1.062.681

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szervezeti viselkedés I.

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyag részét képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának... Tovább

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyag részét képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának emelése mint igény a vezetői -szervezői munkával kapcsolatban.
A szervezeti viselkedés Magyarországon fiatal tudományág, azonban a szociálpszichológiai témakörökben, amelyeken alapul, az utóbbi években sok és színvonalas szakirodalom jelent meg magyarul is. A legátfogóbb munka e témakörben Bakacsi Gyula "Szervezeti magatartás és vezetés" című tankönve, erre munkánk során többször hivatkoztunk. "A szervezeti magatartás (Organisational Behaviour - amit angolul gyakran OB-ként rövidítenek) olyan tudományterület, amely a szervezeteken belüli magatartásra gyakorolt egyéni, csoport- és strukturális hatást vizsgálja a célból, hogy ezeket az ismereteket a szervezet hatékonyságának növelésére alkalmazza." (Bakacsi, 1996, 17. p.) Vissza

Tartalom

Tartalomjegyzék3
Bevezetés5
A személyiség elmélete és mérése7
A személyiségelméletekről általában7
A típustanok8
A személyiségvonások elmélete12
C. G. Jung által megállapított típusok13
A faktoranalitikus elméletek14
A pszichoanalízis elmélete17
A fenomenológiai megközelítés19
A szociális tanuláselméleti megközelítés22
A tranzakcionális analízis25
A társas észlelés33
Jelentősége az interakcióban33
A kognitív pszichológia hozzájárulása33
A szociális reprezentációk tartalma: hiedelmek, értékek, attitűdök36
Mások észlelése: A pontosság kérdése40
A benyomás szervezésének mechanizmusai42
A kommunikáció53
A kommunikáció fogalma, jelentősége53
A kommunikáció modellje55
Az egyenes beszéd, avagy a Gordon-módszer57
A verbális kommunikáció59
A nem verbális kommunikáció fogalma, jelentősége61
A nem verbális kommunikáció funkciói62
A nem verbális üzenetek változatai63
A kommunikáció funkcionális felfogása65
A konfliktusok, ki nyer, ki veszít?71
A konfliktusokról általában71
Melyik a jó ill. a rossz konfliktus?72
A konfliktus kialakulásának folyamata72
A játékelmélet hozzájárulása a konfliktusok értelmezéséhez74
A személyközi konfliktusok kezelése79
A konfliktusok kezelése szervezeti szinten84
A konfliktusok fő típusai a szervezetben85
A tárgyalás tevékenységei87
A meggyőzés pszichológiája95
Fogalma, jelentősége95
A meggyőzés hatásának megítélése97
A forrás98
A közlemény99
A befogadó102

Málovics Éva

Málovics Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Málovics Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem