1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar Pszichológiai Szemle 1999/3.

A Magyar Pszichológiai Társaság folyóirata/LIV. kötet

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kötetünkkel csatlakozni szeretnénk a Magyar Pszichológiai Szemle kialakuló hagyományához: az évente négyszer megjelenő folyóirat harmadik száma tematikus szám, vagyis egy szűkebben meghatározott... Tovább

Előszó

Kötetünkkel csatlakozni szeretnénk a Magyar Pszichológiai Szemle kialakuló hagyományához: az évente négyszer megjelenő folyóirat harmadik száma tematikus szám, vagyis egy szűkebben meghatározott kérdéskör problémáival foglalkozik. Szeretnénk e hagyomány részévé tenni, hogy a tematikus szám anyagát konferencia jellegű rendezvény előadásaiból állítjuk össze, ahogyan ez a két előző tematikus szám esetében történt. Ezáltal részben arra törekszünk, hogy javítsuk a kommunikációt a szakma képviselői között, másrészt pedig kedvezőnek tartjuk, hogy az így megjelenő cikkekben a szerzők már felhasználhatják a reflexiókat, érettebb, átgondoltabb lesz az, ami végül publikálásra kerül. Az elsősorban kognitív tárgyú, immár közkedveltté vált MAKOG-konferenciák jó tapasztalatai alapján 1999 áprilisában került sor arra a rendezvényre, amelyen a mostani tematikus szám cikkeinek első változatai elhangzottak.
A konferenciának, amely a Magyar Pszichológiai Szemle, a Magyar Pszichológiai Társaság Dél-Magyarországi és Gyermek-klinikus szekciója közös szervezésében jött létre Szegeden, az Intézmények és a nevelés címet adtuk. Vissza

Tartalom

Vajda Zsuzsanna: Köszöntjük az olvasót!3
Elméleti problémák az oktatás és nevelés tárgykörében
Kőrössy Judit: Szülők véslekedései a gyermek fejlődéséről - Egyéni tapasztalatok vagy szociális konstrukciók?5
Séra László: A fejlődési diszlexia felosztása a lexikális modellek alapján. Irodalmi áttekintés21
Vajda Zsuzsanna: Az erkölcsi ítélet fejlődésének kutatása Piaget és Kohlberg után37
Környezet és befolyásolhatóság
Boross Ottilia: Az "Igazságos közösség" egyes módszereinek alkalmazása néhány közép- és általános iskolában55
Rácz József - Szakács Katalin: Irreális optimizmus és kockázatbecslés a serdülőkorban69
Révész György: A felnőtt világ gyermekekkel kapcsolatos elvárásai és a gyermekbántalmazás85
Az iskolai szereplők elvárásai és nehézségei
N. Kollár Katalin - Martonné Tamás Márta - Porkolábné Balogh Katalin - Gyenei Melinda: Iskolás gyerekek terhelési szintje, pszichoszomatikus egészségi állapota és társas kapcsolatai103
Petróczi Erzsébet - Fazekas Márta - Tombácz Zsuzsanna - Zimányi Mária: A kiégés jelensége pedagógusoknál127
Szabó Éva: Mire neveljünk és hogyan? Szülők és tanárok vélekedései az iskolai nevelés céljáról és egyes pedagógiai módszerekről141
Kádár Gabriella - Szarvas Anett: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban165
Zsoldos Márta: Hogyan látják a gyenge tanulókat szüleik, pedagógusaik és osztálytársaik?179
Gerő Zsuzsa 1940-1999197
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem