kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Közlekedési Dokumentációs Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött keménykötés |
Oldalszám: | 2.847 oldal |
Sorozatcím: | Magyar vasúttörténet |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 25 cm x 19 cm |
ISBN: | 963-552-311-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. |
1. kötet | |
Előszó | 5 |
Dr. Udvarhelyi Dénes: Bevezetés | 7 |
Dr. Udvarhelyi Dénes: A magyarországi vasúti közlekedés politikai és gazdasági előfeltételeinek kialakulása | 17 |
Dr. Csikós Mihály: A magyarországi vasútépítés gazdasági és politikai háttere a XX. században | 53 |
Tisza István: A magyar állami és magánvasút-társaságok kialakulása 1847 és 1875 között | 82 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1846-1875 között | 105 |
Dr. Horváth Ferenc: A magyarországi vasúti pályák építése (1827-1875) | 109 |
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1846-1875) | 206 |
Dr. Kubinszky Mihály: A hazai vasútépítés kezdetének magasépítményei | 221 |
Ragó Mihály: A vasúti távközlő- és biztosítóberendezések kialakulása a kezdetektől 1875-ig | 247 |
Malatinszki Sándor: Gőzmozdonyok | 296 |
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti kocsik fejlődésének története 1836 és 1875 között | 337 |
Dr. Jelinek István: A magyar vasútegészségügy és a vasúti szociálpolitika kialakulásának kezdetei | 362 |
Mamusich Tamás: A XIX. század vasútjának hatása művészekre és írókra | 390 |
Mamusich Tamás: Közúti vasutak és hegyi pályák | 405 |
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom. Irodalom | 409 |
2. kötet | |
Előszó | 5 |
Dr. Udvarhelyi Dénes: Magyarország gazdasági és vasútpolitikája 1876-tól a századfordulóig | 7 |
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasúti hálózat fejlesztésének fontosabb körülményei a múlt század utolsó évtizedeiben | 43 |
Tisza István: A magyar állami, magán- és helyiérdekű vasúttársaságok fejlődése 1876-1900 között | 55 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1876 és 1900 között | 113 |
Dr. Horváth Ferenc: Hazai vasútépítések az 1876-1900 évek között | 121 |
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1876-1914) | 277 |
Dr. Kubinszky Mihály: Az 1876 és 1900 között megnyitott magyar vasutak építészetének története | 319 |
Irodalom | 327 |
3. kötet | |
Előszó | 5 |
Ragó Mihály: A vasúti távközlő- és biztosítóberendezések fejlődése 1876-tól a századfordulóig (Átdolgozta Rimóczi Miklós) | 7 |
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek 1876-1900 | 31 |
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsik (1876-1900) | 91 |
Dr. Komoróczki István: Magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1876-tól 1900-ig | 125 |
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története megalakulásától | 139 |
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1893-tól | 161 |
Lovas Gyula: A GyESEV kialakulásának története | 167 |
Dr. Jelinek István: A vasútegészségügy fejlődése 1876-1900 között | 177 |
Mamusich Tamás: A századforduló vasúti közlekedésének a művészetekre gyakorolt hatása | 203 |
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom | 235 |
Irodalom | 251 |
4. kötet | |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
Dr. Udvarhelyi Dénes: Magyarország politikai és gazdasági helyzetének alakulása 1900-tól 1914-ig, különös tekintettel a vasutak szerepére | 13 |
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak századforduló utáni fejlődésének gazdasági és politikai háttere | 71 |
Tisza István: A magyar állami, magán- és helyiérdekű vasutak fejlődése 1900 és 1914 között | 85 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának fejlődése 1900 és 1914 között | 121 |
Dr. Kubinszky Mihály: A hazai vasutak magasépítményei (1900-1914) | 219 |
Ragó Mihály: A vasúti távközlő és biztosítóberendezések az 1900-as évek elején | 229 |
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek (1900-1914) | 249 |
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsi-történet (1900-1914) | 311 |
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1900 és 1914 között | 367 |
Lovas Gyula: A GySEV története 1900 és 1914 között | 381 |
Dr. Jelinek István: Dr. Csatáry Lajos élete és munkássága | 385 |
Mamusich Tamás: A századelő vasútja néhány írásmű és festmény tükrében | 423 |
Barbóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom | 437 |
Irodalom | 451 |
5. kötet | |
Előszó | 5 |
Dr. Udvarhelyi Dénes - Dr. Csikós Mihály: A világgazdasági válság és következményei (1915-1944) | 7 |
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak történetének fontosabb közlekedés- és gazdaságpolitikai eseményei 1915-től 1944-ig | 20 |
Tisza István: A magyarországi vasúthálózat állapota és változásai 1915-1944 között | 50 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1915 és 1944 között | 76 |
Dr. Horváth Ferenc: A magyar vasút építkezései a két világháború közötti időszakokban (1915-1944) | 81 |
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története (1915-1944) | 166 |
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete a két világháború között (1915-1944) | 194 |
Pap János: A vasúti távközlőhálózat a XX. század első felében | 203 |
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1915-1944 között | 229 |
Malatinszky Sándor: A vontató járművek fejlődése 1915-1944 között | 251 |
Dr. Csiba József: Vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1915-1944 között | 305 |
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1915-től 1944-ig | 366 |
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története 1915-től 1944-ig | 388 |
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei az I. világháború után | 400 |
Lovas Gyula: A GySEV története 1915 és 1944 között | 405 |
Dr. Murányi János: A budapesti MÁV Kórház és Központi Rendelőintézet történetéről | 415 |
Mamusich Tamás: A vasúti közlekedés tükröződése a művészetekben 1915 és 1944 között | 423 |
Barkóczi Jolán: Magyar vasúti szakirodalom | 454 |
Irodalom | 475 |
6. kötet | |
Előszó | 5 |
Dr. Csikós Mihály: A magyar vasutak történetének fontosabb közlekedés- és gazdaságpolitikai eseményei, illetve intézkedései 1945-től 1972-ig | 7 |
Tisza István: A magyar vasút újjáépítése és fejlődése 1945-1972 között | 25 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1945-1972 között | 43 |
Dr. Horváth Ferenc: A magyarországi vasútépítkezések 1945-1972 között | 49 |
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története 1945 és 1972 között | 107 |
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete 1945-1972 között | 129 |
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1945-1972 között | 141 |
Malatinszky Sándor: A vontatójárművek fejlődése 1945-1972 között | 179 |
Dr. Csiba József: A vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1945-1972 között | 239 |
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1945-től 1972-ig | 273 |
Martinovich István: A vasútvillamosítás 1945-től 1972-ig | 311 |
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (főműhelyek) története 1945-től 1972-ig | 329 |
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1945-1972 között | 355 |
Lovas Gyula: A GySEV története 1945 és 1972 között | 361 |
Dr. Tari Endre: A vasútegészségügy fejlődése 1945-től 1972-ig | 373 |
Mamusich Tamás: A korszak írói és művészei a vasútnál 1945 és 1972 között | 383 |
Barbóczki Jolán: Magyar vasúti szakirodalom | 405 |
Irodalom | 429 |
7. kötet | |
Előszó | 5 |
Dr. Csikós Mihály-Tisza István: A magyar vasútügy fejlődése 1973 és 1998 között | 7 |
Rimóczi Miklós: Magyarország vasúthálózatának helyzete 1973-tól napjainkig | 13 |
Dr. Horváth Ferenc: A hazai vasútvonalak építése és korszerűsítése 1973 és 1998 között | 19 |
Dr. Nemeskéri-Kiss Géza: A magyar vasúti hídépítés története 1973 és 1998 között | 79 |
Dr. Kubinszky Mihály: A magyar vasút építészete 1973 és 1998 között | 107 |
Somody Árpád: A biztosítóberendezések fejlődése 1973-tól 1998-ig | 127 |
Pap János: A vasúti távközlés a XX. század második felében | 171 |
Malatinszky Sándor: Vasúti vontatójárművek fejlődése 1973-1998 között | 251 |
Dr. Csiba József: A vasúti személykocsik fejlődéstörténete 1973-1998 között | 277 |
Dr. Komoróczki István: A magyarországi vasúti teherkocsik fejlődésének története 1973-tól 1998-ig | 307 |
Martinovich István: A vasútvillamosítás 1973-tól 1998-ig | 327 |
Varga Károly: A magyarországi vasúti járműjavító műhelyek (üzemek, kft-k) története 1973-tól 1998-ig | 367 |
Gittinger Tibor: A magyar vasutak nemzetközi menetrendi együttműködésének története és jelentősebb eredményei 1973-1998 között | 401 |
Lovas Gyula: Fejezetek a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút életéből 1973 és 1998 között | 407 |
Mamusich Tamás: Korunk vasútjának visszahangja az irodalomban és a képzőművészetekben 1973 és 1998 között | 427 |
Barbóczki Jolán: Magyar vasúti szakirodalom | 447 |
Köller László: A magyar vasút jövője | 465 |
Irodalom | 487 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.