1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Great Masters of the Trecento

Olasz festészet a XIII. században

Szerző
Fordító
Grafikus
Fotózta
Budapest
Kiadó: Corvina Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Angol  
Méret: 24 cm x 21 cm
ISBN: 963-13-2252-1
Megjegyzés: További grafikusok a kötetben. Színes reprodukciókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


The dramatic quality of Giotto's frescoes, his strikingly plastic forms, his deep blue skies still captivate the viewer after six hundred years, as do the poetic refinement of Simon Martini's Madonnas or Andrea da Firenze's magnificent murals in the Spanish Chapel. This was an age in which the stiff, hieratic Byzantine iconography was gradually embued with humán emotions, and contemporary figures like St Francis of Assisi converted biblical stories and ideas to reality. The solemn, majestic Virgin came to represent the growing consciousness of the úrban bour-geoisie (Duccio's Maestá); autobiographical elements came to the fore in representations of the lives of the saints (Simoné Martini's The Knighting of St Martin}, contemporaries began to be used as models in religious pictures (Altichiero's St Lucy on the Catafalque). A new view of life, a new awareness began to be manifested here; the birth of the Renais-sance could be perceived at last.
The author, who teaches art history... Tovább

Fülszöveg


The dramatic quality of Giotto's frescoes, his strikingly plastic forms, his deep blue skies still captivate the viewer after six hundred years, as do the poetic refinement of Simon Martini's Madonnas or Andrea da Firenze's magnificent murals in the Spanish Chapel. This was an age in which the stiff, hieratic Byzantine iconography was gradually embued with humán emotions, and contemporary figures like St Francis of Assisi converted biblical stories and ideas to reality. The solemn, majestic Virgin came to represent the growing consciousness of the úrban bour-geoisie (Duccio's Maestá); autobiographical elements came to the fore in representations of the lives of the saints (Simoné Martini's The Knighting of St Martin}, contemporaries began to be used as models in religious pictures (Altichiero's St Lucy on the Catafalque). A new view of life, a new awareness began to be manifested here; the birth of the Renais-sance could be perceived at last.
The author, who teaches art history at Eötvös Loránd University in Budapest, demonstrates how Trecento painting is as much a natural extension of the Byzantine traditions and Gothic art as it is a fore-shadowing of the Renaissance. She analyses how intricately the various stylistic features coexist in the same picture, introducing somé works to the generál public which have not been widely known before.
With 48 colour reproductions.
Corvina © Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem