1.069.263

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Májer István pedagógiája

Egyedi gépirat

Róla szól
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 148 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 22 cm
ISBN:
Megjegyzés: Egyedi gépirat.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Mint az esztergomi tanitóképző intézet tanára állásom elfoglalása után arra törekedtem, hogy megismerjem az intézet történetét, világosan lássam tradícióit, hogy beilleszkedhessen munkámmal annak... Tovább

Előszó

Mint az esztergomi tanitóképző intézet tanára állásom elfoglalása után arra törekedtem, hogy megismerjem az intézet történetét, világosan lássam tradícióit, hogy beilleszkedhessen munkámmal annak szellemébe. Az intézet történetének tanulmányozása során sokszor találkoztam Májer István nevével.
Mint az intézet volt pedagógiai tárgyakat tanitó tanára felkeltette érdeklődésemet. Bartal Alajos, az esztergomi tanitóképző intézet jelenlegi igazgatója az intézet történetének megírásához gyűjtötte az anyagot, az adatokat, mert 19422-re, az esztergomi tanitóképző 100 éves jubileumára meg akarta irni annak történetét. Előkerültek a régi jegyzőkönyvek, a régi értesitők s ezeket én is forgattam. Mindjobban meggyőződésemmé vált, hogy Majer István az esztergomi tanitóképző intézetben történelmi jelentőségű munkát végzett s mint annak tanára, szinte irányító vezetője volt az intézetnek, de írásaival hozzájárult a magyar tanítóképzés fejlesztéséhez is. Épen azért határoztam el, hogy részletesen is foglalkozom Majer István személyével, pedagógiai munkásságával. Engedélyt kértem a Főszékesegyházi Könyvtár igazgatójától, hogy a könyvtárban Majer István munkái után kutathassak. A Főszékesegyházi Könyvtár vezetője a még rendezetlen Majer hagyatékra hivta fel figyelmemet. A hagyaték sok száz könyvét, és 24 köteg kéziratát tanulmányoztam. Ennek során mindjobban kibontakozott előttem Majer hatalmas munkássága. A Majer irodalom tanulmányozása arról is meggyőzött, hogy e kiváló férfivel eddig még behatóbban nem foglalkozott senki. Irtak ugyan róla egy-két cikket 50 éves irói jubileuma alkalmával, halálakor, ezek azonban főleg életrajzi adatait közlik. Munkám természetesen nem lehet minden tekintetben teljes, de ha más eredménye nem is lesz, csak az, hogy a szorgalmas, munkás nevelőről pedagógusaink tudomást szereznek s egy-két gondolattal hozzájárultam magyar neveléstörténetünknek építéséhez, kitűzött célomat már is elértem. Vissza

Tartalom

Előszó
A XIX. sz. művelődéstörténetének áttekintése.
Majer István életrajza.
Majer István pedagógiája.
A. Neveléstan.
I. Általános neveléstan.
1. A nevelés fogalma és célja.
2. A nevelés általános eszközei.
a. A példa.
b. A szoktatás
c. Az oktatás.
d. A tanitó jellemvonásai és magatartása
II. Testi nevelés.
1. A testi betegségek megelőzése.
2. A test ápolása, gondozás és gyakorlása.
III. Szellemi nevelés.
1. Az értelmi nevelés
a. A figyelem és érdeklődés.
b. Az itéleterő, a kritikai képesség nevelése.
c. Az emlékezet és fejlesztése.
d. A képzelet és fejlesztése.
2. Az érzelmi nevelés.
a. Az érzéki érzelmek és nevelésük.
b. Az erkölcsi érzelmek és nevelésük.
3. Az akarat nevelése.
B. Tanitástan.
1. Általános tanitástani elvek.
2. Az iskola munkarendje.
C. Módszertan.
1. A szemléleti tanmód.
2. Magyar nyelv.
a. Az olvasás-irás, olvasmánytárgyalás.
b. Az irás tanitása.
c. A helyes irás és fogalmazás.
3. A természeti, gazdasági és egészségi ismereteké
4. A rajz tanitásának elvei.
5. Az énektanítás.
D. Szervezettan
I.Intézmények szervezete.
1.A bölcsöde.
2. A kisdedóvó.
a. Utasítások:
1. Utasítás a felügyelőnek
2. Utasítás az óvótanítóknak.
3. Utasítás a dajka számára.
4. Utasítás a napirendre.
b. Az ovodai törvények.
3. A Simor-árvaház szervezete.
II. Iskolaszervezet
1. A népiskolák
a. A katolikus népiskola célja és feladata.
b. A népiskola szervezete és ujjászervezésének terve.
c. A népiskola munkarendje
d. A népiskola épülete, felszerelése
e. A népiskolák felügyelete.
f. A pesti iskolák fejlesztése.
1. A népiskolák fejlesztése.
2. A vasárnapi iskolák szervezése és fejlesztése.
g. A tanítók továbbképzése.
1. A tanító gyülések.
2. A tantestületi értekezletek.
3. A tanítói könyvtárak.
2. A reáliskolák.
3. A tanítóképzés.
a. A tanítóképző fogalma, célja, haszna.
b. A tanítóképző szervezete.
c. A növendékek képzése.
1. Értelmi képzés.
2. Erkölcsi képzés.
3. Gyakorlati képzés
d. Az internátusi nevelés.
e. A papnöveldei képezdék.
Majer István és az iskolánkivüli népmüvelés.
Majer István pedagógiájának értékelése.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem