Ajánlás a magyar kiadáshoz | 15 |
Alexandra Shackleton: Előszó | 19 |
Bevezetés | 23 |
Vérbeli vezető | 39 |
Shackletonnak az otthonról hozott családi értékek segítettek kialakítani egyedülállóan haladó szellemű vezetési stílusát. Igazi úttörő lett, aki a rossz tapasztalatokból kovácsolt értékes tanulságokat. Ragaszkodott a tisztes versenyhez egy olyan üzleti környezetben, amely gyakorta megkövetelte a felek közti együttműködést. | |
Richard Danzig, az Egyesült Államok haditengerészetért felelős minisztere szerint Shackleton széles körű kulturális érdeklődése a körültekintő vezetés egyik fő alkotóeleme. | |
A toborzás művészete | 81 |
Shackleton tapasztalt legénységet akart toborozni. A felvételi beszélgetések nem a szokásos módon zajlottak, mert ő egyedülálló tehetségeket keresett. Csapatának kulcsfigurája a másodparancsnok volt. Optimista, derűs emberekkel akarta körülvenni magát, és a lehető legjobb fizetést és felszerelést kínálta nekik szolgálataikért. | |
James Cramer Shackleton példaértékű optimizmusának köszönheti, hogy befektetési alapja és a TheStreet.com megmenekült a korai bukástól. | |
A bajtársiasság szelleme | 115 |
Mielőtt cselekedett volna, Shackleton mindig mindent alaposan megfigyelt. Kialakította a munka rendjét és menetét, így mindenki tudta, hol a helye. FElszámolta a hagyományos hierarchiát. A legénységével tisztességesen bánt. Közvetlen, baráti hangulatú összejövetelekkel erősítette a csapatszellemet. | |
Eric Miller, a Donaldson, Lufkin & Jenrette vezető tanácsadója szerint Shackleton stratégiája remekül illik a mai munkahelyek világába. | |
Mindenkiből a legjobbat | 143 |
Shackleton vezetőként a példamutatás híve volt. Megértette és elfogadta legénységének csípős megjegyzéseit és gyengeségeit. Négyszemközti beszélgetésekkel alakított ki személyes kötődést az embereivel. Mindig hajlandó volt segíteni másoknak munkájuk elvégzésében, így sikerült elérnie, hogy mindenki kihozza magából a maximumot. | |
Luke O'Neill vezeti a New England-i Shackleton Schoolt, melynek célja a gyakorlatba átültetni Shackleton üzenetét az egyéni teljesítményről. | |
Hatékony vezetés válság idején | 171 |
Shackleton mindenkivel tudatta, hogy ő a főnök, és ő biztos a sikerben. A nézeteltéréseket úgy szüntette meg, hogy az elégedetlenkedőket maga mellett tartotta. Elérte, hogy emberei ne a múlton rágódjanak, hanem csak a jövővel foglalkozzanak. Sokat tett a jó hangulat megőrzéséért. Néha úgy vezetett, hogy egyszerűen nem csinált semmit. | |
Jeremy Larken, az Octo Ltd. ügyvezető igazgatója Shackleton módszerét mint a válságok intelligens megoldásának modelljét használja. | |
Jó csapatok nehéz feladatokra | 205 |
Shackleton minden csapatában igyekezett megteremteni a tehetség és a szakértelem egyensúlyát. Odafigyelt rá, hogy egyik csapata se maradjon el a többitől. Mindig megerősítette a leggyengébb láncszemet. Elérte, hogy a csapatok segítsék egymást. | |
James Lovell, az Apollo-13 parancsnoka úgy látja, Shackleton és ő hasonlóképpen vezették ki legénységüket a válságból. | |
Akadályokon át a cél felé | 235 |
Shackleton vállalta a felelősséget az egész expedícióért. Bármilyen óvatos volt is, néha túl nagy kockázatott vállalt. Valami mindig folytatásra ösztönözte. Sosem veszett el a részletekben. Ha kellett, félretette saját munkáját, hogy másoknak segítsen. | |
Mike Dale, a Jaguar észak-amerikai divíziójának nyugalmazott vezetője arra használta Shackleton történetét, hogy az értékesítőket nagyobb teljesítményre ösztönözze. | |
Örökül hagyott tapasztalatok | 263 |
Shackleton vezetőként hatással volt legénységének egész további életére. Története generációkon átível. Sokat tett hozzá a vezetés tudományához. Az úttörőkre gyakorolt hatása új távlatokat nyitott meg. Példája nyomán társadalmi változások indulhatnak el. Így látjuk ma Shackleton sikerét. | |
Shackleton legénysége | 275 |
Köszönetnyilvánítás | 281 |
Bibliográfia | 287 |
Név- és tárgymutató | 295 |