1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar Vasúttörténeti Park 2008. október 2.

Hármas jubileum a MÁV História Bizottság Jármű-albizottságának kibővített, ünnepi ülése az 50 éves V41, V42 sorozatú Ward-Leonard rendszerű villamos mozdonyok, a 25 éves V46 sorozatú villamos tolatómozdonyok és a 20 éves BDV sorozatú elővárosi villamos motorvonatok tiszteletére

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Magyar Vasúttörténeti Park Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 43 oldal
Sorozatcím: Magyar Vasúttörténeti Park
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrált kiállítási katalógus.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Csárádi János:
50 éves a MÁV Ward-Leonard rendszerű villamos mozdonya és 25 éves a V46 sorozatú villamos tolató mozdony
A MÁV Ward-Leonard rendszerű V41 és V42 sorozatú villamos mozdonyok... Tovább

Előszó

Csárádi János:
50 éves a MÁV Ward-Leonard rendszerű villamos mozdonya és 25 éves a V46 sorozatú villamos tolató mozdony
A MÁV Ward-Leonard rendszerű V41 és V42 sorozatú villamos mozdonyok gyártásának félévszázados évfordulóján emlékezzünk, meg a V46 sorozatú villamos tolatómozdony 25 évvel ezelőtti sikeres és gyors vágányra bocsátásáról. Néhány „mérföldkő" erejéig tekintsünk vissza az 50 év előtti évtizedbe, hogy alakult a vontatási energiahálózat háborús sérüléseinek helyreállítása és az első „ötéves terv"-ben a „szép"tervek megvalósulása. A MÁV első és egyetlen villamosított Budapest-Hegyeshalom vonal 640 vezeték km-e és az áramellátó berendezései közül három súlyosan, egy pedig, a horvátkimlei megsemmisült.
A helyreállítás „mérföldkövei", a megindult a villamos vontatás:
- Budaörs-Felsőgalla 1945. október 8. majd rövidesen Kelenföld állomásig
- Felsőgalla - Komárom - Győr Bp. Keleti pu. - Kelenföld állomások között 1946 nyarán.
- Győr - Hegyeshalom vonalon 1949 tavaszán
A helyreállítást követő új vonal villamosítást és a villamos jáműfejlesztést az „elsőötéves terv" tartalmazta.
- A tervben szereplő Budapest Keleti pu. - Miskolc vonal villamosítása csak Hatvan állomásig épült meg. Az üzemfelvétel 1956 augusztus 18-án volt.
- Új villamosmozdony tipus a V55 sor. fázis-periódus váltós megjelenése, 2 prototípus 10 db sorozat mozdony. Igen kedvezőtlen üzemkészség és alkatrész ellátási gondok miatt a további gyártás megszűnik.
- Kormányzati döntés a villamosítás folytatására (1957-ben). Villamos felsővezeték hálózat építése az áramellátó berendezésekkel együtt Miskolcig elkészül a villamos üzemfelvétel 1962 november volt. Hatvan - Miskolc között a villamos üzem már nem 16 kV, 50 Hz, hanem 25 kV 50 Hz, így megjelent a két feszültség szintű vontatási energia ellátás. Vissza

Tartalom

Csárádi János: 50 éves a MÁV Ward-Leonard rendszerű villamos mozdonya és 25 éves
a V46 sorozatú villamos tolató mozdony 3
Zatykó László: MÁV V41 és V42 sorozatú mozdonyainak rekonstrukciós kérdései 9
Kisteleki Mihály: A hazai nagyvasúti személyszállítás és a motorkocsik-motorvonatok üzemének összhangja. 14
A BDV sorozatú elővárosi villamos motorvonatok előtörténete
Ferenczy Tibor: A BDV villamos motorvonat üzemeltetési tapasztalatai 27
Vincze Tamás: A motorvonati üzem és a pályahasználati díj 37
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem