1.062.681

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Közlekedéstaktika és közlekedésbiztonság/Alkalmazkodás és közlekedésbiztonság/Mozgástér és közlekedésbiztonság/Információszerzés és közlekedésbiztonság/Információadás és közlekedésbiztonság/Manőverezés és közlekedésbiztonság

Türelem és közlekedésbiztonság/Akadályoztatás és közlekedésbiztonság/Kritikus helyzet és közlekedésbiztonság/Erőtartalék és közlekedésbiztonság/A defenzív vezetés legfontosabb ajánlásai

Szerző
Budapest
Kiadó: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 341 oldal
Sorozatcím: Az életé az elsőbbség
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Az alcím a cím további részét képezi. Tizenegy mű egy kötetben. Fekete-fehér fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

Közlekedéstaktika és közlekedésbiztonság!

1. Védekezhetünk-e a balesetek ellen?
Sokan manapság valóságos átoknak tartják a motorizáció rohamos fejlődését, a járművek... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

Közlekedéstaktika és közlekedésbiztonság!

1. Védekezhetünk-e a balesetek ellen?
Sokan manapság valóságos átoknak tartják a motorizáció rohamos fejlődését, a járművek szaporodását; főleg a balesetek számának rohamos növekedése miatt. „Az évszázad járványának" nevezik, hogy naponta jelentős számú ember hal meg és sérül meg földünkön. Vagyis a halálozási okok között, ma már a közlekedési balesetek a leggyakoribbak.
Hazánkban évente egy közepes nagyságú falu lélekszámának megfelelő ember hal meg és kb. Komárom nagyságú városnak megfelelő lélekszám sérül meg közlekedési baleset következtében. Ezek után méltán felvetődik a kérdés: mi tehát a teendő, hogy az ember a motorizáció veszélyeivel szemben úgymond: „védettséget" kapjon, s az életét, testi épségét veszélyeztető közúti baleseteket képes legyen megelőzni. Nem kell erősen hangsúlyozni azt, hogy az ember - történelme során - megelőző védőoltással már igen sok fenyegető járványt (pestis, kolera, tífusz stb.) és betegséget (tbc, gyermekparalízis stb.) volt képes legyőzni.
Úgy tűnik, hogy korunk e „modern járványának" -- a közlekedési baleseteknek -? még nincs meg a hathatós ellenszere, mivel évről évre növekszik a balesetek száma. Szerte a világon, de különösen a fejlett gépjárműforgalommal rendelkező országokban keresik a balesetek okait, a megelőzés módját, vagyis azt a „receptet", melynek segítségével elkerülhető a baleset. Vissza

Tartalom

Közlekedéstaktika és közlekedésbiztonság! 1-36
1. Védekezhetünk-e a balesetek ellen?
2. Milyen a közlekedők szemlélete és milyen szemléletet igényel a mai közlekedés?
3. Véletlenek okozzák-e a baleseteket?
4. Miért szabályszegők egyes járművezetők?
5. Kockázatvállalási készség és a balesetveszély.
6. Kell-e a defenzív taktika?
7. A veszély megelőzésének taktikája, és technikája a járművezetésben.
8. Miért kell mindig a váratlanra felkészülve vezetni?
9. Miért és hogyan kell a KRESZ által előírtakat tiszteletben tartani?
10. Más közlekedők szándékának ismerete és saját szándékunk egyértelmű jelzése.

Alkalmazkodás és közlekedésbiztonság! 1-39
1. A defenzív vezetés alaptörvénye - a tudatos, célszerű alkalmazkodás
2. Mit nevezünk célszerű alkalmazkodásnak?
3. Mi szükséges a célszerű alkalmazkodáshoz?
4. A közlekedési látás fejlesztése
5. A közlekedésben nemcsak nézni, de látni is kell!
6. A defenzív vezető tájékozódástechnikája
7. "Csalóka" környezet - "csalóka" alkalmazkodás
8. Az alkalmazkodás kudarca
9. Alkalmazkodás és életmód
10. Alkalmazkodás és életkor

Mozgástér és közlekedésbiztonság 1-31
1. A szabad mozgástér megteremtésének a szükségessége
2. A távolság-, térköz- és távköztartás technikájának alapelvei
3. Milyen tényezőktől függ a helyes távolságtartás?
4. A partnerünk által meghatározott távolságszabályok
5. Táv- és térköztartás kerülésnél és előzésnél
6. Szélhatás és oldaltávolság
7. "Járműkígyó" és mozgástér
8. Mozgástér a gyalogos-átkelőhely és a járdasziget közelében

Információszerzés és közlekedésbiztonság 1-34
1. Elegendő információ - megfelelő döntés
2. A közúti jelzőtáblák információtartalma
3. Partnerek megítélése, partnerektől beszerezhető információk
4. Bizalom vagy bizalmatlanság a partnerrel szemben
5. Kockázat a döntésben

Információadás és közlekedésbiztonság 1-31
1. A megfelelő információ közlése a defenzív vezető alapvető közlekedésbiztonsági érdeke
2. Elegendő-e a szándék előírásszerű közlése?
3. Szándék közlése a tempó, a mozgás "nyelvével"
4. Látni és láttatni
5. Jelző- és világítóberendezéseket csak defenzív módon célszerű használni!
6. Megtévesztés
7. Kötelező-e az elsőbbségről lemondani?
8. Közúti jelzések értéksorrendje
9. Magatartás végszükségi helyzetben
10. Vész- és leplezőjelzés

Manőverezés és közlekedésbiztonság 1-24
1. A defenzív vezető eltávolodástaktikája manőverezés közben
2. A defenzív vezető - a lehetőség szerint - egyedül manőverez
3. Az útirány megválasztásának taktikája
4. Csoportos manőver
5. A "tempó nyelve" manőverezés közben

Türelem és közlekedésbiztonság 1-23
1. A türelem a defenzív vezetés záloga
2. Türelem a partnerekkel szemben
3. A partnerek védelme a bajtól
4. A bajban levők segítése

Akadályoztatás és közlekedésbiztonság 1-29
1. Akadályoztatás
2. A defenzív vezető nincs szükségtelenül más partnerek útjában
3. Az "egymásutániság" és "egymásmellettiség" defenzív taktikája
4. A defenzív vezető a kilátást nemcsak maga, hanem más partner számára is lehetővé teszi
5. A defenzív vezető segítő szándéka az elsőbbségi helyzetben levőknek
6. "Akadályok" a gépjármű utasterében

Kritikus helyzet és közlekedésbiztonság 1-31
1. "Vészkijárat" keresése defenzív taktikával a kritikus helyzetekből
2. A defenzív vezető jelszava: "...frontálisan nem ütközni"
3. Veszélyhelyzethez szoktatás defenzív taktikával
4. Defenzív vezető konkrét veszélyhelyzetben
5. A defenzív vezető ismeri az elsősegélynyújtás legkorszerűbb alapelveit
6. Mentés égő gépjárműből
7. Mentés felborult és deformálódott gépjárműből

Erőtartalék és közlekedésbiztonság 1-31
1. A defenzív vezető előrelátásának határai
2. A defenzív vezetőnek mindig van erőtartaléka
3. A defenzív vezető "tartalékgazdálkodásának" taktikája
4. A defenzív vezető "taktikája" fékezéskor
5. A defenzív vezető iránytartása

A defenzív vezetés legfontosabb ajánlásai 1-32

Marafkó Imre

Marafkó Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marafkó Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem