1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyarország

Szerző
Budapest
Kiadó: Magyar Kir. Államvasutak Igazgatósága
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Aranyozott vászon Gottermayer kötés
Oldalszám: 400 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 36 cm x 29 cm
ISBN:
Megjegyzés: Rendkívül gazdag képanyaggal. Kiadói, aranyozott, dombornyomású, festett egészvászon kötésben. Nyomtatta a Erdélyi Császári és Királyi Udvari Műintézetéből Budapesten. Ez a munka készült Erdélyi képeivel. A díszeket rajzolta Helbing Ferencz. Sajtó alá rendezte Czakó Elemér. A dúczokat Herbst Samu, Kurucz Lipót és társa, Ifj. Weinwurm Antal és társa, Idősb. Weinwurm Antal, Wottitz Manfréd és Weszely Lipót és társa készitették. A bekötési tábla terve Szendrőy és Őrkény pályanyertes műve.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezer évet meghaladó alkotmányával él a magyar nemzet Európa közepén. Századokkal ezelőtt a nyugoti kultura védőbástyája volt a Kelet barbarizmusával szemben. Itt törtek meg a kelet hódító utai, túl... Tovább

Előszó

Ezer évet meghaladó alkotmányával él a magyar nemzet Európa közepén. Századokkal ezelőtt a nyugoti kultura védőbástyája volt a Kelet barbarizmusával szemben. Itt törtek meg a kelet hódító utai, túl rajta szabadon fejlődhetett kultura, ipar, kereskedelem.
Századokon át volt kénytelen ezt a szerepet betölteni: Európa állandó csatatere volt.
Sem kulturája, sem mezőgazdasága, ipara és kereskedelme nem fejlődhetett e századok alatt. Sőt ellenkezőleg, még visszafejlődött.
Csak a török hódoltság alól való felszabadulása után kezdődik megújhodása. Egy új honalapítással ért ez fel. Mint minden honalapítással nagy belső küzdelmek kapcsolatosak, úgy itt is jelentkeznek azok; a külső és belső harczokból csak egy maradt sértetlen: alkotmánya. Ezt kellett az új kor követelményeihez alkalmazni, a nemzet nem is habozott vele. Vissza

Tartalom

Előszó3-4
I. Bevezetés5-28
II. Budapest székesfőváros29-78
Az Alföld
III. A magyar Alföld79-94
IV. A budapest-orsovai vonal95-118
V. A budapest-báziási vonal119-130
VI. A budapest-zimonyi vonal131-140
VII. A magyar Duna141-156
Nyugat-Magyarország
VIII. A budapest-brucki vonal157-168
IX. A budapest-marcheggi vonal169-186
X. A győr-gráczi vonal187-196
XI. A balatonvidéki vasút és a budapest-pragerhofi vonal197-216
A nyugati kárpátok
XII. A vágvölgyi vonal217-228
A központi kárpátok vidéke
XIII. A budapest-ruttkai vonal229-244
XIV. A kassa-oderbergi vonal és a magas Tátra245-276
XV. A budapest-kassai vonal277-294
XVI. A gömöri vonalak295-304
Az északkeleti és keleti kárpátok és az Alföld északi része
XVII. Az északkeleti kárpátok és az északi Alföld305-328
XVIII. A budapest-predeáli vonal és az erdélyi részek329-374
A tengermellék
XIX. A budapest-fiumei vonal és a Quernero375-398
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem