Kiadó: | Képzőművészeti Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 144 oldal |
Sorozatcím: | Műértő |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-337-011-6 |
Megjegyzés: | Színes fotókkal és reprodukciókkal illusztrált. |
Bevezetés | 8 |
A kezdetek | |
A zene őstörténete | 10 |
A "halhatatlan" Gergely pápa | |
A középkori egyházi zene | 12 |
Rendezett sorokban | |
A modern kottaírás kezdete | 14 |
Álljunk meg egy szóra! | |
Tolvajkulcs a kottához | 16 |
Az ördög vitte el a legszebb dallamokat | |
A középkor világi zenéje | 18 |
Végre egy zeneszerző | |
A polifónia kezdetei | 20 |
Ars Nova | |
Franciaország a 14. században | 22 |
A polifónia terjed, mint a pestis | |
Az Ars Nova meghódítja Európát | 24 |
Az olasz lecke | |
A reneszánsz fénykora | 26 |
Táncoljunk! | |
Hangszeres zene | 28 |
Gloriana | |
Anglia aranykora | 30 |
Visszhang Velencében | |
Dinamikus sztereó | 32 |
A kövér hölgy énekel | |
Megszületik az opera | 34 |
Álljunk meg egy szóra! | |
És összeáll a zene | 36 |
Nyitány - szereplők, színpadra! | |
Itália | 38 |
Ki korál kel | |
A német fejedelemségek és Németalföld | 40 |
A francia kapcsolat | |
Lully, az udvari főszabász | 42 |
Uralkodjál, Britannia! | |
Az angol barokk | 44 |
Szonáták és versenyművek | |
Olasz hangszeres zene | 46 |
Eins, zwei, drei... | |
A késő barokk német földön | 48 |
Zenei neveltetés | |
Johann Sebastian Bach élete | 50 |
A jól hangolt zenész | |
Johann Sebastian Bach | 52 |
A zseniális hangkovács | |
Händel hangszeres zenéje | 54 |
Halleluja! | |
Händel kórusművei | 56 |
Álljunk meg egy szóra! | |
A clavichordtól a szintetizátorig | 58 |
Felvilágosodás | |
A barokktól a klasszikus zenéig | 60 |
A klasszikus klasszikus zene | |
Ausztria | 62 |
Tea szimfóniával | |
Haydn és pártfogói | 64 |
Haydn papa | |
A szimfónia atyja | 66 |
Álljunk meg egy szóra! | |
Műformák és műfajok | 68 |
Ügyes vagyok? | |
Az ifjú Mozart | 70 |
A maga ura | |
Az érett Mozart | 72 |
Dühöngő ifjú | |
Beethoven korai időszaka | 74 |
A heroikus Beethoven | |
A késői Ludwig van | 76 |
Dalos idők | |
Schubertiáda | 78 |
Lelkem kitárom | |
A romantika | 80 |
Álljunk meg egy szóra! | |
Hangok és hangszerek | 82 |
Mily romantikus! | |
A korai romantika | 84 |
Briliáns! | |
A virtuózok | 86 |
Fantasztikus! | |
Berlioz | 88 |
A klasszikus romantikus | |
Brahms | 90 |
Egy éj az operában | |
Olaszország a 19. században | 92 |
Egész éjjel az operában | |
Wagner | 94 |
Nagyobb és jobb? | |
A késő romantikusok | 96 |
Álljunk meg egy szóra! | |
Hangnemek és igenek | 98 |
Még néhány "izmus" és egy-két "alitás" | |
Válasz a romantikára | 100 |
Öten, mint az oroszok | |
Az orosz nemzeti szellem | 102 |
Népek hazája | |
A nemzeti szellem más országokban | 104 |
Színek, hangok, impressziók | |
Franciaország | 106 |
Hárman egy sorban... | |
A második bécsi iskola | 108 |
...És akinek nincs párja | |
Sztravinszkij | 110 |
Az értől az óceánig | |
Magyarország | 112 |
A francia kapcsolat II. | |
A Hatok | 114 |
A vadnyugat | |
Az Amerikai Egyesült Államok | 116 |
Elvtársak | |
A vasfüggöny mögött | 118 |
Elvarratlan szálak | |
Még néhány fura figura | 120 |
Álljunk meg egy szóra! | |
Az Elektronikus Művek | 122 |
Az idő végezetén és azután | |
Messiaen és tanítványai | 124 |
Nem zene ez véletlenül? | |
A zaj, a véletlen és a csönd | 126 |
Bonyodalmak | |
Gazdag hangszőttes | 128 |
Az egyszerűség nagy ajándék | |
A minimalizmus | 130 |
Merre tovább? | |
A klasszikus zene jövője | 132 |
Időrend | 134 |
A zenehallgatás művészete | |
Hol és hogyan hallgassunk klasszikus zenét? | 136 |
Előadók és karmesterek | |
Szubjektív válogatás | 138 |
A zenei tolvajnyelv | 140 |
Név- és tárgymutató | 142 |
Képjogok | 144 |