1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing I.

Szerző

Kiadó: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem-Aula Kft.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 185 oldal
Sorozatcím: Aula
Kötetszám: 161
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing ismeretek oktatása már több mint két évtizedes múltra tekint vissza a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Más magyarországi egyetemek és főiskolák is felvették az oktatandó... Tovább

Előszó

A marketing ismeretek oktatása már több mint két évtizedes múltra tekint vissza a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Más magyarországi egyetemek és főiskolák is felvették az oktatandó tárgyak sorába, így a gazdasági és politikai rendszerváltás nem érte „felkészületlenül" a hazai marketing oktatást. A legtöbb felsőfokú intézmény a saját jegyzetét használja az oktatásnál. A 90-es években idehaza is megindult a marketing szakkönyvek piacának kialakulása. Ha a mindennapi fogyasztásban természetes, hogy a vásárlók különböző külföldi és hazai termékek között választhatnak, miért ne lenne így a szakkönyvek piacán.
A marketinget gyakran úgy határozzák meg, mint az eladás művészetét, a vevők meggyőzését és igényeiknek maximális kielégítését. A gazdasági versenyben sikerre vágyó vállalkozó, vállalat birtokában kell hogy legyen mindazoknak a korszerű ismereteknek, amelyek ezt lehetővé teszik. Az ún. nyugati marketing szakirodalom az áruházakban is fellelhető árubőséggel rendelkezik a marketing szakkönyvek terén is. Az oktatók kedvük szerint válogathatnak közöttük és a hallgatóság elvárásainak, egyéni elképzeléseiknek megfelelően választhatnak. Ezzel a könyvvel mindazoknak az oktatóknak a munkáját is szeretnénk megkönnyíteni, akik a különböző egyetemeken és főiskolákon a marketing oktatásával most kezdenek foglalkozni illetve új forrásokat keresnek.
A könyv elsősorban azok számára készült, akik most ismerkednek a marketinggel. Ez visszatükröződik a tartalom megválasztásában és a szerkesztés módjában is.
Tartalmi szemponthói az egyszerű struktúrák bemutatása volt a célunk. Ennek egyenes következménye, hogy tudatosan lemondtunk a rendkívül széles marketingirodalom bemutatásáról. Példaként kívánjuk említeni, hogy a fogyasztói magatartásnak számos modellje ismert, melyek közül 4-5 meghatározó jelentőségű. Könyvünkben azonban nem célunk valamennyi modell bemutatása, ebből csak egyet emelünk ki és ismertetünk. Természetesen a választás a szerzők értékítéletét tükrözi. Azok számára, akik mélyebben is meg kívánnak ismerkedni az egyes témákkal, a később megjelenő Olvasókönyv nyújt támaszpontot. Vissza

Tartalom

1. fejezet: A marketing szerepe az üzleti életben és a társadalomban 3
1.1. A marketing fogalma 5
1.2. A marketing-mix 8
1.3. A marketingkoncepció 10
1.4. A marketing-orientáció érvényesülése 14
Összefoglalás 19
Kérdések 20
2. fejezet: Piacszegmentáció 21
2.1. A piac fogalma 23
2.2. A piacszegmentáció 31
2.3. A piacszegmentáció alapjául szolgáló ismérvek meghatározása 33
2.4. A piacszegmentációval kapcsolatos követelmények 39
2.5. A szegmentáció eredményeinek felhasználása - célcsoportképzés és pozicionálás 41
Összefoglalás 46
Kérdések 46
3. fejezet: Fogyasztói magatartás 49
3.1. A vásárlási folyamat 51
3.2. A fogyasztót éri környezeti inputok és az információk feldolgozása 57
3.3. A fogyasztói döntéseket befolyásoló tényezők 64
3.4. A fogyasztási magatartás magyarázó modellje 76
3.5. A piacszegmentáció magatartási alapjai 79
Összefoglalás 82
Kérdések 83
4. fejezet: Szervezetek beszerzési magatartása 85
4.1. A szervezeti vásárlók és a beszerzés sajátosságai 88
4.2. A beszerzési döntési folyamat 92
4.3. A beszerzési központ - 100
4.5. A szervezeti beszerzési magatartás általános modellje 106
4.6. A szervezeti vásárlók piacszegmentációja 110
Összefoglalás 115
Kérdések H6
5. fejezet: Termékpolitika 117
5.1. A termékfogalom fejlődése .118
5.2. A termékpiaci életgörbe 124
5.3. Új termékek kialakítása 131
5.3.1. A termékötletek gyűjtése 136
5.3.2. Az ötletek szelektálása .136
5.3.3. A termékfejlesztés szakaszának marketingteendői 138
5.3.4. A tesztelés 139
5.3.5. Az új termékek fogadtatása 146
5.4. Termékpiaci műveletek 148
5.5. A szolgáltatások sajátosságai 155
Összefoglalás 157
Kérdések 158
6. fejezet: Árpolitika 159
6.1. Közgazdasági racionalitás és intuíció 161
6.2. Árképzési elvek 163
6.2.1. Költségelvű árképzés 163
6.2.2. Kereslettől függő árképzés 168
6.2.3. A versenytársakhoz, kínálathoz igazodó árképzés 174
6.3. A fogyasztói árelfogadás 176
6.4. Az árképzés gyakorlati megvalósítása 179
Összefoglalás 184
Kérdések 184
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Marketing I. Marketing I. Marketing I. Marketing I. Marketing I.

A borító enyhén foltos, rajta ceruzás bejegyzés látható, a gerince töredezett.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba