Előszó
Részlet a folyóiratból:
"Nemzetközi érték
Öt éve kezdődött a nemzetközi Superbrands program magyarországi sikertörténete. Öt éve dolgozunk nagyon keménye azon, hogy ez a Nagy-Britanniából induló szakmai szervezet nálunk is olyan ismertséget és elismertséget szerezzen, mint a többi, közel száz országban, a világ legkülönbözőbb pontjain.
Az ilyen évfordulók jó alkalmat szolgáltatnak arra, hogy a szervezők elgondolkodjanak munkájuk értelmén, az elért eredmények hasznosságán. Olyas valamivel foglalkozunk, ami - akarva-akaratlanul - állandóan körülvesz bennünket, meghatározza szokásainkat, formakultúránkat, vágyainkat, esetenként anyagi helyzetünket, alkalmanként a kedvünket, gyakran a környezetünket: a márkával.
Márka ma már minden. Márka a politikus, az üzletember, a színész, a sportoló, a tudós, és természetesen márka a sok termék és szolgáltatás, amik közül választanunk kell, ha okosan és kedvünkre akarjuk elkölteni korlátos anyagi erőinket.
Évfordulós Superbrands-kötetünk címlapjára egy Vasarely-képet választottunk. Túl azon, hogy a kép(részlet) jól mutat a borítón, döntésünkben többféle jelképes párhuzam is tetten érhető. Vasarely maga is brand, aki Vásárhelyi Győzőből a világ számára könnyebben megjegyezhető Victor Vasarely lett, és rövid reklámgrafikusi kitérő után, ezen a néven ismerte meg az egész világ. Nem túlzás multinacionális brandnek nevezni a művészt, aki magyarként Franciaországban csinált karriert, de a világ számos városának közintézménye és múzeuma őrzi keze nyomát. Talán nem erőltetett a párhuzamot Vasarely képeivel, a semmivel össze nem téveszthető op-art stílussal folytatni, amiről mindenkinek a világon (már aki látott valaha ilyesmit!) a Vasarely név jut eszébe..."
Vissza