1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing és gazdaságos gyártmányfejlesztés

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Műszaki Könyvtár és Dokumentációs Központ
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím: Témadokumentációs kiadványok
Kötetszám: 101
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing - a jelenkori kapitalizmus e tipikus szüleménye - divatba jött nálunk az utóbbi években, különösképpen az új gazdaságirányítási rendszer bevezetésének előkészületi munkálataival... Tovább

Előszó

A marketing - a jelenkori kapitalizmus e tipikus szüleménye - divatba jött nálunk az utóbbi években, különösképpen az új gazdaságirányítási rendszer bevezetésének előkészületi munkálataival kapcsolatban.
Ha már a "divatnál" tartunk, hadd mondjam el, hogy minden külföldi irányzat hazai érvényesülésénél - legyen az szűkebb értelemben vett divat, vagy, mint a jelen esetben, gazdasági módszer - mindig kétféle elképzelés kerül szembe egymással: a minden változtatás nélküli átvétel, illetve a mi körülményeinkhez, adottságainkhoz való alkalmazkodásra irányuló ténykedés.
Így van ez a marketinggel kapcsolatban is. A tekintetben, hogy milyen lehetőségek nyílnak a marketing alkalmazására a szocialista gazdaságban, szélsőséges felfogásokkal is találkozhatunk. Az egyik oldalon olyan irányzatok, állásfoglalások találhatók, hogy a mi vállalataink irányítási rendszerei, módszerei közé teljes egészében át kellene vennünk a kapitalista marketing módszereit, sőt a marketinget kellene az irányítás és a vezetés általános formájává tenni. Ezzel szemben más oldalról a marketinget teljes egészében elvetendőnek tartják, azzal az indokolással, hogy a marketing tartalmát a kapitalista gazdálkodási rendszer adja meg, s ennek következtében nálunk nem is alkalmazható. Vissza

Tartalom

Bevezetés6
A marketing általános jellemzése, elemei
A marketing tevékenység rendszerként való felfogása11
A marketing információ-rendszerének szervezése18
Propagatív tevékenység és a marketing25
A marketing és a műszaki fejlesztés30
Az új termékekkel kapcsolatos egységes termelési, értékesítési és piackoncepció33
Verseny a fejlesztési idő megrövidítéséért36
Marketing módszerek és piaci információ
A konjunkturális információ40
A piackutatás és kereslet előrejelzésének módszerei43
A piackutatás szerepe és szervezetének kialakítása48
A vállalati piackutatás és szervezete50
A piackutatás a termelőeszközök tekintetében is az ipar feladata58
A piackutatás módszerei Angliában61
A keresletkutatás szervezése a Szovjetunióban67
A piackutatás fejlődése az NDK-ban73
A vegyipari termékek piackutatásának szervezése az NDK-ban86
A beruházási javakat gyártó ipar piackutatásának szervezete90
A szocialista kereskedelem piackutatása92
Amerikai marketing módszerek96
Hálótervezés a marketing területén100
A "kritikus út módszere" új termékek bevezetésénél103
A marketing tevékenység szervezeti modellje a Klement Gottwald Új Kohóműben109
A marketing és a gyártmányfejlesztés
Új vagy továbbfejlesztett termékek költség- és ártervezése113
Az új termékek gazdasági és technikai fejlesztésének tervezése116
A gyártmánytervezés feltételei, stratégiája142
A gyártmánytervezés és gyártmányfejlesztés rendszere155
A gyártmánytervezés feladatköre159
A gyártmánytervezés mint szervezeti probléma172
Új gyártmányok bevezetése mint vállalatszervezési feladat178
A marketing alkalmazásának lehetőségei a szocialista gazdaságban185
Kiegészítő szakirodalomjegyzék192
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Marketing és gazdaságos gyártmányfejlesztés Marketing és gazdaságos gyártmányfejlesztés Marketing és gazdaságos gyártmányfejlesztés Marketing és gazdaságos gyártmányfejlesztés

A borító enyhén foltos, a széle sérült. A kötés egy helyen megtört. Könyvtári könyv volt.

Állapot: Közepes
2.840 Ft
1.130 ,-Ft 60
9 pont kapható
Kosárba