kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 288 oldal |
Sorozatcím: | Magyartanítás |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
1. szám | |
Műhelymunka | |
Nagy Attila: Versolvasás és értékelés a 15-18 évesek körében | 1 |
Tóth Emőke: Középiskolások Petőfi-képe | 20 |
Dr. Csákvári József: Az alsó- és középfokú iskolák egységes esztétikai nevelési tervezete | 32 |
2. szám | |
Műhelymunka | |
Hunya Márta - Sasvári Ákos: Új, komplex irodalmi és nyelvi tanmenet a szakmunkásképző iskolák részére I. rész | 49 |
Tóth Emőke: Középiskolások Radnóti-képe | 55 |
Dr. Csákvári József: Az alsó- és középfokú iskolák egységes esztétikai nevelési tervezete | 67 |
Bajtai Mária: Munkálkodó légy, ne panaszkodó. A hagyományteremtés új lehetőségeiről | 92 |
Gaál Éva: Gondolatok a filmoktatás szükségességéről és lehetőségeiről az általános iskolában | 93 |
3. szám | 93 |
Irodalomtudomány és tanítás | |
Mész Lászlóné: A mélyben Maxim Gorkij Éjjeli menedékhely című drámájáról | 97 |
Tantárgyi korrekció | |
Gyürey Vera: A korrekcióról | 107 |
Felvételi vizsga | |
Egyetemi és tanárképző főiskolai felvételi feladatsor a magyar nyelv és irodalomból (1985) | 108 |
Verseny | |
Az országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 1. fordulója magyar nyelvből | 112 |
1984/85 | |
Az országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulója magyar nyelvből | 114 |
Az 1984/85. tanévi Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny I. fordulójának feladatai magyar irodalomból | 118 |
Az 1984/85. tanévi Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulója magyar irodalomból | 120 |
Fakultatív oktatás | |
Dr. Csákvári József: Új tanári segédkönyv a gimnáziumi irodalmi fakultációban (Feladatgyűjtemény és bibliográfia a gimnáziumi irodalmi fakultáció számára, I-II. kötet) | 121 |
Műhelymunka | |
Dr. Pálos László: Nagy Lajos Jeremiáda című novellájának stílusa | 124 |
Bagi Aranka: Jó szóval oktasd, játszani is engedd - egy gimnáziumi alkotó kör, diákszínpad és iskolarádió négyéves munkaterve | 134 |
Kaló Béla: Két fordítás tükrében | 143 |
4. szám | |
Irodalomtudomány és -tanítás | |
Mész Lászlóné: Ha a gonosz győz, a szívén találva/halálra hervad ember és palánta. Shakespeare: Rómeo és Júlia | 145 |
Kelemen Péter: A műelemzés az irodalom tudományában és tanításában | 157 |
Horváth Zsuzsa: Szociálpszichológia és irodalomtanítás | 166 |
Bajnóczi Sándor: Még egyszer a "comica epopeá"-ról | 170 |
Kísérlet | |
Bayer Anna: Kísérlet közben (A szakmunkástanulók emberszemléletének fejlesztése az irodalomórákon) | 173 |
Műhelymunka | |
Dr. Varga Lászlóné: A tájnyelvről - érzelmesen | 179 |
Emlékezünk | |
Dr. Berényi Zsuzsanna Ágnes: Kuncz Aladár mint magyartanár | 182 |
Kitekintés | |
Révay Valéria: Az anyanyelv és irodalom oktatása a finn gimnáziumokban | 187 |
Könyvekről | |
Huszár János: Tüskés Tibor Illyés Gyuláról | 190 |
5. szám | |
Irodalomtudomány és tanítás | |
Hamar Péter: A filmképek összefüggése az irodalom szóképeivel | 193 |
Módszertani megjegyzések a filmesztétikai ismeretek irodalomórai hasznosíthatóságáról | |
Kelemen Péter: A műelemzés az irodalom tudományában és tanításában | 206 |
Műhelyi munka | |
Kasnyik Györgyné: A szakközépiskolai magyar nyelvi könyvek feldolgozásának módszertani kérdései | 214 |
Verseny | |
Dr. Hangay Zoltán: A legjobb szakmunkástanulók nyíregyházi magyar nyelvi versenye | 221 |
Graf Rezső: A Kazinczy-verseny országos döntője, Győr 1986. április 25-27. | 223 |
Múzeum és iskola | |
Havas Judit: Bemutatjuk a Petőfi Irodalmi Múzeumot | 226 |
Kitekintés | |
Dr. Somogyi Györgyné: Az olasz nyelv és irodalom tanítása az olasz középiskola alsó tagozatában | 234 |
Lisztóczky László: Benedek Elek és a Cimbora | 236 |
6. szám | |
Pályázati felhívás | 234 |
Műhelymunka | |
Graf Rezső: A középiskolai anyanyelvi nevelés néhány nyelvhelyességi vonatkozásáról | 243 |
Dr. Zabó Zoltánné: Az esztétikai nevelés újszerű lehetőségei egy tantárgyi kísérletben | 247 |
Dr. Kapitány Ottó: A helyesírás helyzetének vizsgálata Baja és környékének öt iskolájában az 1977. évi országos reprezentatív mérés alapján | 253 |
Pintér István: Jelentés "Az alkalmazott embertan mint az irodalomoktatás egyik lehetősége a szakmunkásképző intézetekben" c. kísérletről | 264 |
Adorjánné Krakkai Mária: Az érzelmek szerepe Balassi Búcsúja hazájától című versében | 267 |
Fakultatív oktatás | |
Kövesi Józsefné: Az irodalmi anyagot elmélyítő-bővítő témakör a fakultatív órákon | 272 |
A tudomány-filozófia problémai irodalmi oktatásokban | 279 |
Czibula Katalin: Filozófia és irodalom. Nietzsche filozófiájának hatása Babits költészetére és gondolkodására | 281 |
Kovács Olga: Szindbád útja a halálnál - fakultációs óra | 285 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.