Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
Első előadás - 1999. október 8. | 13 |
Az egyes evangéliumok feladatai, Márk életének sorsfordulói, Márk evangéliumának jellegzetességei, párhuzamok tianai Apollóniusz és Jézus élete között, a római császárság korszakai, Márk apostol célja, a messiási titok szerepe, Galilea és Jeruzsálem | |
Második előadás - 1999. november 5. | 29 |
Jézus Krisztus evangéliumának a kezdete, Keresztelő János működése, Malakiás próféciái, mester és tanítvány viszonya, Hektor és Hamlet, Empedoklész és Faust, Júdás apostol és Mózes inkarnációi, az ószövetségi próféták feladatai, Hóseás és az Újszövetség, Jézus keresztsége, Jézus megkísértése | |
Harmadik előadás - 1999. december 3. | 48 |
Jézus színrelépése, az első tanítványok elhívása, a tesuvah szó háromféle jelentése, Jézus apostoli és szélesebb tanítványi köre, Buddha tanítványaihoz való viszonya, Illés próféta kenyérszaporítása, különbségek Keresztelő János és Jézus között, régi és új típusú gyógyítás, vallási tolerancia, Buddha és Szókratész eltérő feladatai és tanítási módszere, krisztusi szintézis, Jézus Kapernaumban, Jézus Simon-Péter házában, kérdések | |
Negyedik előadás - 2000. január 7. | 66 |
Krisna élete, a Grál-kehely története, párhuzamok Krisna és Jézus között, a két Jézus gyermek, a nátháni lélek, az ahimszá elve, hindu alaptanítások, a három guna, a kis én és a nagy ÉN, az emberiség történelmének juga-korszakai és azok jellegzetességei, Krisna kapcsolata Buddhával és Manival | |
Ötödik előadás - 2000. február 4. | 79 |
Jézus küldetéséről, a leprás meggyógyítása, a béna meggyógyítása, Máté elhívása, a böjtről, a keleti és a nyugati időszemlélet eltérései, az idő és a tér keletkezése, ciklikusság és történelmi lét, a két kenyérszaporítás, a krisztusi megváltás az ellenerők szempontjából, filozófiai és szellemtudományos nézetek a kereszténység történetiségéről, Krisztus második eljövetele, az emberiség spirális fejlődésének menete | |
Hatodik előadás - 2000. március 3. | 98 |
A szombat napjáról, életmentés szombat napján, Jézus ördöngősöket gyógyít meg, a tizenkét tanítvány elhívása, a tanítványok lelki tulajdonságai, Krisztus és az apostolok kapcsolata, a korabeli misztériumbeavatások és a Golgotai Misztérium, Krisztus a feltámadás után, Padmaszambhava, sumér agyagtáblák vallomásai, a sippári nazír egyház szent könyvei, szellemi erők felvétele a Golgotai Misztérium előtt és után, a szellemi látás alakulása Keleten és Nyugaton, Patandzsali Jógaszútrája, Sankara és a védánta-iskola, szíroszi Perikidész és a görög filozófia irányzatai, kérdések | |
Hetedik előadás - 2000. április 7. | 115 |
A Szentlélek elleni bűnről, Jézus igazi családjáról, Jézus színeváltozása, Mózes küldetése, Illés vallási reformja, a fügefa-szimbólum, a Golgotai Misztérium megértésének szintjei, Pilátus és Jézus, Nathanael és Nikodémus, cirénei Simon és arimáthiai József, a Szent Grál és a Szent Korona | |
Nyolcadik előadás - 2000. május 5. | 134 |
A materialista valláskritika problémái, Jézus történelmi léte, Jézus csodatételei, az evangéliumok ellentmondásai, az evangéliumok mitikus elemei, Márk evangéliumának szerkezeti felépítése, az ember étertestének hétféle típusa, az ellenőrök és Krisztus hatása az emberi forma kialakulásában, az emberiség feladatáról és a krisztusi szeretetről | |
Kislexikon | 152 |
Tesztkérdések | 158 |