kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | UNICRI-MKM Prevenciós Programiroda |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 312 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákat tartalmaz. |
I. kötet: Tréning a megelőzéshez | |
F. Bruno - M. E. Andreotti: A kézikönyv bemutatása és célkitűzései | 1 |
Az ENSZ elkötelezettsége a deviancia és a rossz társadalmi közérzet jelenségeivel szemben | 1 |
Az ENSZ szerepe a bűnözés megelőzésében és ellenőrzésében | 1 |
Az ENSZ szerepe a kábítószer-fogyasztás ellenőrzésében és megelőzésében | 3 |
ENSZ kampány a kábítószerfogyasztás megelőzésére | 3 |
Az ENSZ és a szakképzés | 4 |
Tanfolyamok és az oktatók képzése | 4 |
A tanfolyamok célja, a kézikönyv célkitűzései és a szociális gondozók motiválása | 5 |
F. Bruno: Prevenció | |
A prevenció általános elmélete | 9 |
A specifikus jelenségek prevenciója | 11 |
A kábítószerrel való visszaélés prevenciója | 12 |
Mit tegyünk a prevenció érdekében? | 17 |
F. Bruno - B. Gioffre: Tréningstratégiák | 25 |
Mi a tréning? | 25 |
Tréningelméletek | 25 |
A tréning elmélete ésstratégiája | 27 |
A tréner | 28 |
Igények, tervezfés, aktivitások, eredmények | 29 |
G. Dell'Uomo: A trénerek tréningje: pedagógiai pszichológiai alapismeretek | 35 |
Az elérhető célok megtervezése és a tréning | 35 |
Tervvázlat | 38 |
F. Bruno: A mező, a cél,a kontextus definíciója | 43 |
Előzetes megjegyzések, a valóság szintjei | 43 |
A norma fogalma | 45 |
A norma általánosabb kritériumai | 45 |
Operatív stratégia tervezése | 51 |
L. Mecacci - F- Bruno - G. Dell'Uomo - L. Ricci: Pszichológiai alapismeretek | 57 |
Bevezetés a pszichológiába | 57 |
Pszichológiai elméletek | 57 |
A személyiség | 58 |
Freud elmélete | 59 |
A jellem | 67 |
Pszichodinamikus folyamatok | 67 |
A motiváció | 67 |
Szorongás, Frusztráció, agresszió | 73 |
A szorongás | 73 |
A frusztráció | 73 |
Az agresszió | 76 |
A stressz | 76 |
Attitűdök, értékek és hitek | 76 |
A kognitív folyamatok | 77 |
A szerep | 77 |
Szerep és stressz | 78 |
A szerepek közötti konfliktus | 78 |
Fejlődéslélektan: életszakaszok és életciklusok | 81 |
A serdülőkor | 84 |
Általános jellemzők | 84 |
Kulturális, történelmi szempontok | 86 |
A testi növekedés | 87 |
A testi megjelenés újra feldolgozásai | 87 |
A serdülőkori személyes én (self) felfogás | 88 |
Az egyívásúak csoportja | 89 |
A. Grassi - E. Tizzani: A csoport | 91 |
A csoport: Definíciók és jellegzetességek | 91 |
A csoportok fajtái | 93 |
A csoportot strukturáló tényezők | 94 |
A kommunikációs struktúra | 94 |
A szerep | 94 |
Hatalomgyakorlás a csoportban: vezetés | 96 |
A csoporton belüli viszonyok jellegzetességei | 97 |
E. Tizzani - F. Bruno - A. Grassi: A munkaszervezés: szervezési magatartás | 101 |
Bevezetés | 101 |
Szerveződéselv | 101 |
Szervezeti magatartás | 105 |
Tárgyalás | 108 |
Kapcsolatmechanizmus | 108 |
Szervezeti légkör | 109 |
A munkamotiváltság, a munka öröme | 111 |
A menedzsment | 112 |
Kommunikáció a szervezetekben | 115 |
Pszicholszociális beavatkozás | 116 |
F. Bruno - G. Gioffré: Problémaanalízis és problémamegoldás: a döntési folyamat | 119 |
A problémamegoldási folyamat | 119 |
A döntések jellemzői | 121 |
A döntési folyamat | 122 |
A döntéshozó jellemvonásai | 123 |
A döntés utáni fázis | 124 |
A. Angelini: A változtatás dinamikus folyamata | 127 |
A változás feltételei | 127 |
A változtatás előkészítése | 132 |
Az első kapcsolat | 125 |
A változtatás | 135 |
A változás megszilárdítása | 135 |
Ellenvetések | 135 |
Konklúzió | 137 |
A reaktív és a céltudatos változás | 137 |
A. Angelini: KOmmunikációs technikák | 141 |
A kommunikáció | 141 |
Kommunikáció és nyelv | 141 |
A kommunikációs csatornák | 143 |
A kommunikációs hálózat | 143 |
A csoportok kölcsönhatásai | 145 |
Az itnerferencia kérédse | 145 |
Az aktív hallgatás technikája | 149 |
A nem verbális kommunikáció | 149 |
Az interperszonális távolság | 150 |
Záró megjegyzések | 151 |
F. Marullo - E. Tizzani - G. Costanzo: Projectek kivitelezési technikája | 153 |
Projectek kivitelezése | 153 |
Hogyan kell kidolgozni és összeállítani egy projectet? | 154 |
Módszerek bemutatása (tényleges bemutatások) | 155 |
Írásos jelentés (írásos beszámoló) | 157 |
Előadás (szóbeli beszámoló) | 157 |
Projectek kivitelezésének technikája | 158 |
Önkéntes szolgálat | 158 |
Definíció | 158 |
Hogyan lehet az önkéntest bevonni a megelőzési munkálatokba | 160 |
Hálózat kialakítása | 163 |
Meghatározás | 163 |
Szabályok | 163 |
A hálózat fejlesztése, szervezési stratégiák | 164 |
A. Angelini: Tömegkommunikáció a megelőzésben | 169 |
A tömegkommunikáció-ós folyamatok | 169 |
A tömegkommunikáció jellemzői és hatásai | 169 |
A napirend | 170 |
A program szerkesztése | 171 |
A tömegmédia befolyásának korlátai és kényszerei | 171 |
A társadalmi tanulás elmélete | 172 |
II. kötet: Az abúzus és a tiltott kereskedelem összefoglalása | |
O. Lopane - A. Angelini: Hogyan használjuk fel a médiát? | 1 |
Bevezetés | 1 |
A média jelentősége | 1 |
Hogyan fogalmazzunk meg egy üzenetet | 2 |
Médiatípusok | 3 |
Irányvonalak a média felfhasználásához | 4 |
Hogyan szervezzünk sajtájékoztatót | 7 |
Hogyan írjunk cikket | 8 |
F. Bruno - G. Mannino: A kábítószer-fogyasztás általános elmélete | 13 |
A kábítószer-fogyasztás elmélete | 13 |
Kábítószerfogyasztók és kábítószer-függők: egyéni hajlamosító tényezők | 16 |
Bevezetés | 16 |
Társadalmi tényezők | 16 |
Pszichológiai tényezők | 19 |
Biológiai tényezők | 21 |
F. Marullo - F. Bruno: A kábítószer-fogyasztás közege,a különböző társadalmi-kulturális, jogi és normatív rendszerek | 23 |
Bevezetés | 23 |
Nemzetközi egyezmények 1961-tól napjainkig | 24 |
Nemzetközi körkép a kábítószer-fogyasztás törvényi megítéléséről | 26 |
A kábítószer-függőség meghatározása | 27 |
A kábítószerek tilalmának jogi szabályozása Magyarországon | 27 |
A nemzetközi kábítószer helyzet | 30 |
A kábítószer és a bűnözés | 32 |
A kábítószerek nemzetközi kereskedelme | 35 |
A kábítószerek nemzetközi piaca | 35 |
Termelő országok, szállítási útvonalak és fogyasztó országok | 38 |
A heroin | 38 |
A kokain | 39 |
A cannabis | 40 |
A szervezett bűnözés szerepe | 40 |
A pénz tisztára mosása | 41 |
A narko-terrorizmus | 42 |
Law enforcement" ügynökségek szerepe | 43 |
A. Pasini - F. Fasoli: Kábítószer gyógyszertani alapismeretek | 47 |
Bevezetés | 47 |
A kábítószerek az antik gyógyszerkészítés tudományában | 48 |
A mák orvosi története | 49 |
A hallucionogének és a kokain története | 50 |
A kábítószerek a modern gyógyszerkészítés tudományában | 51 |
Hol hatnak a drogok | 54 |
Neurotranszmisszió | 55 |
A drogok hatásai a neurotranszmisszióra | 57 |
A drogok osztályozása | 58 |
Miért hatnak a kábítószerek más-más módon? | 59 |
A drogok használatához kotődő biológiai jelenségek | 61 |
Tolerancia | 61 |
Fizikális és pszichés függőség, elvonási szindróma | 62 |
A drogfüggő, a rendszeres fogyasztó és az alkalmi használó | 64 |
Ópiumszármazékok: morfium és heroin | 64 |
A heroin és más ópiumszármazékok hatásai | 67 |
Tolerancia és függőség | 68 |
A megvonási tünetek | 69 |
Használva más drogokkal együtt | 69 |
Metadon és egyéb szintetikus fájdalomcsillapító gyógyszerek | 70 |
A kokain | 70 |
Hogyan hat a kokain? | 71 |
A kokain hatásai | 71 |
Tolerancia és dependencia | 72 |
Más drogokkal együtt történő alkalmazás | 73 |
A "crack" | 73 |
Hogyan hat a crack? | 73 |
A crack hatásai | 73 |
Tolerancia és dependencia | 74 |
Más drogokkal együtt történő alkalmazás | 74 |
A cannabis és származékai | 75 |
Marihuána | 75 |
Hasis | 76 |
Hasisolaj | 76 |
Hogyan hat a THC? | 76 |
Cannabis sativa származékok hatásai | 76 |
Tolerancia és dependencia | 77 |
Más drogokkal történő együttes alkalmazás | 77 |
Hallucinogén anyagok: meszkalin, pszilocibin, LSD, "Ectasy" | 77 |
Meszkalin | 78 |
Pszilocibin | 78 |
LSD | 78 |
Ectasy" | 78 |
Hogyan hatnak a hallucinogén szerek? | 78 |
A hallucinogén szerek hatásai | 79 |
Tolerancia és dependencia | 79 |
Más drogokkal történő együttes alkalmazás | 80 |
Belélegzéssel fogyasztott szerek (szipózás) | 80 |
Hogyan hatnak ezek a szerek? | 81 |
A szipózis hatásai | 81 |
Tolerancia és dependencia | 81 |
Együtt használva más drogokkal | 81 |
A gyógykezelés során használt kábító hatású szintetikus készítmények | 81 |
A metadon | 81 |
Buprenorfin | 81 |
Az ópiumszármazékok antiagonistája: naltrexon | 82 |
A gyógyszerekkel történő visszaélések | 82 |
Depresszió elleni gyógyszerek | 83 |
Az AMFETamin-származékok | 84 |
A barbiturátok | 84 |
Az anabolikus szerek | 85 |
A hashajtók | 85 |
A vizelethajtók | 85 |
A szorongásoldók | 86 |
F. Russo: A kábítószer-függőség klinikai és terápiás megközelítése | 87 |
A kábítószer-függőség klinikai kialakulása és kezelése | 87 |
Kórlefolyás | 90 |
A gyógykezelés | 91 |
Az akut mérgezés | 91 |
A krónikus mérgezések és a függőség gyógykezelése | 92 |
F. Fasoli: Abúzus engedélyezett élvezeti szerekkel | 97 |
Az etilalkohol | 97 |
Bevezetés | 97 |
Az alkohol története dióhéjban | 98 |
Az alkohol metabolizmusa | 99 |
Az alkohol pszichotróp hatása | 100 |
Az alkoholizmus | 101 |
Az alkoholbúzus következményei | 102 |
Nikotin | 105 |
A dohány | 105 |
A dohányáruk és azok használati módjai | 105 |
A dohányfüst összetétele | 106 |
A nikotin | 106 |
A nikotin farmakológiai hatása | 107 |
A kátrány és a szénmonoxid farmakológiai hatása | 108 |
Tolerancia és függőség | 108 |
A dohányfüst hatása és a hozzákapcsolódó klinikai képek | 109 |
A dohányzás motivációi | 109 |
Dohányzásról leszoktató terápiák | 110 |
T. Mattioni: Az AIDS-szel és a kábítószer-fogyasztással együttjáró kóros elváltozások | 113 |
Bevezetés | 113 |
A vírus | 113 |
A HIV és az immunrendszer | 114 |
A HIV ferőzés kórlefolyása | 114 |
Akut, elsődleges HIV betegség | 114 |
Tünetmentes HIV fertőzött | 114 |
Tünetes HIV fertőzött | 115 |
Kifejlett HIV betegség, AIDS | 115 |
A HIV fertőzés kezelése | 115 |
A HIV vírus terjedése | 115 |
Az AIDS helyzete a világon és Magyarországon | 116 |
Az AIDS pszicho-szociális kérdései | 116 |
AIDS-esetek | 122 |
Czakó Kálmán Dániel: Preventív munka Magyarországon az ENSZ dokumentumok és programok tükrében | 123 |
A preventívnevelés fontosságáról | 123 |
A szavak értelmezése | 123 |
Mit értünk rendszerint a megelőzésen? | 123 |
Az ENSZ képzési, preventív /megelőzési/ programja | 124 |
Az emberi fejlődés elméletének elsőbbsége | 125 |
A multi- és az inter-diszciplinaritás fontossága | 125 |
Felkészítés a preventív beavatkozásra | 125 |
Mit kell megelőzni a képzéssel? | 125 |
Veszélyeztetett csoportok, kockázati tényezők vagy veszélyes szituációk? | 127 |
Gyermekek és fiatalok | 128 |
Nők | 128 |
Együttműködve - de kivel? | 129 |
Együttműködve - de milyen intéz-kedésekkel? | 129 |
Információ | 131 |
Tömegtájékoztatás | 132 |
Kortásak, mint a megelőzés szószólói | 133 |
A félelem, mint a lebeszélés eszköze | 133 |
Érzelmi nevelés | 134 |
A preventív munka összegezése | 135 |
A kábítószer-problémával kapcsolatos hazai jogszabályok | 137 |
Az ENSZ egyezményeket a hazai jogrendbe illesztő jogszabályok: | 138 |
A kábítószerek és pszichotrop anyagok jegyzéke: | 138 |
Büntetőjogi vonatkozású jogszabályok | 138 |
A legfelsőbb bírósági 155. számú büntető kollégiumi (BK) állásfoglalása | 138 |
Adminisztratív, közigazgatási jellegű jogszabályok | 138 |
Az ÁNTSZ lehetőségei a prevencióban, törvényi keretek | 138 |
Egészségügyi prevenció törvényi hátteréhez | 138 |
A védőnői szolgálat és az egészségvédelmi osztályok kapcsolata | 140 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.