1.067.243

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing az egészségügyben

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 387 oldal
Sorozatcím: Marketing szakkönyvtár
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-05-8866-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására.
Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

professor emeritus, a SOTE korábbi rektora
Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak... Tovább

Fülszöveg

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására.
Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

professor emeritus, a SOTE korábbi rektora
Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként. Vissza

Tartalom

A szerzőről 7
Bevezetés 9
1. A marketing szerepe az egészségügyben 13
Az egészségügyi marketing fogalmi háttere 13
Az egészségügyi rendszer definíciója 17
Az egészségügyi rendszerek és a marketing kapcsolatának
keretmodellje 21
A gyógyszerpiac 42
Az európai egészségügyi rendszerek átalakulóban 48
Az amerikai egészségügyi rendszer és a gyógyszerpiac 49
A magyar egészségügyi rendszer és a gyógyszerpiac átalakulása 52
2. Az egészségügy mint szolgáltatás 60
A szolgáltatások tartalmi jellemzői 60
A szolgáltatásmarketing eszközrendszerének áttekintése 79
3. A páciens szerepe az egészségügyben 96
Az egészségügyi piac új tendenciái 96
A páciens együttműködésének lehetőségei 125
4. Az egészségügyi marketing mint menedzsmentkoncepció 155
A szolidaritás és a piaci verseny közötti szorításban 156
A páciensekkel való kapcsolatok menedzselése az egészségiparban 169
5. Az értéklánc marketingszempontú megközelítése 177
Az értékkoncepció különböző típusú megközelítései 177
Porter elemzése az amerikai egészségügyi rendszerről 180
Az egészségügyi értéklánc elemzése 187
Az egészségügyi értéklánc alkalmazása a magyar egészségügyben 187
Kutatás az értéklánc alapú modell alkalmazhatóságáról
Magyarországon 200
6. Az egészségügyi piackutatás 210
A kutatási terv és a kutatási módszerek 211
Szekunder adatforrások 212
A premier piackutatás módszerei 216
7. A marketingmix az egészségügyben 235
Termékpolitika 235
Árazási stratégiák és döntések az egészségügyben 243
Marketingcsatornák és értékhálózatok 252
A marketingkommunikáció 259
8. A betegelégedettség és mérése 284
Az elégedettség fogalma 284
Az elégedettség mérése 285
Empirikus vizsgálatok a betegelégedettség mérésére 296
9. A páciensek egészségüggyel kapcsolatos magatartása 310
A páciens szerepe a terápiás döntésben 310
Az egészségre vonatkozó magatartást leíró különböző modellek 313
Empirikus kutatás az egészséggel kapcsolatos véleményekről 320
10. Esettanulmányok 345
Compliance-program a gyakorlatban 345
Szolgáltatások az idősek szolgálatában 353
A páciensek magatartásának vizsgálata a Health Belief Model
alapján 361
Irodalomjegyzék 373

Simon Judit

Simon Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Simon Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem