Előszó
Sziasztok. Dablty vagyok. Általában így mutatkozom be a videóimban. Ebben a könyvben megleakelem a generációmat, az új generációs márkákat, meg a sneakerbizniszt egy picit. Tudjátok, mi az a leak?...
Tovább
Előszó
Sziasztok. Dablty vagyok. Általában így mutatkozom be a videóimban. Ebben a könyvben megleakelem a generációmat, az új generációs márkákat, meg a sneakerbizniszt egy picit. Tudjátok, mi az a leak? Tulajdonképpen belső információ, kiszivárogtatás. Ez is olyan, mint a beef és a meme szavak, amik nem újak, de a mai kommunikációs világban aktuálissá váltak.
Ez a könyv márkákról szól. A márkák olyanokká váltak nekünk, mint a régi generációnak a zene, az együttesek.
Közben a könyv egyben sneakerekről szól. De alapvetően rólunk szól. Cipőket gyűjteni mára olyanná vált, mint régen a bakelitlemezek gyűjtése. Sőt, inkább, mint a bélyeggyüjtés. Egy zenénél, egy albumnál nincs olyan, hogy limitált album, valaki felteszi az internetre a zenét, és az máris kint van a „világban". Egy bélyeget, mint egy sneakert valóban korlátozott darabszámban lehet kihozni. „Sneakers speak louder than words". Egy cipő sokkal erőteljesebben ki tudja fejezni, hogy ki vagy, és honnan jössz.
Nemrég belegondoltam, hogy milyen furcsa lehetett az élet a Nike nélkül. Aztán hirtelen realizálódott bennem, hogy az előttem lévő generáció nagy része az életének legalább a felét e márka nélkül élte le. így maga a sneakergyűjtés is mennyire friss dolog. Ha csak egy Nike ennyi ideje létezik, tényleg mennyire valóban a mi jelenségünk ez.
Egy márka ki tud fejezni dolgokat, amit egy szó nem is tud, sőt meg is próbálnak már gondolatokat átadni, mint az Obey streetwear márka, amiről a könyvben később még szó lesz. Bár a Z generáció tagjaként nem „illik" egy teljes mozifilmet megnéznem, még kevésbé könyvet olvasnom, pedig mindkettőt örömmel teszem, sőt kiskoromban régi filmeket is sokat néztem a szüleimmel..."
Vissza