kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Corvina Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 258 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-13-1586-x |
Megjegyzés: | A könyvet 321 fekete-fehér és 43 színes reprodukció illusztrálja. |
Előszó | 7 |
Vajda Lajos életének főbb mozzanatai | 9 |
A dimenziók forradalma | 17 |
A fotomontázsok | 27 |
A csendéletek | 34 |
A konstruktív szürrealista sematikától a képköltészetig | 41 |
A motívumgyűjtő program | 41 |
Konstruktív szürrealista sematika | 43 |
Vajda és a gyermekrajzok | 46 |
A vonalrajzok és rajzmontázsok motívumvilága | 47 |
Házak, építészeti motívumok | 49 |
Templomok | 57 |
Feszületek, Krisztus-alakok | 62 |
A szomorúfűz-motívum | 64 |
A Lámpaember | 66 |
A Bárányos-képek | 68 |
Madonna kisded-torzóval | 69 |
A temperamontázsok | 71 |
Vajda és a religiozitás | 76 |
Vajda Lajos ikonvilága | 81 |
Az emberábrázolás | 81 |
Az ikonok felé | 85 |
Az ikonok | 88 |
Az imaginárius formák világa felé | 98 |
A maszkok | 106 |
Imaginárius tájak és lények | 122 |
Az utolsó korszak nagy szénkompozíciói | 139 |
Az életmű áttekintése az utolsó korszak felől | 139 |
Vajda művészetének kettős piramisrendszere | 139 |
Muzikális szerkesztésmód | 141 |
Vajda térszemléletének kialakulása | 144 |
Szén-szintézis | 151 |
Függelék | 169 |
Vajda Júlia életrajzi feljegyzései Vajda Lajosról | 169 |
Néhány levelezőlap Szerbiából a húszas évek elejéről | 176 |
Vajda Majos magyarországi levelezőlapja szüleinek | 177 |
Három levelezőlap Szerbiából haza | 177 |
Vajda Lajos levelei feleségéhez, Vajda Júliához | 178 |
Noteszlapok | 198 |
Vajda Lajos a korabeli művészeti életben | 202 |
Vajda Lajos és az utókor | 209 |
Oeuvre-katalógus | 217 |
Irodalom | 243 |
Képjegyzék | 251 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.