1.053.719

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing II.

Szerző
Lektor

Kiadó: Széchenyi István Egyetem-Universitas-Győr Kht.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 98 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a tananyag szerves folytatását képezi a „Marketing" című távoktatás jegyzetnek. Az ott elsajátított klasszikus, jelen kötetben termékorientált piaci marketing ismeretére építve, itt a... Tovább

Előszó

Ez a tananyag szerves folytatását képezi a „Marketing" című távoktatás jegyzetnek. Az ott elsajátított klasszikus, jelen kötetben termékorientált piaci marketing ismeretére építve, itt a gazdálkodási szervezetek egy sajátos csoportjára vonatkozó, speciális szakmarketinggel ismerkedhet meg az Olvasó.
A jegyzet az általánosabb szolgáltatásmarketing felől közelít a közlekedésmarketing felé, de már az első részben is a példákon keresztül többször utalunk az adott törvényszerűség érvényesülésére a közlekedésben.
A tananyag rövid bepillantást ad a non business marketingbe is. Fontosnak tartottuk ezt a kis kitérőt azért, mivel a személyszállításnak, tömegközlekedésnek mindig volt, és mindig lesz nem profitorientált vonatkozása, a szigorú gazdálkodási szempontok fölé emelkedő társadalmi hasznossága, így a nem üzleti marketing elvei a jövőben mindenképpen helyet kell kapjanak a marketing tevékenységükben.
A jegyzet feldolgozását, az elért tudásszint ellenőrzését a fejezetek végén elhelyezett ellenőrző kérdésekkel próbáltuk meg elősegíteni.
Bízunk benne, hogy a tanulással az Olvasó szellemi élményhez és jelenlegi vagy jövőbeni munkájában használható ismeretekhez jut. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
1. A SZOLGÁLTATÁS MINT AZ ÉRTÉKESÍTÉS TÁRGYA 9
1.1. A szolgáltatás fogalma 9
1.2. A szolgáltatások típusai 10
1.3. A szolgáltatások helye, szerepe a gazdaságban 14
1.4. A szolgáltatások sajátosságai 16
1.5. A szolgáltatások minősége 18
1.5.1. A minőség fogalma 18
1.5.2. Minőség a szolgáltatásoknál 19
1.5.3. Szolgáltatásminőség modell 21
1.6. A szolgáltatás megvásárlásának folyamata 23
1.6.1. A vásárlás előtti szakasz 23
1.6.2. A vásárlás szakasza 25
1.6.3. A vásárlás utáni szakasz 26
1.7. Ellenőrző kérdések 29
2. SZOLGÁLTATÁSMARKETING 31
2.1. A szolgáltatásmarketing kialakulása 31
2.2. A szolgáltatásmarketing helyzete Magyarországon 33
2.3. A szolgáltatások sajátosságaiból eredő marketingkövetkezmények 33
2.3.1. Megfoghatatlanság, nem fizikai természet 33
2.3.2. Elválaszthatatlanság 37
2.3.3. Ingadozás, heterogenitás 38
2.3.4. Tárolhatatlanság, romlékonyság 38
2.3.5. A szolgáltatások sajátos belterjessége 40
2.3.6. Speciális marketingstratégiák a szolgáltató vállalatok számára 40
2.4. Marketing-mix a szolgáltatások piacán 41
2.4.1. A termék 42
2.4.2. Az ár 43
2.4.3. Értékesítési csatornák, disztribúció 45
2.4.4. Kommunikáció 46
2.4.5. Személ3á tényezők (People, Personal selling) 49
2.4.6. Tárgyi tényezők (Physical Evidence) 50
2.4.7. A folyamat, művelet (Process) 52
2.5. Ellenőrző kérdések 52
3. MARKETING A NON-PROFIT SZERVEZETEKBEN (NON BUSINESS MARKETING) 53
3.1. Társadalmi célú reklám-propaganda tevékenység 58
3.2. Ellenőrző kérdések 61
4. KÖZLEKEDÉSI MARKETING 63
4.1. Közlekedési piac - fuvarpiac - szállítási piac 63
4.1.1. Közlekedési piac sajátosságai 64
4.2. Marketing-mix a közlekedési szolgáltatásoknál 73
4.2.1. Termékpolitika 73
4.2.2. Ár(díj)politika 77
4.2.3. Elosztáspolitika 83
4.2.4. Marketingkommunikáció 84
4.3. Ellenőrző kérdések 89
5. FÜGGELÉK
6. FELHASZNÁLT IRODALOM 98
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Marketing II. Marketing II. Marketing II.

A borító enyhén megtört.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Marketing II. Marketing II. Marketing II.

A borító foltos.

Állapot:
980 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba