1.067.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az írástanítás módszertana

az alapiskola 2-3. osztályában

Szerző
Fordító
Lektor
Bratislava
Kiadó: Slovenské Pedagogické Nakladatelstvo
Kiadás helye: Bratislava
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 198 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A 2-3. osztály számára kiadott módszertani útmutató az 1. osztály írástanításához kapcsolódik. A kézírás tökéletesítésére ösztönzi a tanulókat. A módszertani útmutató három részből áll. Az első részben azokkal az elméleti kérdésekkel foglalkozunk, amelyekkel írástanítás közben naponta találkozik a pedagógus. Ilyen az írástanítás célja és feladata a kommunista nevelés rendszerén belül, valamint a tantárgy viszonya a többi tantárgyhoz; továbbá a betűelemek és a szakkifejezések. Az egységes terminológia használata segítségünkre lehet az íráselemek megértésében és felhasználásában a formarokonsági csoportokon belül, mert mind a 2., mind a 3. osztályban formarokonsági csoportok szerint haladunk. Az írás értékelése és osztályozása szükségessé teszi, hogy közöljük az egyéni írással szemben támasztott minőségi és mennyiségi követelményeket.
Külön fejezetben foglalkozunk az írásfiziológiai és - technikai követelményekkel, ezeket olyan szemléltető ábrákkal egészítettük ki, amelyek... Tovább

Fülszöveg

A 2-3. osztály számára kiadott módszertani útmutató az 1. osztály írástanításához kapcsolódik. A kézírás tökéletesítésére ösztönzi a tanulókat. A módszertani útmutató három részből áll. Az első részben azokkal az elméleti kérdésekkel foglalkozunk, amelyekkel írástanítás közben naponta találkozik a pedagógus. Ilyen az írástanítás célja és feladata a kommunista nevelés rendszerén belül, valamint a tantárgy viszonya a többi tantárgyhoz; továbbá a betűelemek és a szakkifejezések. Az egységes terminológia használata segítségünkre lehet az íráselemek megértésében és felhasználásában a formarokonsági csoportokon belül, mert mind a 2., mind a 3. osztályban formarokonsági csoportok szerint haladunk. Az írás értékelése és osztályozása szükségessé teszi, hogy közöljük az egyéni írással szemben támasztott minőségi és mennyiségi követelményeket.
Külön fejezetben foglalkozunk az írásfiziológiai és - technikai követelményekkel, ezeket olyan szemléltető ábrákkal egészítettük ki, amelyek kiegészítik az iskolákban használt szemléltető képek anyagát. Vissza

Tartalom

Bevezető
Az írástanítás célja és feladata az alapiskola 2. és 3. osztályában6
A kommunista nevelés alapelveinek érvényre juttatása az írástanításban7
Az írástanítás tartalma12
Az ábécé betűinek alakja, a számok alakja12
A betűk elemei és a szakterminológia13
A betűk és számjegyek formacsoportjai16
A betű- és számformákra vonatkozó legfontosabb követelmények20
A betű minőségi jegyei21
Az írás mennyiségi jegyei30
Az írás egészségügyi és technikai szabályai34
Az írástanítás munkaformái és módszerei42
Az íráskészség és -szokások48
A balkezes és az írászavarokkal küzdő tanulók írása54
Írás az alapiskola 2. osztályában59
Óraleírások62
Írás az alapiskola 3. osztályában118
Gyakorlati megjegyzések a 3. osztály írásmódszertanához118
Óraleírások125
Tanmenetjavaslat írásból a 2. osztály számára173
Tanmenetjavaslat írásból a 3. osztáy számára187
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem