1. szám | |
Tanulmányok | |
Kósáné Ormai Vera: Szocializációs zavarok és az iskola | 3 |
Szoboljeva Ludmilla: Az alkoholfogyasztással kapcsolatos tanári és tanulói vélemények | 13 |
Bernáth László: Főiskolai hallgatók egyéni tanulásának vizsgálata | 26 |
Regdon Géza - Kata Mihály: Külföldi hallgatók képzésével kapcsolatos pedagógiai tapasztalatok | 38 |
Hadházy Tibor: Szemináriumi módszereink elemzése faktoranalízis segítségével | 42 |
Kárpáti Andrea - Kaposi Endre: Az alsó tagozatos tanulók műelemzőképesség-vizsgálatának tapasztalatai | 50 |
Szabóné Fehér Erzsébet: A Természetismeret (Historia Naturalis) tananyagrendszere 1777-1868 között | 62 |
Tőkéczki László: Az egyházak és az iskoláztatás Klebelsberg Kunó nézeteiben | 69 |
Xantus Gyuláné: Olvasástanítási módszerek hazánkban 1945 után | 79 |
Körkép | |
Réthy Endréné: Pedagógiai kutatások Bratislavában | 90 |
Szabolcs Éva: Nemzetközi neveléstörténeti konferenciák az NSZK-ban | 93 |
Könyvekről | |
Zibolen Endréné: johann Heinrich Pestalozzi (Mészáros István) | 99 |
2. szám | |
Tanulmányok | |
Köte Sándor: Köznevelésünk korszakváltása | 111 |
Szücs Ágnes: Dokumentumok köznevelésünk történetéből | 130 |
Bábosik István - Kozáki Béla: Tendenciák a XX. századi jellemértékelésekben - s azok pedagógiai konzekvenciái | 157 |
Fejős Csaba: A tantárgyak strukturális vizsgálata a műszaki felsőoktatásban | 171 |
Nagy Péter Tibor: A numerus clausus történetéhez | 182 |
Körkép | |
Mészáros István. Két Ratio Educationis: kiteljesedés vagy hanyatlás? | 190 |
Benedek András: BIE '84 | 204 |
Váradi Tibor: Mérnökpedagógia '84: a technológia-transzfer néhány oktatási-nevelési vonatkozása | 204 |
Könyvek | |
Angelusz Erzsébet: Filozófia, antropológia, nevelés. (B. Pach Éva) | 213 |
Krónika | |
Doktori védések (Simon Péterné) | 218 |
3. szám | |
Tanulmányok | |
Kiss Tihamér: Az érték szerepe az akarati döntésekben és az akarat nevelése | 227 |
Bakó Gyöngyi: A szentlőrinci továbbtanulók helye középiskolai közösségeikben | 243 |
Gyaraki F. Frigyes: A moduláris képzés a felsőoktatási didaktika rendszerében | 254 |
Salamon Zoltánné: A pedagógus-képzés sajátos problémái a 70-es 80-as években | 274 |
Gergely Ferenc: A cserkésznevelés fő gyakorlati eszközei, módszerei | 287 |
Körkép | |
Halász Gábor: Új oktatáspolitikai tendenciák a nyugati országokban | 299 |
Kovács Sándor: A tantárgyközi oktatás nyugat-európai iskolai innovációkban | 311 |
Könyvekről | |
Ködöböcz József: Dezső Lajos (1847-1904) (Mészáros István) | 327 |
Napló | |
Gáspár László doktori értekezésének nyilvános vitája (Simon Péterné) | 330 |
4. szám | |
Nagy Sándor A neveléstudomány huszonöt évének tükröződése a Magyar Pedagógiában | 369 |
Tanulmányok | |
Zrinszky László: Irányzatok, viták a mai olasz neveléstudományban | 381 |
Réthy Endréné: A tanulói személyiségtényezők és a pedagógiai eljárások összeegyeztethetőségének lehetősége - egy szerfoszló álom? | 394 |
Zsolnai Anikó: Az értékelés-osztályozás egy lehetséges modellje | 398 |
Jachimovits Lászlóné: A felsőfokon való önálló tanulás kérdései | 409 |
Buzás László: A nevelés céljának halvány körvonásai a reformpedagógiában | 420 |
Gulyás András: A Fejér megyei népoktatás az 1944/45. tanévben | 435 |
Körkép | |
Szoboszlay Miklós: Előtérben a kollektív, erkölcsi, jogi nevelés kérdései a Pedagogika 1984. évi számaiban | 447 |
Könyvekről | |
Báthory Zoltán: Tanítás és tanulás (Gyaraki F. Frigyes) | 457 |
Piaget emlékkötet (Kiss György) | 460 |
Milan Ratkovic: Az oktatás fejlődése és ellentmondásai (Barics Ernő) | 463 |
Napló | |
Fináczy-emlékülés | 466 |
A tudományos Minősítő Bizottság Pedagógiai Szakbizottságának tagjai | 466 |