1.061.482

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A testnevelés elmélete és módszertana

Szerző
Lektor
Budapest-Pécs
Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 303 oldal
Sorozatcím: Testnevelés és Sport
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7296-45-X
Megjegyzés: Második javított és bővített kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A tankönyv az eddigiektől eltérő szerkezetben foglalja össze mindazon elméleti és módszerbeli ismereteket, amelyekre egy testnevelő tanárnak szüksége van. A teljes kérdéskört egy általános kultúra elméleti rendszerrel összefüggésben vizsgálja, értelmezi. Ezek a legfontosabb ismeretek a tantervekkel, a tanári tervező munka elméleti alapjaival, a testnevelés oktatás folyamatával, ennek tantárgyi kereteivel, tanulói teljesítményekkel az egyes életkorokban, valamint a metodikai alapelvekkel foglalkoznak.

Tartalom

Bevezetés 11
Előszó a második kiadáshoz 11
Ajánlás 13

Első rész
I. fejezet: Elméleti alapvetés 17
A fejezet tartalma 17
A kultúra fogalmi meghatározása 17
Az érték 21
Az értékelés 23
A testkultúra 24
A kultúra-testkultúra viszonya 28
II. fejezet: a testnevelés-elmélet alapkérdései
Tantervelméleti kérdések 33
A fejezet tartalma 33
A testnevelés-elmélet tantárgy célja 33
A tanterv alapvető összefüggéseiről 35
A tanterv 36
A tantervek típusai 47
A tantervváltás okai 48
A célok hierarchiája a testnevelési tantervekben 49
A testnevelési tantervek szerkezete, az anyagelrendezés sajátosságai 51
A tantervek konkrét cél- és feladatmeghatározásai 54
A tantervi követelmények meghatározása 56
A tantervek műveltségtartalma 59
Olvasmány 62
III. fejezet: A tanítás-tanulás tervezése 65
A fejezet tartalma 65
A tervezőmunka elméleti alapjai 65
A testnevelés tanmenete 66
a tanmenetkészítés részletmunkálatai 67
IV. fejezet: Az oktatás és tanulás folyamata 83
A fejezet tartalma 83
A képzés és nevelés egysége 83
Az oktatási folyamat értelmezése 87
V. fejezet: A testnevelés mint tantárgy a testnevelési óra 109
A fejezet tartama 109
A testi nevelés és a testnevelés 109
A tantárgy fogalma, a testnevelés mint tantárgy 111
A testnevelés tantárgy célja 112
A testnevelés és sport művelődési és eszközrendszere 112
A tanórák helye az oktatás folyamatában 121
A testnevelési óra sajátosságai 121
A testnevelési óra szerkezete, felépítése 123
A testnevelési óra szerkezetének és feladatainak összefüggései 125
Az óratervezés menete 131
Történeti visszapillantás 135
A testnevelési órák típusai 136
Baleset-elhárítás, gondozás a különböző típusú órákon 139
VI. fejezet: A mozgásfejlődés sajátosságai 141
A fejezet tartalma 141
A motoros tevékenység központi szerepe 141
A mozgásfejlődés fogalma 142
A mozgásfejlődés élettani sajátosságai 143
Életszakaszok 14,
A mozgásfejlődés biológiai feltételei 144
A korai gyermekkor jellemzői (1-3 éves kor) 145
Az óvodáskor jellemzői (3-6 éves korig) 147
A kisiskolás kor jellemzői (6-10 éves korig) 153
A serdülőkor (11-16 évig) 158
VII. fejezet: A motoros tanulás folyamata 161
A fejezet tartalma: 161
A motoros tanulás és az oktatás stratégiája 166
A gyakorlás általános kérdései 176
Az absztrakció problémája 179
A mozgástanulás szakaszai 180
A visszajelentés (feedback) és az eredmények ismerete 184
Taxonómia, követelmények a motoros tanulásban 187
A mozgás mint a cselekvés eszköze 197
A mozgások szerkezete 199
A mozgáskészség 204
A mozgáskészség és sporttechnika 214
Transzferhatás a motoros tanulásban 216

MÁSODIK RÉSZ: AZ OKTATÁŐS, KÉPZÉS MÓDSZERTANA
I. fejezet: A módszertan általános kérdései 223
A fejezet tartalma 223
A módszer helye a nevelés cél- és eszközrendszerében 223
A módszerek fejlődéstörténeti áttekintése 224
Mi a módszer? 225
Az oktatási módszer megválasztásának alapkérdései 226
II. fejezet: Az információs csatorna szerinti módszerek 233
A fejezet tartalma 233
Az ismeretátadás módszerei vagy az információs csatorna szerinti módszerek 233
A verbális ismeretnyújtás 234
A vizuális ismeretnyújtás 235
A feldolgozás módszerei vagy funkció szerinti módszerek 240
A feldolgozó gyakorlás 240
Rávezető eljárások 241
Alkalmazó gyakorlás 244
Előkészítő gyakorlatok vezetésének módszerei 245
III. fejezet: A sportági készségek oktatásának módszerei 249
A fejezet tartalma 249
A sportági készségek oktatásának módszerei vagy az elsajátítandó tudás jellege szerinti módszer 249
A tananyag elrendezése szerinti oktatási módszer 249
A foglalkoztatások szervezeti formái a testnevelési órán 256
Az osztályfoglalkoztatások 257
Csapatfoglalkoztatások 260
IV. fejezet: A képzés módszertana 265
A fejezet tartalma 265
A motoros képességek fejlesztésének módszerei 265
A terhelés - pihenés értelmezése testnevelési órán 266
A képességfejlesztés (terhelés) hatásai 269
Az ellenőrzés, értékelés módszertani kérdései 283
Értékelés, hibafeltárás, hibajavítás 284
Hibafeltárás 286
Teljesítménymérés 297

Felhasznált irodalom 299
Táblázatok jegyzéke 303
Ábrák jegyzéke 303

Makszin Imre

Makszin Imre műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Makszin Imre könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem