Bevezetés | 13 |
A nyelvóra életre keltése | 13 |
A tanítás életre keltése | 14 |
"Jégtörők" és bemelegítő gyakorlatok | 16 |
A láb körvonalának kitöltése | 17 |
Milyen a hangod? | 17 |
Ki vagy? | 18 |
Kié ez a történet? | 18 |
Kérdések magamhoz | 19 |
Névtanuló szorzás | 19 |
Beszéljünk egy babához! | 20 |
Mondatok kilégzése | 20 |
Nyelvtan | 21 |
Készruha | 22 |
Otthonról az iskolába vagy a munkahelyre | 22 |
Prepozíciók a rajzomhoz | 22 |
Prepozíciók dobálása | 23 |
Térbeli prepozíciók | 23 |
Nem a tied, az enyém! | 24 |
Személyes névmás találós | 24 |
Találjuk ki, mások milyen gyakran teszik ezt vagy azt! | 25 |
Összehasonlítom magamat másokkal | 25 |
Picture negation: there is and there are... | 26 |
Akit szeretünk, akit utálunk, és a gerundium | 26 |
Kérdezzünk! | 27 |
A tankönyv elejéről | 27 |
Harmadik személy utánzása egyes számban | 28 |
Ilyen egyszerű a múlt | 28 |
A present perfect és a past simple kontrasztba állítása | 29 |
Házépítés: múltviszonyító | 29 |
Kártyajáték rendhagyó igékkel | 30 |
Rendhagyó igék ritmusban | 30 |
Mit tennék, ha... | 31 |
Hál'Istennek, nem úgy történt! | 31 |
Méretre szabás | 32 |
Hová tehetek még egy szót? | 32 |
Szóbeli készítés | 32 |
Változtassunk meg egy betűt, megváltozik a mondat értelme! | 33 |
Mondatzsugorítás | 33 |
Párbeszéd-zsugorítás | 34 |
Mintamondatok visszafelé | 34 |
Gőg és alázat | 35 |
Gyakran | 35 |
Diktálás | 36 |
Adjunk szavakat a diktáláshoz! | 36 |
Mondatkicsontozás | 37 |
Hány szó van a szövegben? | 37 |
A hibás és a helyes változat | 38 |
Kedvenc hibáim | 38 |
Mi hangzik angolosabban, németesebben, franciásabban...? | 39 |
Nyelvtan, amit szeretek | 39 |
Szókincs | 40 |
Szócsoportok | 41 |
Az ábécé megtanulása | 41 |
Tanuljunk szókincset! | 41 |
Számpárbeszéd | 42 |
Szótenisz | 42 |
És a diákok Szóvá lettek | 43 |
Kétnyelvű játék szavakkal | 43 |
Kollektív kép | 44 |
Rendhagyó többes szám mozgással | 44 |
Rokonok vagyunk? | 45 |
Ülj le, ha megvan a szó! | 46 |
Szócsoportok ismétlése | 46 |
Ismétlés és szókincsbővítés | 47 |
Szókincsnémajáték | 47 |
Szóasszociáció | 47 |
"Simon says" variációk | 47 |
Szórajzolás | 48 |
Definíció-kérdőív | 48 |
Árverés | 49 |
A szókincs előre tanítása | 50 |
Mondatok térbe helyezése | 50 |
A szavak jelentésének kutatása | 51 |
Igekötős igék szinonimái (angolhoz) | 51 |
Szinonima-gyakorlat | 52 |
Szinonima-megfordítás | 52 |
Szókincsgazdagító betűk | 53 |
Olvasás | 54 |
Új gyakorlatok az olvasmánnyal | 55 |
Szótörlés | 55 |
Szóköz nélkül | 55 |
Ciklikus ismétlés | 56 |
Fordítás jelnyelvre | 56 |
Mindenhol szöveg | 57 |
Változtassuk a szöveget képtárrá! | 57 |
Szövegtöredék | 58 |
Némajáték | 58 |
A szavak "lefejezése" | 59 |
Szemantikai hibák javítása | 59 |
Szövegduett | 60 |
A tanár olvas, a diákok kiegészítik vagy javítják a szöveget | 60 |
Megértés és összefoglalás | 61 |
Húzzuk ki a kérdéseket | 61 |
A diákok kérdéseket írnak | 62 |
Párbeszéd a táblán | 62 |
Véleménycsere | 63 |
Beillesztés az olvasmányba | 63 |
Szöveg összefoglalása | 64 |
Olvasás nélkül olvasni | 64 |
Három szó egy csoportban | 65 |
Három dolgot értek | 65 |
Írás | 66 |
Hosszú-rövid | 67 |
Párbeszédvázlat kiterjesztése | 67 |
A szöveg ellentéte | 67 |
Az optimista és a pesszimista | 68 |
Kihúzás, visszaírás | 68 |
Diákmunka-behelyettesítés | 69 |
Központozásosdi | 69 |
Függőleges párbeszédek | 70 |
Párbeszéd visszafelé | 70 |
Írás szabadon | 71 |
Egy tárgynak vagy szerepnek címzett levél | 71 |
Párbeszéd egy csoportképről | 72 |
Nézetem a hármasról | 72 |
Ki írta a tankönyvet? | 73 |
Melyik volt a legunalmasabb? | 73 |
Szöveghallgatás | 74 |
Diktálás | 75 |
Banándiktálás | 75 |
Szövegdarabkáktól a teljes szövegértésig | 75 |
Figyelj, szaladj, írj! | 76 |
Olvasd, mondd, figyeld, mondd, írd! | 76 |
Résdiktálás | 77 |
A "négy diktátor" | 77 |
Nagy hangsúllyal | 78 |
Diktálás anyanyelvi kiejtéssel | 78 |
Személyes válasz | 79 |
Képek a szöveghallgatásban | 79 |
Melyik a legangolosabb szöveg? | |
Válaszd a legjobb hangom! | 80 |
Válaszd a legjobb hangot! | 80 |
Félelem nélkül | 81 |
Négy fül jobb, mint kettő | 81 |
A szöveg, amit hallasz és látsz | 81 |
Szöveggyomlálás | 82 |
Csalétek | 82 |
Firkálás | 83 |
Párbeszéd ritmizálása | 83 |
A tanár kommentárja a szövegről | 84 |
Darabkák | 84 |
Beszéd | 85 |
Kiejtés | 86 |
Hangzóminták | 86 |
Rosszul kiejtett szavak | 86 |
Dadogó diktálás | 87 |
Tésztatanulás - hangsúlyos minták | 87 |
Beszélgessünk! | 88 |
Egy kérdés, melyre nem kell válaszolni | 88 |
Dobj egy labdát, és szövegelj! | 88 |
Egy dal vagy vers eljátszása | 89 |
Szavaktól a párbeszédig | 89 |
Kérdésre válaszolni menet közben | 90 |
Rivális definíciók | 90 |
Beszélgetés egy marslakóval | 91 |
Hazudsz, hazudsz! | 91 |
Hogyan kelsz fel az ágyból? | 92 |
Történetek tárgyakról | 92 |
"Szeretem, nem szeretem" mondatok | 93 |
Képfigyelem | 93 |
Hátra- és előretekintés | 94 |
Hátratekintés | 95 |
Bizalomerősítés újrahasznosítással | 95 |
Hibák diktálása | 95 |
Dobjunk egy labdát, és fordítsunk! | 96 |
Szó, meghatározás, példamondatok | 96 |
Szavakat az utcára! | 97 |
Az első és az utolsó betű lediktálása | 97 |
Időpontváltás | 98 |
Élő mondatok | 98 |
A vizsgák és az előretekintés | 99 |
Bizakodás a vizsgában - magunknak címzett levél | 99 |
Egy vizsga, amely élvezetes volt | 99 |
Vizsga előtt | 99 |
Gyorsírás | 100 |
A diákok behelyettesítő teszteket készítenek saját maguknak | 100 |