kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
Oldalszám: | 627 oldal |
Sorozatcím: | Magyar Pszichológiai Szemle |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
1. szám | |
Barkóczi Ilona: Közvetlen és késleltetett túltanulási transzferhatás az aktivációs szint függvényében | 3 |
Palotás Gábor: A hallási fogyatékos és a beszédhibás gyermekek habilitációja és rehabilitációja | 14 |
Gubi Magda - Dobó Magda: Neurózis osztályon kezelt gyermekek szüleinek csoportterápiája | 24 |
Limbekné Ignácz Piroska: Brainstorming mint pszichotikusok csoportterápiája | 32 |
Vita | |
Bartha Lajos: A pszichológia fejlődéséből adódó néhány problémáról II. | 42 |
Varga Károly: Technikai javaslatok pszichológiai tesztek alkotására és a vizsgálatok lefolytatására (Gondolatok Pethő Bertalan könyvéhez) | 53 |
Szemle | |
Hermann Alice-ra emlékezve | 57 |
V. Binét Ágnes: Hermann Alice neveléslélektani munkássága | 61 |
Fórum | |
Marton L. Magda: A percepció és az elemi tanulási folyamatok körében végzett eddigi kutatásaim főbb eredményeinek tézisei. (Kandidátusi értekezés) | 72 |
Könyv | |
Lányiné Engelmayer Ágnes: Kósáné Ormai Vera - Járó Katalin - Kalmár Magda: Fejlődéslélektani vizsgálatok | 88 |
Szegál Borisz - Holló Judit: M. Lewis - L. A. Rosenblum: A csecsemő hatása az őt gondozó személyre | 90 |
Folyóirat | |
Kozéki Béla: A pedagógiai pszichológia ma - a British Journal of Educational Psychology tükrében | 97 |
2. szám | |
Buda Béla: Az empátia jelensége és jelentősége a pszichiátriában | 107 |
Szerdahelyi Szabolcs: Családterápiás tapasztalatok pszichiátriai osztályon | 127 |
Pálhegyi Ferenc: A pontírás észleléspszichológiai problémái | 140 |
Bellák Ervin: A Pieron-féle figyelemteszt "láthatósági" kritikája | 145 |
Süle Ferenc: Introspektív feladatok mint a pszichoterápia segédeszköze | 147 |
Szemle | |
Molnár Imre - Kiss György: Az MTESZ szerepe a magyar munkalélektan fejlődésében | 159 |
Hargitai Gábor: Beszámoló a MPT és a MTESZ SZVT közelmúltban zárult pszichológus-asszisztens képző tanfolyamáról | 166 |
Fórum | |
Klein Sándor: A komplex matematikatanítási kísérlet pszichológiai hatásvizsgálata (Kandidátusi értekezés) | 169 |
Nagykáldi Csaba: Sportolók pszichomotoros teljesítményének diagnosztikai kérdései (Kandidátusi értekezés) | 180 |
Oldal Krisztina: Néhány tapasztalat a sydney-i mentálhigiéniai szervezetek munkájával kapcsolatban | 185 |
Könyv | |
Perczel Tamás: G. Baumler: A tartós megfigyelőképesség megállapításához | 191 |
Forray Katalin: R. Hoggart: Művelődés, gondolkodás, szokások | 194 |
Folyóirat | |
Ranschburg Jenő: A kognitív folyamatok vizsgálatának újabb eredményei (Szemelvények a Child Development 1974. évi számaiból | 197 |
Szegál Borisz: F. J. Mc.Guigan: EMG tanulmányai | 201 |
3. szám | |
Klein Sándor: A Sherbrook-i Probléma-Orientáció Teszt (SPOT) | 211 |
Szegedi Márton: A gyermekkori alkoholfogyasztás szociálpszichológiai vonatkozásai | 232 |
F. Csányi Yvonne: A Peabody-szókincsvizsgálat hazai alkalmazásának első tapasztalatai siket és halló gyerekeknél | 242 |
P. Mirtse Márta - Flam Zsuzsa: A családi és a bölcsődei szoktatás hatása a gyermekek tisztasági viselkedésére | 261 |
Vita | |
Varga Zoltán: Gondolatok szakmai nyelvünk tisztaságáról | 271 |
Szemle | |
Buda Béla: Ferenczi Sándor munkássága | 276 |
Fórum | |
Rendelet a pszichológusok képesítéséről | 293 |
Szegal Borisz: Beszélgetés D. B. Elkonyinnal | 295 |
Klein Sándor: A Sherbrook-i Pszicho-matematikai Intézetről | 297 |
Könyv | |
Buda Béla: Ranschburg Jenő: Félelem, arag, agresszió. 2. kiadás | 303 |
Forray R. Katalin: W. Metzger: A pszichológia és pedagógia - a tanuláselmélet, a mélylélektan, az alaklélektan és a magatartáskutatás között | 304 |
Halász Gábor: J. O. Majastre: Változások bevezetése egy nyilvános elmegyógyintézetben | 306 |
Folyóirat | |
Halász Gábor: Bulletin de Psychologie 1974-1975. évfolyam | 310 |
4. szám | |
Putnoky Jenő: A szó absztraktsági fokának és mozgáskiváltó kapacitásának viszonya vizuális, auditív és taktilis képkiváltó értékéhez | 323 |
Kozéki Béla: Az iskolai tanulás motivációjának vizsgálata | 335 |
Komlósi Piroska: Családterápia egyéni megerősítéssel | 346 |
Lust Iván: Csoportmodellek és a látens tartalom kérdése a csoport-pszichoterápiában | 364 |
Vita | |
Hárdi István: Hozzászólás Varga Zoltán "Gondolatok szakmai nyelvünk tisztaságáról" című közleményéhez | 375 |
Pikler Emmi: Hozzászólás Neményi Mária: Rehabilitáció vagy diagnosztikai tévedés c. cikkéhez | 378 |
Szemle | |
Császár Gyula - Bagdy Emőke: A pszichoszomatikus elmélet történeti fejlődése | 379 |
Fórum | |
Illyés Sándor: Beszélgetés N. E. Miller professzorral | 391 |
Esettanulmány | |
Marcsekné Klaniczay Sára: Prepubertásos csavargás esete | 395 |
Könyv | |
Szegal Borisz - Szegal Judit: Vacsnadze, E. A.: Az elmebetegek rajzainak néhány sajátossága | 401 |
Lengyel Zsuzsanna: Leontyev, A. A.: Az érintkezés pszichológiája | 403 |
Csőregh Éva: Mándics Mihály: A csávolyi iskola | 405 |
Folyóirat | |
Hegedűs T. András: Tallózás társadalom-egészségügyi cikkek között | 408 |
5. szám | |
Barkóczi Ilona: Egyetemi hallgatók intelligenciájának és kreativitásának összefüggése produktivitásukkal és az ezekre vonatkozó oktatói ítéletekkel | 419 |
Buda Béla: Pszichés hatás és pszichoterápia telefonon át. I. rész | 429 |
Pikler Emmi: A hospitalizmus megnyilvánulási formái napjainkban | 441 |
Hegedűs T. András: A csecsemő- és kisgyermekkori fejlődés magyar standardje validitás vizsgálati és Funkcionális Fejlődési Teszt | 448 |
Czigler István: Kontur- és luminenciaspecifikus vizuális kiváltott potenciálok felnőtteknek és gyermekeknél | 455 |
Vita | |
Buda Béla: Hozzászólás szakmai nyelvünk tisztaságának kérdéséhez | 461 |
Szemle | |
Szekeres István: Egy speciális tanulási folyamat, vizsgálata információelméleti módszerekkel | 467 |
Fórum | |
Neményi Mária: Beszélgetés Szalai Sándor akadémikussal | 481 |
Csondorné Schüller Gabriella: A prágai Komensky Intézetben | 486 |
Kozéki Béla: A motiválás és a motiváció összefüggésének pedagógiai-pszichológiai vizsgálata (Kandidátusi értekezés) | 489 |
Pszichológiai élet hírei | 495 |
Könyv | |
Erős Ferenc: Pszichikum és tevékenység a mai szovjet pszichológiában | 501 |
Séra László: Wilton, Keri M., Boersma, Frederic J.: Szemmozgások, meglepődési reakciók és az értelmi fejlődés | 509 |
Fonyó Ilona: Th. Lidz: A család és az emberi alkalmazkodás | 511 |
6. szám | |
Szinetár Ernő - C. Molnár Emma: A betegek elvárásai a csoportpszichoterápia folyamán | 523 |
Buda Béla: Pszichés hatás és pszichoterápia telefonon át II. | 530 |
Garai László: Kategorizációs paradoxon megfigyelése kísérleti nagycsoportban | 544 |
Jóni Anna: tartós szénkéneg-expozíció és intellektuális állapot | 554 |
Pálffy Zoltán: A színharmónia-érzékenység életkori jellemzői | 562 |
Hevesi Katalin: A beszéd szerepe a felnőtt és a gyermek kapcsolatában | 571 |
Vita | |
Szakács Ferenc: Levél a szerkesztőséghez | 576 |
Ádám György: Varga Zoltán vitaindító jegyezetéről a pszichofiziológus szemével | 577 |
Kézdi Balázs: A telefon: eszköz és módszer | 580 |
Szemle | |
Gazdag Miklós - Szakasits D. György: Az ergonómia helyzete Magyarországon | 585 |
Fórum | |
Neményi Mária: Beszélgetés György Júliával | 593 |
Komlósi Piroska: A X. Pszichoterápiás Konferencia Csehszlovákiában | 597 |
Pintér Anna: Beszámoló a Szegeden 1976. március 5-6-án tartott tudományos ülésről | 602 |
Nézőpont | |
Sárközi Erika: Kovács András | 604 |
Sárközi Erika: Sándory Mihály | 608 |
Könyv | |
Büky Béla: H. Helmes: A gyermek beszéde | 612 |
Oldal Krisztina: K. Lorenz: A civilizált ember nyolc főbűne | 618 |
Zakar András: Az iskolai osztály szociálpszichológiai problémái | 620 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.