1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyartanítás 1986/1-6.

A Művelődési Minisztérium módszertani folyóirata/XXIX. évfolyam

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Műhelymunka
Nagy Attila: Versolvasás és értékelés a 15-18 évesek körében1
Tóth Emőke: Középiskolások Petőfi-képe20
Dr. Csákvári József: Az alsó- és középfokú iskolák egységes esztétikai nevelési tervezete32
2. szám
Műhelymunka
Hunya Márta - Sasvári Ákos: Új, komplex irodalmi és nyelvi tanmenet a szakmunkásképző iskolák részére I. rész49
Tóth Emőke: Középiskolások Radnóti-képe55
Dr. Csákvári József: Az alsó- és középfokú iskolák egységes esztétikai nevelési tervezete67
Bajtai Mária: Munkálkodó légy, ne panaszkodó. A hagyományteremtés új lehetőségeiről92
Gaál Éva: Gondolatok a filmoktatás szükségességéről és lehetőségeiről az általános iskolában93
3. szám93
Irodalomtudomány és tanítás
Mész Lászlóné: A mélyben Maxim Gorkij Éjjeli menedékhely című drámájáról97
Tantárgyi korrekció
Gyürey Vera: A korrekcióról107
Felvételi vizsga
Egyetemi és tanárképző főiskolai felvételi feladatsor a magyar nyelv és irodalomból (1985)108
Verseny
Az országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 1. fordulója magyar nyelvből112
1984/85
Az országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulója magyar nyelvből114
Az 1984/85. tanévi Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny I. fordulójának feladatai magyar irodalomból118
Az 1984/85. tanévi Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny II. fordulója magyar irodalomból120
Fakultatív oktatás
Dr. Csákvári József: Új tanári segédkönyv a gimnáziumi irodalmi fakultációban (Feladatgyűjtemény és bibliográfia a gimnáziumi irodalmi fakultáció számára, I-II. kötet)121
Műhelymunka
Dr. Pálos László: Nagy Lajos Jeremiáda című novellájának stílusa124
Bagi Aranka: Jó szóval oktasd, játszani is engedd - egy gimnáziumi alkotó kör, diákszínpad és iskolarádió négyéves munkaterve134
Kaló Béla: Két fordítás tükrében143
4. szám
Irodalomtudomány és -tanítás
Mész Lászlóné: Ha a gonosz győz, a szívén találva/halálra hervad ember és palánta. Shakespeare: Rómeo és Júlia145
Kelemen Péter: A műelemzés az irodalom tudományában és tanításában157
Horváth Zsuzsa: Szociálpszichológia és irodalomtanítás166
Bajnóczi Sándor: Még egyszer a "comica epopeá"-ról170
Kísérlet
Bayer Anna: Kísérlet közben (A szakmunkástanulók emberszemléletének fejlesztése az irodalomórákon)173
Műhelymunka
Dr. Varga Lászlóné: A tájnyelvről - érzelmesen179
Emlékezünk
Dr. Berényi Zsuzsanna Ágnes: Kuncz Aladár mint magyartanár182
Kitekintés
Révay Valéria: Az anyanyelv és irodalom oktatása a finn gimnáziumokban187
Könyvekről
Huszár János: Tüskés Tibor Illyés Gyuláról190
5. szám
Irodalomtudomány és tanítás
Hamar Péter: A filmképek összefüggése az irodalom szóképeivel193
Módszertani megjegyzések a filmesztétikai ismeretek irodalomórai hasznosíthatóságáról
Kelemen Péter: A műelemzés az irodalom tudományában és tanításában206
Műhelyi munka
Kasnyik Györgyné: A szakközépiskolai magyar nyelvi könyvek feldolgozásának módszertani kérdései214
Verseny
Dr. Hangay Zoltán: A legjobb szakmunkástanulók nyíregyházi magyar nyelvi versenye221
Graf Rezső: A Kazinczy-verseny országos döntője, Győr 1986. április 25-27.223
Múzeum és iskola
Havas Judit: Bemutatjuk a Petőfi Irodalmi Múzeumot226
Kitekintés
Dr. Somogyi Györgyné: Az olasz nyelv és irodalom tanítása az olasz középiskola alsó tagozatában234
Lisztóczky László: Benedek Elek és a Cimbora236
6. szám
Pályázati felhívás234
Műhelymunka
Graf Rezső: A középiskolai anyanyelvi nevelés néhány nyelvhelyességi vonatkozásáról243
Dr. Zabó Zoltánné: Az esztétikai nevelés újszerű lehetőségei egy tantárgyi kísérletben247
Dr. Kapitány Ottó: A helyesírás helyzetének vizsgálata Baja és környékének öt iskolájában az 1977. évi országos reprezentatív mérés alapján253
Pintér István: Jelentés "Az alkalmazott embertan mint az irodalomoktatás egyik lehetősége a szakmunkásképző intézetekben" c. kísérletről264
Adorjánné Krakkai Mária: Az érzelmek szerepe Balassi Búcsúja hazájától című versében267
Fakultatív oktatás
Kövesi Józsefné: Az irodalmi anyagot elmélyítő-bővítő témakör a fakultatív órákon272
A tudomány-filozófia problémai irodalmi oktatásokban279
Czibula Katalin: Filozófia és irodalom. Nietzsche filozófiájának hatása Babits költészetére és gondolkodására281
Kovács Olga: Szindbád útja a halálnál - fakultációs óra285
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem