1.066.914

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing és reklámmenedzser - Stratégiai menedzsment

Szerző
Budapest
Kiadó: Atalanta Távoktatási Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 96 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"A stratégiai tervezés, a stratégiai menedzsment már hosszú ideje foglalkoztatja a szakírókat. Feltesszük magunknak a kérdést: vajon ma is érvényesek ezek az elvek, módszerek?... Tovább

Előszó

Részlet:
"A stratégiai tervezés, a stratégiai menedzsment már hosszú ideje foglalkoztatja a szakírókat. Feltesszük magunknak a kérdést: vajon ma is érvényesek ezek az elvek, módszerek? Természetesen igen a válasz. Néhány kritikus alapkérdésre azonban fel kell hívni a figyelmet: A gyorsan változó környezeti feltételek folyamatos alkalmazkodást igényelnek. Nagy szerepet kap a hangsúlyok áthelyezése, ehhez viszont az szükséges, hogy a vállalat minden tagja tisztában legyen az alapvető kihívásokkal. A második, fontos szempont a piacgazdaság környezeti feltételeinek folyamatos változásával kapcsolatos, ami egyben kérdésessé teszi a hosszú távra szóló tervek érvényességét. Mégis a terv alapos átgondolása a kritikus tényezők alapos megismeréséhez vezet, ennek alapján a terv módosítása is könnyebbé válik. A stratégiai gondolkodás, a stratégiai tervezés alapelvei tehát nem avultak el. Ellenkezőleg: a vállalati irányításban hasznosabbak, mint valaha! A stratégiai tervezést szakemberek részéről számos kritika éri, elsősorban a kreatív gondolkodás elfojtása miatt. A változó környezet feltételeihez való alkalmazkodás a régi tervezési módszerekkel már nem hoz eredményeket. A helyes válasz megtalálásának egyik eszközeként alakult ki a stratégiai menedzsment elmélete és gyakorlata." Vissza

Tartalom

1. fejezet 5
1 A VÁLLALAT STRATÉGIÁJA 5
1.1 A vállalati stratégia tartalma 6
1.2 A stratégiai megközelítések 8
1.2.1 Vállalkozói megközelítés 9
1.2.2 Adaptív megközelítés 9
1.2.3 Tervezői megközelítés 10
1.2.4 A stratégiai megközelítések összevetése 10
1.3 A stratégiai menedzsment 12
1.3.1 A stratégia kialakítása - a stratégiai tervezés 13
1.3.1.1 Működésikor 15
1.3.1.2 Működési kör 16
1.3.1.3 Szinergia 22
1.3.2 A stratégiák típusai és jellemzői 24
1.3.2.1 Stratégiatípusok 24
1.3.2.1.1 Stratégiatípusok a versenyhelyzet szerint: 24
1.3.2.1.2 Stratégiatípusok a vállalati működési kör alakításának jellemzői szerint 25
1.3.2.1.3 A működési kör változtatásának iránya és dinamikája szerinti stratégiatípusok 26
1.3.2.1.4 Környezettel való kölcsönhatás 27
1.3.2.1.5 Stratégiatípusok orientáció szerint 29
1.3.2.2 A stratégiák értékelése 30
1.3.2.3 A stratégiai alternatívák közötti választás 31
1.3.3 Megvalósítás és visszacsatolás 32
1.3.3.1 Erőforrás-biztosítás és elosztás 35
1.4 Ellenőrző kérdések 36
2. fejezet 37
2 STRATÉGIA ÉS SZERVEZET 37
2.1 Szervezeti életciklusok és stratégiák 39
2.1.1 Funkcionális szervezeti felépítés 40
2.1.2 Divizionális szervezet 41
2.1.3 Mátrix szervezet 42
2.1.4 Hibrid szervezetek 43
2.1.5 A szervezeti formák evolúciója 45
2.2 Szervezetelméletek 46
2.2.1 Klasszikus elméletek 46
2.2.2 Az emberi kapcsolatokat előtérbe helyező szervezési irányzatok 47
2.2.3 Döntéselméleti megközelítés 47
2.2.4 Kontingencia-elmélet (esetlegesség) 48
2.3 Stratégia és vezetés 48
2.4 Visszacsatolások 49
2.5 Alternatív stratégiák 49
2.6 Ellenőrző kérdések 52
3. fejezet 53
3 STRATÉGIÁT TÁMOGATÓ RENDSZEREK 53
3.1 Szervezeti kultúra 53
3.1.1 Erő típusú kultúra 53
3.1.2 Szerep típusú kultúra 54
3.1.3 Feladat típusú kultúra 54
3.1.4 Személyiségen alapuló kultúra 54
3.1.5 Kultúra típusok "KONO" megközelítésében 55
3.2 Tervezés és kultúra összefüggései 55
3.2.1 Vállalati kultúra nemzeti sajátosságai 56
3.3 A vállalati kultúrát befolyásoló tényezők 58
3.3.1 Egyéni orientáció és a vállalati kultúra összhangja 60
4. fejezet 63
4 INFORMÁCIÓS RENDSZEREK 63
4.1 Az információ, mint erőforrás 63
4.2 Információsrendszer 63
4.2.1 Döntéshozó 64
4.2.2 Információ 64
4.2.2.1 Az információ fogalma 64
4.2.2.2 Információk csoportosítása (döntéshez való kapcsolat szerint) 64
4.2.2.3 Információkkal szemben támasztott követelmény 65
4.2.2.4 Az információk beszerzésének köre 65
4.2.3 A vállalkozások alrendszereit összekapcsoló technikai apparátus fejlődése 68
4.3 Ellenőrző kérdések 70
5 MELLÉKLET 71
STRATÉGIAI MANAGEMENT 71

Kissné Dr. Cserhalmi Ildikó

Kissné Dr. Cserhalmi Ildikó műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kissné Dr. Cserhalmi Ildikó könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem