kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 187 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-05-0393-X |
Bevezetés | 7 |
Az elmaradottság kettős arculata | 7 |
Az oktatás helyzete a harmadik világban | 8 |
E tanulmány feladata | 10 |
Oktatás és gazdasági növekedés | 13 |
Az oktatásgazdaságtan létrejötte | 15 |
A megszületés időpontja | 15 |
Az elméleti előzmények | 17 |
Az oktatásgazdaságtan létrejötte | 20 |
Oktatásgazdaságtani nézetek és bírálatok | 23 |
Schultz nézetei | 23 |
A mikroökonómiai bizonyításról | 27 |
John Vaizey nézetei | 30 |
Friedrich Edding nézetei | 31 |
Eduard F. Denison és a "maradék-tényező"-ről tartott konferencia egyes résztvevőinek nézetei | 34 |
Armin hegelheimer nézetei | 38 |
Frederick Harbison és Charles A. Myers nézetei | 41 |
Javaslat az emberi erőforrások új osztályozási rendszerére | 49 |
Összefoglalóan az oktatás és a gazdasági növekedés kapcsolatáról | 56 |
Az oktatásfejlesztés tervezése | 63 |
Az oktatás tervezésének szükségessége | 67 |
Az oktatási terv integrálása | 71 |
Az oktatástervezés sajátos problémái és módszerei | 75 |
Az egyéni igényeken alapuló módszerek | 77 |
A munkaerő-szükségleten alapuló oktatásszervezési módszerek | 81 |
A szocialista országokban alkalmazott oktatástervezési módszer | 81 |
A Földközi-tengeri Regionális Terv módszere | 87 |
A munkaerő-struktúra előbecslésén alapuló egyéb módszerek | 93 |
Az oktatási tervezés példája két fejlődő országban, Tanzániában és Ugandában | 96 |
A tervezési módszerek komplementaritása | 100 |
Oktatáspolitika | 105 |
Az oktatás szerepe a mai fejlett országok múltjában | 108 |
Anglia | 108 |
Oroszország | 109 |
Egyesült Államok | 110 |
Japán | 111 |
Franciaország | 112 |
Következtetések | 112 |
A mennyiség problémája | 113 |
A beiskolázás | 113 |
Tanítók és tanárok | 124 |
A minőség problémája | 129 |
Az oktatás minősége | 131 |
A nem kielégítő minőség okai | 135 |
Az oktatás finanszírozása | 140 |
Az oktatási kiadások nagyságrendje | 142 |
Oktatási sebédpolitika | 147 |
Az oktatási méretei és problémái | 147 |
Az oktatási segély politikai jelentősége | 151 |
A brain-drain | 154 |
A társadalmi-gazdasági fejlődést szolgáló oktatáspolitika körvonalai | 166 |
A társadalom igényeivel és lehetőségeivel összhangban álló oktatási rendszer szervezése | 166 |
A gyakorlati ismeretek helye az oktatásban | 167 |
Mennyiség és minőség | 170 |
Iskolai és iskolán kívüli oktatás-képzés | 177 |
A felnőttkori iskolai képzés | 179 |
A szakmunkásképzés | 180 |
Az oktatás nyelve | 180 |
A szocialista országok oktatási segélypolitikája | 182 |
A brain-drain csökkentése | 183 |
Fontosabb szakirodalmi művek és források | 185 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.