A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

"Fotel vagy karfa"

Gyakorlat- és eszközközpontú nevelés-módszertani kézikönyv gyermekvédelemben, gyerek- és lakásotthonokban dolgozók számára

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: "Forrás Club Tudományos Informatikai és Média Fórum" Közhasznú Egyesület
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 417 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-06229-6-3
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Könyvünk kézikönyv.
Magunk is gyakorló szakemberek lévén a mindennapi gyakorlatból indultunk ki.
Az elméleti ismeretek részletes összefoglalására nem törekedtünk, hiszen erre több, kiválóan szerkesztett és mélyreható alapossággal összeállított könyv is megtalálható a magyar és külföldi szakirodalomban egyaránt.
Könyvünk írásakor a gyermek- és lakásotthonokban dolgozó kollégák minél hathatósabb, érdemi támogatásnak szándéka vezérelt bennünket.
A szükséges elméleti ismereteket a mindennapi munka során fellépő helyzetek megoldási javaslataihoz kapcsoltuk.
Az élő gyakorlatokból gyűjtöttünk össze és rendszereztünk "egy csokorra valót", illetve egészítettük ki saját tapasztalatainkkal, ötleteinkkel oly módon, hogy a valós példákkal illusztrált módszertani- és eszközleírások amennyire csak lehetséges, azonnal használhatók legyenek az olvasó munkahelyén is.
Nap, mint nap találkozunk azzal - a meglehetősen jogos - igénnyel az otthonokban dolgozó kollégák részéről, hogy mind a szakmánk... Tovább

Fülszöveg

Könyvünk kézikönyv.
Magunk is gyakorló szakemberek lévén a mindennapi gyakorlatból indultunk ki.
Az elméleti ismeretek részletes összefoglalására nem törekedtünk, hiszen erre több, kiválóan szerkesztett és mélyreható alapossággal összeállított könyv is megtalálható a magyar és külföldi szakirodalomban egyaránt.
Könyvünk írásakor a gyermek- és lakásotthonokban dolgozó kollégák minél hathatósabb, érdemi támogatásnak szándéka vezérelt bennünket.
A szükséges elméleti ismereteket a mindennapi munka során fellépő helyzetek megoldási javaslataihoz kapcsoltuk.
Az élő gyakorlatokból gyűjtöttünk össze és rendszereztünk "egy csokorra valót", illetve egészítettük ki saját tapasztalatainkkal, ötleteinkkel oly módon, hogy a valós példákkal illusztrált módszertani- és eszközleírások amennyire csak lehetséges, azonnal használhatók legyenek az olvasó munkahelyén is.
Nap, mint nap találkozunk azzal - a meglehetősen jogos - igénnyel az otthonokban dolgozó kollégák részéről, hogy mind a szakmánk jellegéből eredendően, mind pedig az újonnan megfigyelhető változásokból fakadó kihívásoknak történő megfelelés "hogyan"-jára szeretnénk választ, kézzel fogható segítséget kapni.
Mint a kézikönyvvel - mint a folyamatosan bővülő tréning választékunkkal (három vázlatos leírása megtalálható jelen kiadásban is) - ezt ajánljuk meg minden jelenlegi és jövőbeni kollégánk számára.
Forgassák haszonnal és jó egészséggel! Vissza

Tartalom

Előszó11
Bevezetés13
Információ-források15
A könyv szerkezete16
Elméleti háttér21
Szervezeti működései hierarchia felépítése31
A gyermekvédők személyiségbeli jellemzői32
A kétszintű következetesség33
Önismeret37
Önfejlesztési igény40
Pozitív gondolkodás/kommunikáció-konfliktuskezelés43
Értő szeretet47
Hitelesség50
Határozottság53
Az otthon napi élete55
Pedagógiai területek56
Pozitív szemlélet57
Gyermek fogadási rítusa60
"Mentor-rendszer": Autonómia készségének fejlesztése egyszemélyes kapcsolat, kötődés kialakításán keresztül64
Házirend71
Közösségi élet98
Társadalmi integráció támogatása136
Napi kapcsolatok138
Speciális pedagógiai problémák (Gyógypedagógiai vonatkozások)152
Belső - otthon belüli - integráció (akadályoztatottságok, egyéb problémák: pl.: autizmus)143
Sajátos problémákhoz kapcsolódó (speciális) ellátási igények159
Tipikus egyéb problémák193
Utógondozói ellátás, utánkövetés240
"Egyéb fontos" területek242
Társadalmi kapcsolatok242
"Marketing" - adománygyűjtés245
Az otthonvezető (és/vagy gyám) szerepe247
A vezető gyerek-orientált szerepe248
A vezető munkatárs orientált szerepe250
Vezetői szerep felelőssége250
Vezetői szemlélet254
Vezetői jelenlét260
Vezetői készségek, kompetenciák261
Felnőttek mentálhigiénés védelme266
Kiégés ("Burn out")268
Képzések, tréningek, szupervíziók271
Pszichológiai szolgáltatás273
Közösségi élet felnőtteknek274
Otthon indítása275
A pszichológus szerepe280
Munkaszervezés286
Szervezés287
Csapatmunka - együttműködés287
Feladat-felelős megosztás292
Kommunikáció295
Kommunikáció a gyermekek felé298
A kommunikáció hivatali útja300
Egyéb: éber éjszakai ügyelet306
Minőségbiztosítás/-fejlesztés307
Alapok307
Gyermekvédelmi pedagógiai specifikumok312
"FK 01" - gyermekvédelmi pedagógiai minőségbiztosítási modell314
Minőségbiztosítási rendszerek bevezetésének támogatása339
Utószó340
Mellékletek343
Házirend344
Házirend kivonat - javaslat370
Tárgyalási emlékeztető374
Értékelő lap375
Kimenő nyilvántartó376
Károkozási jegyzőkönyv377
Foglalkozási napló378
Tünetfelmérő379
Mentori beszámoló385
Napló386
Szakkör nyilvántartó390
Rendezvénynaptár391
Gyermekelégedettség kérdőív392
Képzési nyilvántartó (felnőttek részére)397
Feladat-felelős mátrix398
Szolgálat átadás-átvételi napló399
Iskolai kapcsolattartás nyilvántartása400
Vezetői minőségügyi ellenőrző napló401
Irodalom403
Minősített tréningek409
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem