Fülszöveg
Fernando Pessoa. Leonardo da Vinci Lewis Carroll
Három korszakalkotó zseni. Nagyságuk, jelentőségük józan ésszel fel nem mérhető, szavakkal szinte kifejezhetetlen, mégis mindannyiukról számtalan életrajzi regény született már. Ebben a különös trilógiában azonban ők csupán a legfontosabb mellékszereplők, a főszerep ugyanis tanítványaiknak jut. Mester és tanítvány viszonyában persze az érzelmek mellett nagy jelentősége van az alkotás folyamatának is: ahogy a mester formálja a tanítványt, és ahogy az alkotótárs szerepébe emelkedő tanítvány inspirálja mesterét.
A Tanítvány-trilógiában egy portugál kereskedősegéd, egy angyalarcú itáliai fiú és egy angol kislány szemszögéből tekinthetünk be a zsenik életének árnyékos szegleteibe, és a gyermekek révén sejthetünk meg valamennyit a nagyság titkaiból.
„A jelenet hátterében, a homályba burkolva meglátta minden baj okozóját, a művészt, aki olyan gúnyosan kacagott, mint egy hiéna. Ügyesen mozgatta a marionettbábukat irányító zsinórokat,...
Tovább
Fülszöveg
Fernando Pessoa. Leonardo da Vinci Lewis Carroll
Három korszakalkotó zseni. Nagyságuk, jelentőségük józan ésszel fel nem mérhető, szavakkal szinte kifejezhetetlen, mégis mindannyiukról számtalan életrajzi regény született már. Ebben a különös trilógiában azonban ők csupán a legfontosabb mellékszereplők, a főszerep ugyanis tanítványaiknak jut. Mester és tanítvány viszonyában persze az érzelmek mellett nagy jelentősége van az alkotás folyamatának is: ahogy a mester formálja a tanítványt, és ahogy az alkotótárs szerepébe emelkedő tanítvány inspirálja mesterét.
A Tanítvány-trilógiában egy portugál kereskedősegéd, egy angyalarcú itáliai fiú és egy angol kislány szemszögéből tekinthetünk be a zsenik életének árnyékos szegleteibe, és a gyermekek révén sejthetünk meg valamennyit a nagyság titkaiból.
„A jelenet hátterében, a homályba burkolva meglátta minden baj okozóját, a művészt, aki olyan gúnyosan kacagott, mint egy hiéna. Ügyesen mozgatta a marionettbábukat irányító zsinórokat, fondorlatos ármánykodásaiból pedig nem volt kiút."
„Salai fantáziájának pimaszsága, mely fáradhatatlanul szállt szembe a komolyság minden lehetséges formájával, azonban nem csak az ecsetek és festékek ízléstelen kezelésére korlátozódott. A mester lépten-nyomon, főképp kódexei lapjain, ocsmány rajzokra bukkant, melyeket az emberi test ihletett, és gyakorta girhes, pikkelyes szárnyú, ördögszerű lényeket ábrázoltak "
„Lett új király, új festő és új tanítvány, és a közvélekedés szerint mind fenségesebbek voltak elődeiknél."
Vissza