1.044.810

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing kommunikáció elmélete és módszertana

A marketingkommunikáció - elmélete és módszertana/Felsőfokú reklám tanfolyam

Szerző
Lektor

Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 308 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketingkommunikáció önállósult részterületeinek több, de korántsem elegendő irodalma jelent meg hazánkban. Mind ezidáig "hiánycikk" volt azonban egy olyan mű, amely egyértelmű... Tovább

Előszó

A marketingkommunikáció önállósult részterületeinek több, de korántsem elegendő irodalma jelent meg hazánkban. Mind ezidáig "hiánycikk" volt azonban egy olyan mű, amely egyértelmű fogalomrendszerrel dolgozva a marketing kommunikáció "kettős kötődését" tartotta volna szem előtt, és átfogóan elemezte volna a marxista vállalati gazdaságtan e kevéssé feltárt területét E tananyag ezt a célt tűzte maga elé, felhasználva a hazai és külföldi szakirodalmat, valamint a témakörben fellelhető, illetve a szerző által végzett vagy irányított kutatásokat.
A tananyagban a marketingkommunikációt egyfelől a társadalmi kommunikációs rendszer elemeként, másfelől a marketing szerves részeként értelmezzük. Másszóval a marketingkommunikáció a vállalattól piacbefolyásolási céllal tudatosan kibocsátott információhalmaz, amely egyúttal a társadalmi kommunikáció rendszerben is sajátos szerepet játszik. A marketingkommunikációnak ez a kettős kötődése nem zárja ki azonban, hogy a marketingkommunikáció a társadalmi kommunikáción, illetve a marketingen belül viszonylagos önállóságot élvezzen. Ez a viszonylagos önállóság - a rész és egész dialektikájával egyezően esetenként a marketingkommunikációnak meghatározó szerepet szán. Kétségtelen, hogy a meghatározó szerep gyakoribb a marketing viszonylatában, mint a társadalmi kommunikációban. Ennek oka - mint azt később látni fogjuk - hogy a társadalmi kommunikáció rendszerén belül sok terület között csak egy a marketingkommunikáció, míg a marketingen belül kommunikáció, mint kísérő jelenség, valamennyi elem működési mechanizmusában szóhoz jut.
A kettős kötődés egyenes következménye az is, hogy marketingkommunikáció alapvetően mikrokategória (vállalati), megvannak a sajátos mezzó (közbülső), illetve makroelágazásai is. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 6
A TANANYAG FELÉPÍTÉSE 9
Első fejezet 11
ELADÁS ÖSZTÖNZÉS, SALES PROMOTION (SP) 11
1. Az eladás ösztönzés lényege és jellemzői 11
2. Az export ösztönzés SP módszerekkel 14
3. Az export ösztönzése hazánkban 16
4. Vállalat-szintű eladás ösztönzés 18
4.1. A fogyasztást ösztönző sales promotion módszerek 18
4.2. A kereskedelmi vállalatokat ösztönző SP módszerek 21
Második fejezet 24
PIACBEFOLYÁSOLÓ ESZKÖZÖK A MARKETING KOMMUNIKÁCIÓBAN 24
1. A védjegy 25
1.1. A védjegy fogalma és funkciói 26
1.2. A védjegy típusai 27
1.3. A védjegy és a vállalati reklám kapcsolata 29
2. A csomagolás 31
2.1. A csomagolás fajtái és főbb jellemzőjük 34
2.2. A csomagolás reklámhatása 38
3. Az ipari formatervezés szerepe a piacbefolyásolásában 45
3.1. A design piacbefolyásoló hatásmechanizmusa 46
3.2. A design másodlagos hatása 52
3.3. Az ipari formatervezés irányzatai 55
3.4. Az ipari formatervezés és csomagolás kapcsolata 57
4. A vevőszolgálat, mint a marketing kommunikáció különleges területe 58
4.1. Az eladás előtti vevőszolgálati tevékenység 62
4.2. Az eladási folyamat közben nyújtható szolgáltatások köre 65
4.3. Az eladást követően nyújtható szolgáltatások 68
4.4. Eladást helyettesítő szolgáltatás, lízing 73
Harmadik fejezet 75
A MARKETING-KOMMUNIKÁCIÓS TEVÉKENYSÉG ÁGAZATI SAJÁTOSSÁGAI 75
1. A külkereskedelmi marketing kommunikáció specifikumai 75
1.1. A külkereskedelmi reklám feltételrendszerének sajátosságai 76
1.2. A külkereskedelmi marketingkommunikáció kizárólagos jellemzői 81
2. Az idegenforgalmi marketingkommunikáció specifikumai 88
2.1. Az idegenforgalmi piac specifikumai 89
2.2. Az idegenforgalmi "termék" specifikumai 92
2.3. Az idegenforgalmi kommunikáció sajátosságai 94
2.4. A reklámeszközstruktúra specifikumai az Idegenforgalomban 97
3. A társadalmi célú reklám specifikumai 108
3.1. A társadalmi problémákról általában 108
3.2. Az általános társadalmi problémák fő előfordulási területei 109
3.3. A modern társadalmi problémák jellemzői 111
3.4. A társadalmi problémák megismerhetősége 113
3.5. A társadalmi problémák befolyásolásának intézményi háttere 114
3.6. A társadalmi célú kommunikáció eszközrendszere 116
Negyedik fejezet
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ HATÁS-, EREDMÉNYHATÉKONYSÁG VIZSGÁLATÁNAK MÓDSZERTANA 128
1. A marketingkommunikáció kutatás módszertana 128
2. Kutatások a marketing kommunikáció megkezdése előtt 134
2.1. Piacvizsgálatok 134
2.2. A termék vizsgálata 137
2.3. A fogyasztói magatartás vizsgálata 143
3. Vizsgálatok a marketingkommunikáció tevékenység folyamata közben 147
3.1. Az első-tesztek alaptípusai 148
A marketingkommunikációs hatás-, eredmény- és hatékonyság vizsgálatai 153
4.1. A marketingkommunikáció hatásának vizsgálata 153
4.2. Eredményvizsgalatok 170
4.3. Komplex hatás-, eredmény- és hatékonysági vizsgálat 181
5. Image-analízis 190
5.1. Vállalati image-vizsgálat 191
5.2. Összehasonlító image vizsgálat 195
6. Vállalaton belüli PR vizsgálat 195
7. Reklámhordozó- és eszközvizsgálatok 196
7.1. Az egyes reklámeszközök hatásmechanizmusának vizsgálati elvei és módszerei 200
7.2. A főbb reklámeszközök hatásának és relatív hatékonyságának analízise 203
MELLÉKLETEK 207
LÁBJEGYZET 294
IRODALOMJEGYZÉK 300
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem