Fülszöveg
,Az új verseny nem aközött van, amit a vállalatok a gyárakban termelnek, hanem aközött, amit a gyárból kikerült termékhez hozzátesznek, a csomagolás, a szolgáltatások, a reklám, a vevő-tanácsadás, a fizetési feltételek, a szállítási és raktározási szervezés formájában és minden olyan dologban, amit az emberek értékelnek."
T. Levitt
Bevezető
A marketingről röviden
A marketing feltétele a piacgazdaság, a versenyhelyzet. A magyar gazdaság sajátos társadalmi-történelmi körülmények között, viszonylag gyorsan került ilyen feltételrendszerbe.
Azokban az országokban, ahol a vállalkozók generációk során „beleszületnek" és „belenőnek" az üzletbe, a piaci feltételekbe, megszerzik az alkalmazkodás képességét, az ehhez szükséges szemléletet, ismereteket.
Hazánkban a gazdaság szereplői, ha meg is szerezték a szükséges ismeretanyagot, az még nem válhatott „vérükké".
Ismerjük azt a vállalkozót is, aki lelkes híve a marketingnek - szóban -, de döntéseire még nem jellemző a...
Tovább
Fülszöveg
,Az új verseny nem aközött van, amit a vállalatok a gyárakban termelnek, hanem aközött, amit a gyárból kikerült termékhez hozzátesznek, a csomagolás, a szolgáltatások, a reklám, a vevő-tanácsadás, a fizetési feltételek, a szállítási és raktározási szervezés formájában és minden olyan dologban, amit az emberek értékelnek."
T. Levitt
Bevezető
A marketingről röviden
A marketing feltétele a piacgazdaság, a versenyhelyzet. A magyar gazdaság sajátos társadalmi-történelmi körülmények között, viszonylag gyorsan került ilyen feltételrendszerbe.
Azokban az országokban, ahol a vállalkozók generációk során „beleszületnek" és „belenőnek" az üzletbe, a piaci feltételekbe, megszerzik az alkalmazkodás képességét, az ehhez szükséges szemléletet, ismereteket.
Hazánkban a gazdaság szereplői, ha meg is szerezték a szükséges ismeretanyagot, az még nem válhatott „vérükké".
Ismerjük azt a vállalkozót is, aki lelkes híve a marketingnek - szóban -, de döntéseire még nem jellemző a marketingszemlélet, a stratégiai gondolkodásmód, a távlatos, piacra figyelő törekvés.
Az Európai Unió piacaihoz való csatlakozás olyan összetett követelményt jelent, melyben megfelelni, eligazodni csak akkor leszünk képesek, ha tudjuk, milyen mechanizmusok mozgatják azt.
Különböző statisztikák azt bizonyítják, hogy a megszűnő vállalkozások 70-80%-a piaci viszonyok ismerete nélkül, lényeges tényezőket figyelmen kívül hagyva, törvényszerűen került csődbe, jutott a felszámolás sorsára. Alapvető marketing elemek alkalmazásával többségük elkerülhette volna ezt a szomorú befejezést.
Speciális magyar viszonyokra alkalmazható marketing receptek nem állnak rendelkezésre, de lényeges, hogy legyen olyan szakirodalom, mely az alapvető ismereteket, szemléletet, összefüggéseket közelebb hozza.
Mi a marketing?
„Kezdőktől" is nagyon sokféle választ kapunk a kérdésre:
• reklám,
• piackutatás,
• jó eladási módszerek,
• Piacra figyelő vállalkozás.
A szakirodalomban sem található két azonos meghatározás. Az alábbi kettőt választottuk ki:
•Marketing a piaci siker tudománya. " (Piskóti I.)
Vissza