1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyarázórajz I.

Kézirat/Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 163 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 16. változatlan kiadás. 107 fekete-fehér ábrával. Megjelent 307 példányban. Tankönyvi szám: J12-51.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E munka célja, hogy a gyógypedagógus számára szükséges rajztudás megszerzéséhez használható kézikönyvet adjon a hallgatóság kezébe. Elméleti és gyakorlati anyaga ugy kapcsolódik egymásba, a... Tovább

Előszó

E munka célja, hogy a gyógypedagógus számára szükséges rajztudás megszerzéséhez használható kézikönyvet adjon a hallgatóság kezébe. Elméleti és gyakorlati anyaga ugy kapcsolódik egymásba, a gyakorlati rész olyan példamegoldásokat mutat be, hogy azok segítségével a hallgató el tudja sajátítani az oktatási anyagot és fel tudjon készülni lehetőség szerint minden, a gyógypedagógiai oktatás és nevelés rajzi módszerekkel megközelíthető problémáinak a megoldására. A közölt rajzi anyag begyakorlásához sok idő és figyelem szükséges, hasonlatosan a zenetanulás ujjgyakorlataihoz, az idegen nyelv szótanulásához. Tehát itt sem elegendő a "nézegetés", az "átvevés" az anyag elsajátításához. A szükséges gyakorlás mennyisége az egyén adottságaitól függ. Az egyén típusától függ az is, hogy a jegyzetben közölt példákat másolja-e, tudja-e variálni, vagy teljesen uj megoldásokat készit - természetesen a vonatkozó oktatási, vagy nevelési célt szem előtt nem tévesztve - a begyakorlás, vagy az osztálymunka során. Hangsúlyozottan ki kell emelnünk, hogy a pedagógus rajzának értékét nem annak művészi szempontból vett színvonala határozza meg, hanem a tudatosság, az egyszerűség és a kitűzött célra való irányulás. Ezt vegye tekintetbe minden gyógypedagógusjelölt, és ennek tudata animálja, amikor elkezdi a rajztanulást. Tehát: értelmes és kitartó gyakorlás legyen a munka vezérelve. A jegyzetben felsorolt ábrák nem akarnak kizárólagos joggal uralkodni a hallgatóság formaalkotási módszerén, csupán irányt mutatnak a mit, hogyan, mikor rajzolás alapvető kérdéseire. Helyes gyógypedagógiai szemlélettel a jól begyakorlott sablonok élettel teli, jól értelmező és jól értelmezhető szerepet töltenek be. A teljes gyógypedagógiai rajzanyagot nem tartalmazza a jegyzet. Nem is célja ez. De a benne közölt anyag lelkiismeretes elvégzése lehetővé teszi, hogy az ismert és tudott formáknak, azok elemeinek variálásával minden felmerülő szemléltetési problémát meg lehessen oldani. Vissza

Tartalom

Előszó 3
Bevezetés 5
A magyarázórajz célja 9
Az elsajátítandó anyag 11
Az elsajátítás feltételei 12
Rajzvizsgálat 13
Rajzmozgást fejlesztő gyakorlatok 13
Írásmozgást fejlesztő gyakorlatok 20
A rajzolás összetevői ép és fogyatékos egyénnél 22
Az elsajátitás eszközei 24
Az elsajátitás módja 27
A táblai rajz technikája 27
Vonal- és foltképzési technikák 34
Látásfigyelmet fejlesztő gyakorlatok 83
A tudatos látás kiművelésének alapelvei 89
A képjelalkotás szerepe a magyarázórajzban 91
A munkahely és a munkaeszközök esztétikája. A környezet elemeinek megismerése 93
Egyszerű tárgyak rajza 95
Bútorzat rajza 103
Fatipusok 104
Virág- és terményfélék 110
Közlekedési eszközök 117
A szinek alkalmazása 121
Távlati ábrázolás 151
Ábrajegyzék 159

Zsótér Pálné

Zsótér Pálné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Zsótér Pálné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem