1.066.914

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing és reklámmenedzser - Reklámpszichológia

Szerző
Budapest
Kiadó: Atalanta Távoktatási Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Spirál
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"A reklám hat. Ez olyan gyakorlati tény, amely már közhely. De hogyan? Ez az a kérdés, ami a pszichológiának, mint társadalomtudománynak egyre jelentősebb szerepet biztosít a reklám... Tovább

Előszó

Részlet:

"A reklám hat. Ez olyan gyakorlati tény, amely már közhely. De hogyan? Ez az a kérdés, ami a pszichológiának, mint társadalomtudománynak egyre jelentősebb szerepet biztosít a reklám hatásának vizsgálatánál és a reklám megjelenésének megalkotásánál. Ha a reklám és a termékértékesítés számszerűsíthető viszonyban állnának egymással, tehát matematikai úton kifejezhető lenne, hogy bizonyos fajtájú és nagyságú reklámakciónak milyen forgalomemelkedés felel meg, a pszichológiának minden bizonnyal nem sok szerep jutna a reklámban. A rendelkezésre álló adatok szerint viszont a reklám és forgalom között kimutatható ugyan bizonyos kapcsolat, de ez csak nehezen körvonalazható, s csak részben értékelhető. Ez a körülmény mindig új kételyeket vet fel, s megkérdőjelezi a reklám hatását, erejét, mibenlétét nemcsak a kritikusainál, hanem a használók, a közreadók köreiben is. Örök kérdés: mennyire és hogyan elégíti ki a reklám a hozzáfűzött elvárásokat?" Vissza

Tartalom

1. fejezet 3
1. A PSZICHOLÓGIA HELYE ÉS SZEREPE A REKLÁMBAN 5
1.1 A pszichológia és reklám kapcsolata 5
1.1.1 A reklám gazdasági hatékonyságának kérdőjelei 5
1.1.2 A reklám ambivalenciája 7
-1.1.3 Ahogy egy pszichológus értelmezi a reklámot és a reklámpszichológiát 9
1.1.4 A reklám gazdasági meghatározottsága 13
1.1.5 A reklám társadalmi szerepe 15
1.1.6 A reklám híd a termék, azaz a termelés és a vásárló között 16
1.2 A reklám üzenet ellen ható erők, tényezők, valamint ezek csökkentésének lehetőségei 22
1.2.1 A reklám befogadásához vezető út 33
1.2.2 A reklámbefolyás elméleti útja 37
1.3 A reklám felelőssége és a pszichológia 39
1.3.1 Az image kutatás mindig tárgyra irányul 44
1.4 Ellenőrző kérdések: 45
2. fejezet 46
2 A MOZGÓSÍTÁS MŰVÉSZETE ÉS TUDOMÁNYA 46
2.1 Egy-két érdekesség a reklám történelméből, a pszichológia szemszögéből 46
2.1.1 A „blickfang" fétise, a figyelem szerepe a reklámban 47
2.1.2 Inger - reakció elmélete 50
2.1.3 A bevésés, a megtanítás tézisei 55
2.1.4 Attitűd, az önkéntes szemellenző 58
2.1.5 Az imágó, a világ érzelmi képzete 72
2.1.6 Image és sztereotípia 73
2.1.7 Motiváció 80
2.1.8 Észlelés és motiváció 94
2.1.9 Motívum-mérési módszerek 96
2.1.10 A reklám, mint segítőtárs 100
2.1.11 Utánzás, azonosulás 104
2.1.12 Az átvétel, az elfogadás, az elterjedés törvényszerűségeinek, gyakorlati felhasználása 108
2.1.13 Összefoglalás 113
2.2 A reklámmunka menetközbeni- és végső hatásméréseinek néhány pszichológiai
kérdése 120
3. fejezet 126
3 REKLÁM ÉS MŰVÉSZET - LOGIKA ÉS KREATIVITÁS 126
3.1 Logika és kreativitás 126
3.2 A „NAGY ÖTLET" gondolata 128
3.2.1 Milyen ember, aki kreatív? 129
3.3 A kreatív gondolkodás szerepe a reklámalkotás folyamatában 130
3.4 A kreativitás tanulásának módszerei 132
3.4.1 Az egyéni alkotó munka sajátossága 133
3.4.2 A csapatmunka irányelvei 134
3.4.3 A szinektik módszer 136
3.5 Néhány gyakorlati jó tanács a reklámötletek hatékony működtetéséhez 138
Atalanta Távoktatási Központ
3.5.1 A kreatív alapgondolat: a NAGY ÖTLET 139
3.5.2 A képek jelentése és jelentősége 144
3.5.3 Formák és színek - mint a „vizuális nyelv" elemei; látás és láttatás 146
3.5.4 A forma - a vizuális nyelvtan egyik alapeleme 148
3.5.5 A színek - mint a vizuális kommunikáció lételemei 150
3.5.6 A színelméletek a gyakorlatban 150
3.5.7 A színek lélektani jelentősége 151
3.5.7.1 Színek és a személyiség 152
3.5.8 A színek szerepe a reklámban 154
3.5.9 Kép és szöveg kölcsönhatása 155
4. fejezet 158
4 TÉMAELEMZÉSEK 158
4.1 Az ízek világa - a reklám világában 158
4.2 A reklám divatja és a divat reklámja 167
5 FELHASZNÁLT IRODALOM 176

Dr. Móricz Éva

Dr. Móricz Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Móricz Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem