1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing a XXI. században

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 295 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-637-224-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E mű elkészítésével az volt a célunk, hogy olyan alapozó anyagot adjunk kézbe, amely egyúttal megfelel a kétszintű érettségi vizsga követelményeinek.
A könyv az emeltszintű érettségi vizsga... Tovább

Előszó

E mű elkészítésével az volt a célunk, hogy olyan alapozó anyagot adjunk kézbe, amely egyúttal megfelel a kétszintű érettségi vizsga követelményeinek.
A könyv az emeltszintű érettségi vizsga követelményeit Helvetica Condensed betűvel és a bekezdés előtt piktogrammal külön jelöli, ezzel is segítve a felkészülést. E sokrétű cél érdekében a következő feladatokat hivatott teljesíteni:
- megismertet a marketing alapfogalmaival, felkelti az érdeklődést állandóan változó világunk, gazdasági, természeti és emberi környezetünk iránt, kialakítva a készséget a piacközpontú gondolkodásra,
- bemutatja a marketing cél- és eszközrendszerét, lehetőséget adva a kreatív továbbgondolkodásra, adott szituáció megoldására,
- felkelti az érdeklődést más, e témakörökkel bővebben foglalkozó szakkönyvek iránt, vágyat ébresztve ezek további tanulmányozására, megértésére, és módszereket ad a tanultak hatékony alkalmazására a mindennapi munka során. Vissza

Tartalom

Bevezető7
Alapfogalmak9
A marketing alapfogalmai9
A marketing kialakulása, korszakai, jelentősége napjainkban9
A marketing jelentősége hazánkban, jelene, jövője10
Marketingdefiníciók10
A marketing korszakai11
A marketinghez kapcsolódó fogalmak, a marketinglszemlélet területei15
A marketing és a piac, szükségessége, funkciói16
Piaci definíciók17
Piaci formák és piactípusok19
Piaci mutatók21
Összefoglalás23
Ellenőrző kérdések23
Feladatok24
Javasolt irodalom25
A piac szereplői, a marketing célcsoportjai, a piaci szegmentálás27
A fogyasztók, a vásárlók és a szervezetek fogalma27
A fogyasztói magatartás28
A fogyasztói magatartást befolyásoló főbb tényezőcsoportok29
A szükségletkielégítés, a fogyasztási (vásárlási) döntés folyamata35
A fogyasztói magatartással kapcsolatos elméletek, közelítések38
A fogyasztói, vásárlói típusok41
A szervezeti vásárlók46
A szervezeti beszerzési helyzetek és a beszerzési folyamat47
A szervezeti piacok jellemzői48
A piac szegmentálása48
A szegmentáció lényege, követelményei49
A piaci szegmentáció folyamata, módszerei50
A fogyasztói piac szegmentációjának jellegzetessége51
A szervezeti piac szegmentálásának jellegzetességei52
Célcsoportképzés és pozicionálás53
Összefoglalás53
Ellenőrző kérdések54
Feladatok55
Javasolt irodalom55
A piac megismerésének módszerei, az információk felhasználása a marketingdöntésekben (a piac- és a marketingkutatás)57
A marketing információs rendszer (MIR)57
A marketing- és piackutatás58
A piackutatás főbb módszerei60
A piackutatás munkafolyamata63
A kutatási terv előkészítése, felépítése63
A szekunder információk, vizsgálatok64
A szekunder információk feldolgozásának módszerei65
A kutatás alanyai, a mintakiválasztás módszerei, technikái67
A primer információk68
Az adatok ellenőrzése, előkészítése a feldolgozásra94
Feldolgozás, elemzés, közlés módszerei (prognózis), a piackutató jelentés 95
Összefoglalás96
Ellenőrző kérdések96
Feladatok97
Javasolt irodalom98
A marketing szemléletmód kialakításának folyamata, technikái99
A marketingmenedzsment, marketingkoncepció, a marketingtervezés és a marketingstratégia összefüggései99
A vállalkozási és marketingstratégiák főbb típusai105
A stratégiai tervezés módszerei107
A marketingmix fő elemei112
Összefoglalás114
Ellenőrző kérdések115
Feladatok116
Javasolt irodalom116
A termék- és szolgáltatáspolitika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek I.)117
A termék fogalma, főbb jellemzői, tipikus termékkategóriák117
A termék életének korszakai (termékéletciklus, termékéletgörbe)119
Vásárlói típusok a termékéletgörbe szakaszaiban121
A gyártmányfejlesztés, a termékfejlesztés folyamata, új termékkategóriák122
A termékhez kapcsolódó szolgáltatások, garanciák, szervizelés (avagy a termék életének és utóéletének gondozása), a vevőszolgálat, a csomagolás, a márka és a védjegy124
A szolgáltatás mint különleges termék főbb jellemzői125
A szolgáltatás és a termék lényegének összehasonlítása126
A szolgáltatások sajátos természete - 7 P (A szolgáltatások marketingsajátosságai)127
A szolgáltatás folyamata132
Összefoglalás133
Ellenőrző kérdések133
Feladatok134
Javasolt irodalom135
Az árak, az árpolitika, az árstratégia és az ártaktika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek II.)137
Az ár fogalma, az árakat alakító alapvető tényezők137
Az árstratégia lényege, fajtái, árstratégiák a termékéletgörbe különböző szakaszaiban139
Árképzési elvek, árformák142
Az árképzés folyamata143
Összefoglalás145
Ellenőrző kérdések145
Feladatok146
Javasolt irodalom148
A csatorna- és értékesítési politika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek III.)149
A csatorna fogalma, szereplői, a csatorna fajtái, megoldásai149
Az értékesítési út hossza, szélessége, törvényszerűségei150
Az értékesítési csatorna szereplői, értékesítési formák, megoldások152
Az értékesítési csatorna szereplői marketingtevékenységének összehangolása155
Összefoglalás157
Ellenőrző kérdések158
Feladatok158
Javasolt irodalom159
A kommunikációs politika. A marketingtevékenység megvalósítása (Marketingelemek IV.)161
A piacbefolyásolás, a kommunikáció és a marketingkommunikáció fogalma, a kommunikáció megoldási eszközei, formái161
A reklám164
A reklámeszköz, a reklámanyag és a reklámhordozó fogalma166
Vizuális reklámeszközök167
Köztéri és zárttéri reklámeszközök173
Auditív reklámeszközök176
Az audiovizuális reklámeszközök179
Egyéb reklámeszközök183
A reklám tervezése186
A Public Relations tevékenység192
A vásárlásösztönzés (SP - Sales Promotion) lényege, formái (eladásösztönzés)194
A személyes eladás196
A marketingkommunikáció eredménye: az imázs és az arculat (CI - Corporate Identity)197
Összefoglalás200
Ellenőrző kérdések200
Feladatok201
Javasolt irodalom202
Függelék205
A lakosság jövedelem szerinti rétegződése Magyarországon205
A Health Cruises Inc. (Egészség Hajóutak)211
Komplex esettanulmány225
Módszertani útmutató243
1997. évi LVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenységről247
Magyar Reklámetikai Kódex263
Marketingkifejezések gyűjteménye271
Könyvtárak ismertetése, címei289
Felhasznált és ajánlott irodalom293
Az Európai Unióval kapcsolatos általános információk, tájékozódási irányok, elérhetőségek, tudnivalók298

Bércziné Dr. Juhos Júlia

Bércziné Dr. Juhos Júlia műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bércziné Dr. Juhos Júlia könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem