1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar Pedagógia 1985.

A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának folyóirata/1-4. szám

Tartalom

1. szám
Tanulmányok
Kósáné Ormai Vera: Szocializációs zavarok és az iskola3
Szoboljeva Ludmilla: Az alkoholfogyasztással kapcsolatos tanári és tanulói vélemények13
Bernáth László: Főiskolai hallgatók egyéni tanulásának vizsgálata26
Regdon Géza - Kata Mihály: Külföldi hallgatók képzésével kapcsolatos pedagógiai tapasztalatok38
Hadházy Tibor: Szemináriumi módszereink elemzése faktoranalízis segítségével42
Kárpáti Andrea - Kaposi Endre: Az alsó tagozatos tanulók műelemzőképesség-vizsgálatának tapasztalatai50
Szabóné Fehér Erzsébet: A Természetismeret (Historia Naturalis) tananyagrendszere 1777-1868 között62
Tőkéczki László: Az egyházak és az iskoláztatás Klebelsberg Kunó nézeteiben69
Xantus Gyuláné: Olvasástanítási módszerek hazánkban 1945 után79
Körkép
Réthy Endréné: Pedagógiai kutatások Bratislavában90
Szabolcs Éva: Nemzetközi neveléstörténeti konferenciák az NSZK-ban93
Könyvekről
Zibolen Endréné: johann Heinrich Pestalozzi (Mészáros István)99
2. szám
Tanulmányok
Köte Sándor: Köznevelésünk korszakváltása111
Szücs Ágnes: Dokumentumok köznevelésünk történetéből130
Bábosik István - Kozáki Béla: Tendenciák a XX. századi jellemértékelésekben - s azok pedagógiai konzekvenciái157
Fejős Csaba: A tantárgyak strukturális vizsgálata a műszaki felsőoktatásban171
Nagy Péter Tibor: A numerus clausus történetéhez182
Körkép
Mészáros István. Két Ratio Educationis: kiteljesedés vagy hanyatlás?190
Benedek András: BIE '84204
Váradi Tibor: Mérnökpedagógia '84: a technológia-transzfer néhány oktatási-nevelési vonatkozása204
Könyvek
Angelusz Erzsébet: Filozófia, antropológia, nevelés. (B. Pach Éva)213
Krónika
Doktori védések (Simon Péterné)218
3. szám
Tanulmányok
Kiss Tihamér: Az érték szerepe az akarati döntésekben és az akarat nevelése227
Bakó Gyöngyi: A szentlőrinci továbbtanulók helye középiskolai közösségeikben243
Gyaraki F. Frigyes: A moduláris képzés a felsőoktatási didaktika rendszerében254
Salamon Zoltánné: A pedagógus-képzés sajátos problémái a 70-es 80-as években274
Gergely Ferenc: A cserkésznevelés fő gyakorlati eszközei, módszerei287
Körkép
Halász Gábor: Új oktatáspolitikai tendenciák a nyugati országokban299
Kovács Sándor: A tantárgyközi oktatás nyugat-európai iskolai innovációkban311
Könyvekről
Ködöböcz József: Dezső Lajos (1847-1904) (Mészáros István)327
Napló
Gáspár László doktori értekezésének nyilvános vitája (Simon Péterné)330
4. szám
Nagy Sándor A neveléstudomány huszonöt évének tükröződése a Magyar Pedagógiában369
Tanulmányok
Zrinszky László: Irányzatok, viták a mai olasz neveléstudományban381
Réthy Endréné: A tanulói személyiségtényezők és a pedagógiai eljárások összeegyeztethetőségének lehetősége - egy szerfoszló álom?394
Zsolnai Anikó: Az értékelés-osztályozás egy lehetséges modellje398
Jachimovits Lászlóné: A felsőfokon való önálló tanulás kérdései409
Buzás László: A nevelés céljának halvány körvonásai a reformpedagógiában420
Gulyás András: A Fejér megyei népoktatás az 1944/45. tanévben435
Körkép
Szoboszlay Miklós: Előtérben a kollektív, erkölcsi, jogi nevelés kérdései a Pedagogika 1984. évi számaiban447
Könyvekről
Báthory Zoltán: Tanítás és tanulás (Gyaraki F. Frigyes)457
Piaget emlékkötet (Kiss György)460
Milan Ratkovic: Az oktatás fejlődése és ellentmondásai (Barics Ernő)463
Napló
Fináczy-emlékülés466
A tudományos Minősítő Bizottság Pedagógiai Szakbizottságának tagjai466
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem