1.054.156

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyarországi trolibusztörténet

1904-2007

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Volos Kiadó
Kiadás helye: Mogyoród
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 144 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-85767-2-9
Megjegyzés: Első kiadás. Fekete-fehér és színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A XIX. sz. második fele, az 1867-es Kiegyezést követő évtizedek Magyarország számára addig sosem látott szintű gazdasági fejlődést hoztak. Az első világháború kitörésével véget ért aranykor idején - bár sok évtizedes lemaradást kellett behozni - az ország több tekintetben felzárkózott a fejlett nyugati államok közé. Ez a fejlődés elképzelhetetlen lett volna az innovatív szemlélet nélkül, amely ezt a korszakot általánosan, minden gazdasági szereplőre kiterjedően jellemezte - a gyárosok, vállalkozók nyitottsága a technikai újítások iránt találkozott kormányzati gazdaságpolitika hatékony támogatásával.
A közlekedés területén Magyarország ebben az időszakban a világ élvonalába tartozott. A vasútépítési törvények hatására, amely jelentős kedvezményeket biztosított az építtetőknek, a vonalhálózat sűrűsége a századfordulóra elérte a nyugat-európai átlagot. Budapest élen járt a technikai újdonságok létesítésében. Itt indult meg az első belvárosi forgalmat lebonyolító villamosvasút és itt... Tovább

Fülszöveg

A XIX. sz. második fele, az 1867-es Kiegyezést követő évtizedek Magyarország számára addig sosem látott szintű gazdasági fejlődést hoztak. Az első világháború kitörésével véget ért aranykor idején - bár sok évtizedes lemaradást kellett behozni - az ország több tekintetben felzárkózott a fejlett nyugati államok közé. Ez a fejlődés elképzelhetetlen lett volna az innovatív szemlélet nélkül, amely ezt a korszakot általánosan, minden gazdasági szereplőre kiterjedően jellemezte - a gyárosok, vállalkozók nyitottsága a technikai újítások iránt találkozott kormányzati gazdaságpolitika hatékony támogatásával.
A közlekedés területén Magyarország ebben az időszakban a világ élvonalába tartozott. A vasútépítési törvények hatására, amely jelentős kedvezményeket biztosított az építtetőknek, a vonalhálózat sűrűsége a századfordulóra elérte a nyugat-európai átlagot. Budapest élen járt a technikai újdonságok létesítésében. Itt indult meg az első belvárosi forgalmat lebonyolító villamosvasút és itt épült meg mindössze húsz hónap alatt a kontinentális Európa első földalatti vasútja. így szinte természetesnek tűnik, hogy az első európai trolibuszvonalak kiépülését követően csak igen rövid időnek kellett eltelnie, hogy az új eszköz Magyarországon is megjelenjen. Vissza

Tartalom

TARTALOM 5
ELŐSZÓ 7
BEVEZETÉS 11
Az első trolibuszok 16
Az áramszedési rendszer fejlődésének irányai (17)
Teherszállítás troliüzemmel 21
A grevenbrücki elektromos lokomotív (21)
Lombardiai gátépítések (21)
Troliüzemű teherszállítás napjainkban (23)
AZ ELSŐ TROLIBUSZJÁRATOK A TÖRTÉNELMI
MAGYARORSZÁGON 26
Poprád-Ótátrafüred villamoskocsi-járat 26
A nagyszebeni villamoskocsi-járat 34
Pozsony-Vaskutacska villamos automobil vonal 39
A KÉT VILÁGHÁBORÚ KÖZÖTT 45
Az óbudai trolibuszjárat 46
Előzmények és a vonal kiépítése (47)
Az óbudai trolivonal járművei (54)
A vonal üzemévei 1933-1944 (57)
Tervek fővárosi trolibuszvonalak létesítésére 1933-1945 61
A BUDAPESTI TROLIBUSZJÁRATOK KIÉPÜLÉSE ÉS FEJLŐDÉSE
1949-TŐL NAPJAINKIG 64
Az első pesti trolibuszvonal, a 70-es 67
Az MTB-82 típusú trolibusz (70)
A vonalhálózat kiépülésének első szakasza 1951-1952 72
Az Ikarus 60 T típusú trolibusz (74)
Új vonalhálózat-fejlesztési koncepció 1953-1957 77
Meg nem valósult hálózatfejlesztési tervek az 1950-es években (81)
A trolibuszüzem helyzete 1958-1968 között 85
A pótkocsis üzem bevezetése (87)
Az IK-60 T típus csuklósítása (90)
ZIU-5 típusú trolibuszok (92)
Vonalhálózati változások 1957-1968 (94)
A budapesti trolibuszok leépítésének időszakal968-1973 96
Újabb fejlesztési koncepció, megújult járműpark 104
Az Ikarus 260 T és 280 T trolibuszok (106)
A ZIU-9 típusú trolibusz (110)
A hálózat fejlődése 1976-1983 (112)
A fővárosi trolibusz-közlekedés 1985-től napjainkig 115
Trolibuszok lK-280 kocsiszekrénnyel - prototípusok és a GVM
sorozat (117)
Az lK-415 T és IK-435 T trolibuszok (121)
IK-411 T és lK-412 T trolibuszok (124)
Ganz-Solaris és Ganz-Skoda trolibuszok (127)
Muzeális célból megőrzött fővárosi trolibuszjárművek 128
TROLIBUSZOK A VIDÉKI VÁROSOKBAN 131
Szeged trolibuszai 131
A szegedi trolibuszüzem járművei (133)
Debreceni trolibuszok 135
ÖSSZEFOGLALÁS 137
FORRÁSJEGYZÉK 141

Bodrogi Bence Péter

Bodrogi Bence Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bodrogi Bence Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem