stb. gyakorlatából vett tanulságos esetek is. Ez élővé, főleg aktuálissá teszi az anyagot; az olvasó, illetve a tanuló - legyen bár vállalati vezető, vállalkozó, egyetemi hallgató, gazdasági szakember vagy egyszerűen érdeklődő - újból és újból meggyőződhet róla, hogy ezeket az ismereteket a nagyon közeli jövőben itthon is kamatoztathatja. Vissza

Tartalom

I. MI A MARKETING 1
A. A marketing felbukkanása és fejlődése a vállalati szférában 2
B. Marketing-aktívák 9
C. Marketing-menedzsment: a versenyelőny keresése és a marketing-mix 10
II. MARKETING-AUDIT ÉS SWOT-ELEMZÉS 17
A. Az üzleti környezet elemzése: külső audit 19
1. Társadalmi-gazdasági környezet 20
2. Piaci környezet 22
3. Versenytársak 23
B. A vállalat saját helyzetének elemzése: belső audit 24
C. SWOT-analízis 27
III. PIAC: A MARKETING KÜZDŐTERE 33
A. Piac és a piacot leíró mutatók 33
B. Milyen piactípusokat ismerünk?
1. A piaci szerkezetet meghatározó tényezők 3 9
a) A piaci szereplők száma és nagysága 39
b) Termékdifferenciálás 45
c) A piacra lépés feltételei 47
2. Piactípusok 48
IV. FOGYASZTÓI PIAC ÉS VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS 57
A. A fogyasztói piac jellemzői 57
B. A vásárlási folyamat 58
C. Fogyasztói magatartás 68
1. Külső tényezők befolyása a vásárlói magatartásra 70
2. Személyes tényezők hatása a vásárlói magatartásra 73
a) Motivációs rendszer 73
b) Érzékelés 78
c) Személyiség 83
d) Memória 86
e) Attitűdök 89
V. SZERVEZETI PIAC ÉS BESZERZÉSI MAGATARTÁS 93
A. A szervezeti piac sajátosságai 96
B. A beszerzési döntés folyamata 103
C. Beszerzési magatartás 117
1. A beszerzés helye a vállalati szervezetben 118
2. A beszerzési központ 120
3. Személyes tényezők 123
VI. CÉLPIACOK KIJELÖLÉSE: KERESLETELEMZÉS ÉS PIACSZEGMENTÁLÁS 129
A. Keresletelemzés
1. Az aktuális piacpotenciál meghatározása 130
2. A jövőbeni piacpotenciál becslése 135
B. A piacszegmentálás folyamata 146
C. Hogyan szegmentáljunk a különböző piacokon? 151
1. Szegmentációs lehetőségek a fogyasztói piacon 151
2. A szervezeti piac szegmentációs variációi 15 6
VII. A MARKETINGSTRATÉGIA KIALAKÍTÁSA 165
A. Portfólió-elemzés 166
1. A Boston Consulting Group növekedési /részesedési mátrixa 167
2. A General Electric-McKinsey többtényezős portfólió-mátrixa 171
B. Versenystratégiák 178
VIII. TERMÉKPOLITIKA 183
A. Termékmenedzsment 183
1. Mi a termék? 183
2. A szolgáltatások sajátosságai 195
3. A termék-életgörbe és a kapcsolódó marketingfeladatok 197
B. Új termék fejlesztése és piaci bevezetése 203
1. Termékötletek szelektálása 206
2. Gazdaságossági számítások 207
a) Fedezetszámítás 208
b) A pénzforgalom tervezése 210
3. A fejlesztés gyakorlata 212
4. Piaci tesztelés 213
a) A fogyasztói piac tesztelése 214
b) A szervezeti piac tesztelési módszerei 217
IX. ÁRPOLITIKA 221
A. Árképzési módszerek 224
1. Ideális (marginális elemzésen alapuló) árképzés 225
2. Költségalapú árképzés 226
3. Igazodó árképzés 228
4. Keresletvezérelt árképzés 230
B. Árképzés a gyakorlatban 235
1. A tapasztalati görbe és hatása a költségek alakulására 236
2. A kereslet alakulása és az árképzés 241
3. Árrugalmasságok
4. Árdifferenciálás 247
5. Pszichológiai szempontok az árképzésnél ? 250
6. A fizetési és szállítási feltételek hatása az árképzésre 251
X. ÉRTÉKESÍTÉS 255
A. Az értékesítési rendszer funkciói 258
1. Üzletkötés 258
2. Logisztika 260
a) Szervezeten belüli logisztikai tevékenység 262
b) Szállítási tevékenység 271
c) Fogyasztóig terjedő logisztikai tevékenység 276
3. Vevőszolgálat 278
B. Az értékesítési rendszer szereplői 280
1. Nagykereskedelem 280
2. Kiskereskedelem 282
C. Értékesítési út tervezése 288
XI. REKLÁM 293
A. A reklám, mint kommunikációs folyamat 296
B. Hogyan avatkozik a marketingszakember a kommunikációs folyamatba? 299
C. A reklám fő formái 307
1. Személyes eladás 307
2. Eladásösztönzés 311
3. Hirdetés 315
4. Public Relations (PR) 317
D. A reklámfolyamat tervezése 321
1. A marketingkommunikáció céljainak meghatározása 321
2. Reklámköltségvetés meghatározása 322
3. Reklámüzenet tervezése 324
4. Médiatervezés 326
a) A reklámeszközök felhasználásának szempontjai 327
b) A reklámeszközök jellemzői 334
5. A reklámtevékenység értékelése 337
a) Médiavizsgálatok 340
b) A reklámkommunikációra vonatkozó vizsgálatok (copy-tesztek) 342
(1) A reklám ismertségét mérő módszerek 342
(2) A reklámüzenet meggyőző hatásának mérése 344
(3) Vásárlói magatartásra vonatkozó vizsgálatok 345
XII. IRODALOMJEGYZÉK 348
XIII. ÁBRAJEGYZÉK 356
XIV. KÉPLETEK 395
XV. TÁBLAJEGYZÉK 360
XVI. TÁRGYMUTATÓ 361

Kiss Mariann

Kiss Mariann műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kiss Mariann könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Marketing mérnököknek Marketing mérnököknek Marketing mérnököknek

A gerinc enyhén megtört.

Állapot:
3.480 ,-Ft
28 pont kapható
Kosárba