Fülszöveg
Én Máni vagyok, Jézus Krisztus apostola,
kit azzá tett az igazság atyjának akarata.
Általa létezem, belőle eredek,
akire nézve vannak mindenek,
kinek létezése nem fogyatkozó,
mert ő örök éltű, örökkévaló.
Minden igazságot általa kapok,
így az ő akaratából vagyok.
Az igazságot, mit magamban hordtam,
a velem utazóknak megmutattam.
A békességeseknek békességet hoztam,
a halhatatlan nemzetségnek a reményről szóltam.
Az igazságban járni tudókat magam mellé vettem,
és őket a felfelé vezető ösvényhez vezettem.
A "fölfelé vezető ösvény", a híd a dialektika és a statika között nem a fent és lent egyszerű összekapcsolása, hanem út az egészen más, az ellentétek nélküli Fényvilág felé. Máni, a Küldött a többiekhez, minden korszak nagy beavatottaihoz hasonlóan lényegében foglalta egybe a két világot, hogy a láthatatlant láthatóvá, a rejtettet megnyilvánulóvá tegye. Létrehozta tanítását, mely nem csak vallás és művészet, hanem a kor viszonyai között kivitelezhető gyakorlati,...
Tovább
Fülszöveg
Én Máni vagyok, Jézus Krisztus apostola,
kit azzá tett az igazság atyjának akarata.
Általa létezem, belőle eredek,
akire nézve vannak mindenek,
kinek létezése nem fogyatkozó,
mert ő örök éltű, örökkévaló.
Minden igazságot általa kapok,
így az ő akaratából vagyok.
Az igazságot, mit magamban hordtam,
a velem utazóknak megmutattam.
A békességeseknek békességet hoztam,
a halhatatlan nemzetségnek a reményről szóltam.
Az igazságban járni tudókat magam mellé vettem,
és őket a felfelé vezető ösvényhez vezettem.
A "fölfelé vezető ösvény", a híd a dialektika és a statika között nem a fent és lent egyszerű összekapcsolása, hanem út az egészen más, az ellentétek nélküli Fényvilág felé. Máni, a Küldött a többiekhez, minden korszak nagy beavatottaihoz hasonlóan lényegében foglalta egybe a két világot, hogy a láthatatlant láthatóvá, a rejtettet megnyilvánulóvá tegye. Létrehozta tanítását, mely nem csak vallás és művészet, hanem a kor viszonyai között kivitelezhető gyakorlati, külső és belső életviteli is volt. Közösségbe fogadta azokat, akik keresték és vállalták a Fény útját.
Tóth Tibor hiánypótló tanulmánya mintegy a "fény árnyékát", a manicheizmus történetét, a tanhoz tartozó főbb fogalmakat foglalja össze, míg Pintér Zsolt előszava további történeti és kultúrtörténeti adatokkal szolgál.
Köszönet a szerzőnek, hogy munkájának eredményét a manicheizmus iránt érdeklődők rendelkezésére bocsátotta.
Vissza