1.062.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam)

A Magyar Paedagogiai Társaság havi folyóirata - XXVII. évfolyam 1-4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a kötetből:

SZABADABB MOZGÁS A KÖZÉPISKOLÁK FELSŐ OSZTÁLYAIBAN.
Drezdai tapasztalatok.

Körülbelül egy évtizeddel ezelőtt hangzott fel Németországban legelőször ez a jelszó: Szabad... Tovább

Előszó

Részlet a kötetből:

SZABADABB MOZGÁS A KÖZÉPISKOLÁK FELSŐ OSZTÁLYAIBAN.
Drezdai tapasztalatok.

Körülbelül egy évtizeddel ezelőtt hangzott fel Németországban legelőször ez a jelszó: Szabad mozgás a középiskola felsőbb osztályaiban (Bewegungsfreiheit). Azok, akik ennek a reformtörekvésnek hiveivé szegődtek, a középiskolának olynemű szervezését sürgetik, mely lehetővé teszi, hogy a tanuló a legfelsőbb osztályokban az egyéni hajlamainak kedvező tárgycsoportokkal (azaz: vagy a humaniórákkal vagy a reáliákkal) behatóbban foglalkozhassék. Azzal érvelnek, hogy ma nagyon élesen válik széjjel a közép- és főiskola; nincs meg az átmenet a mindenre jogosító, általános műveltséget adó középiskola és a szakszerű tudományos irányban haladó főiskola közt; emennek is, amannak is érdeke, hogy a széjj elválás ne következzék be hirtelen ugrással, hanem lassú előkészülettel, egymáshoz való észrevétlen közeledéssel. Egy 17-18 éves ifjú már határozottan érzi, hogy milyen pályára van hivatottsága, kedve és kilátása: ha módot adunk neki, hogy ennek az immár jogosult előszeretetnek vagy tanulmányi szükségletnek általános műveltsége csorbítása nélkül a lehetőség szerint eleget tehessen, nagy szolgálatot teszünk neki, s általa a nemzeti közműveltségnek, a nemzet tudományos életének. Az egész törekvés - mondanom sem kell - természetes következménye a középiskolai jogosítás egységének, melyet az egyes tipusok változatlan fenntartása mellett, a német birodalom államkormányai 1901-ben elhatároztak és életbe léptettek. Ha egyaránt bármely főiskola nyitva áll a bármely középiskolát végzett tanulóknak, elvileg megengedhetőnek látszik az is, hogy az egyes középiskolai típusokon belül is helye lehessen bizonyos mértékű differenciálódásnak, azaz: szabadabb mozgásnak. E kísérletek azóta megsokasodtak, s ma is folynak, anélkül, hogy mindeddig egyetemes érvényű kormányrendeletek kibocsátását vonták volna maguk után. Vissza

Tartalom

1. szám
Fináczy Ernő: Szabadabb mozgás a középiskolák felső osztályaiban 1
Benisch Arthur: Középfokú iskoláink elhelyezése 11
Kisebb közlemények
kf.: A magyarság ügye külföldön 32
Irodalom:
Payr Sándor: Nagy György és a harkai iskola II. József korában. Szelényi Ödön 37
Új könyvek 39
Szemle
Suszter Oszkár: A zsidókérdés Magyarországon 40
Külföldi lapokból 46
Magyar Paedagogiai Társaság
A Magyar Paedagogiai Társaság külső tagjai 1917 december 31-én 47

2-3. szám
Fináczy Ernő: Népoktatásunk alaptörvénye 65
Goldziher Károly: A geometria középiskolai tanításának módszertani alapvetése 76
Tarczay Erzsébet: Magyar iskolák Horvát-Szlavonországban 99
Kisebb közlemények:
Agárdi László: A háborús tanítások és a tanulók 116
K. F.: Politika és pedagógia 122
Mattyasovszky Kasszián: A mennyiségtan és a fizikai törvények alkalmazása 127
Szántó Kálmán - Németh Sámuel - Benisch Arthúr: Középfokú iskolánk elhelyezése 130
Irodalom:
Kiss Elek: Az értelmi és erkölcsi nevelés viszona. Ism. Imre Lajos 136
Enyvvári Jenő: Philosophiai szótár. Ism. Cz. A. 141
Gárdos Dezső: Szakfelügyelői értekezlet 1950-ben. Ism. Kováts Alajos 142
Új könyvek: 1. hazai művek, 2. külföldi (német, angol és francia) művek 143
Szemle:
Kilián Zoltán: Szabad utat a tehetséges tanítóknak is! 147
Hazai lapokból (Akadémiai Értesítő. - Népművelés. - Néptanitók Lapja. - A napilapok nevelésügyi cikkei 1917 második felében) 150
Külföldi lapokból (Kant mint pedagógus. - Tisztviselői pedagógia. - A gondolatszabadság az Egyesült Államokban. - A természettudományi oktatás Angliában. - Bevezetés a tudományos gondolkodásba) 157
Magyar Paedagogiai Társaság:
Felolvasó ülés 1917 nov. 17-én 162
A decemberi ülés 162
XXVI. nagygyűlés 1918 jan. 26-án 162
A M. P. T. tisztviselői, tiszteleti, rendes és alapító tagjai 1918-ban 171
Hivatalos nyugtázás 175

4. szám
Waldapfel János: Az etika tanítása közoktatásunk rendszerében 177
Imre Sándor: A békére való átmenet nevelésügyi kérdései 185
Kisebb közlemények:
Juba Adolf: Az egészségügyi, anya-, csecsemő- és gyermekvédelmi kérdések az iskolában 199
Szilády Zoltán: Népművelés és népnyelv 207
Irodalom:
Szelényi Ö.: A magyar evang. nevelés története. Ism. Weber Arthur 211
Mitrovics Gy.: Az egyéni nevelés főbb szempontjai. Ism. Vértes O. József 215
Gros: Lakanal et l'éducation national. Ism. Nagy József Béla 216
Wust: Die Oberrealschule und der moderne Geist. Ism. Kemény Ferenc 218
Új könyvek: 1. hazai művek, 2. német, amerikai és olasz művek 221
Szemle: A népiskola és a választójog (I. A választójogi törvényjavaslat, II. Gróf Klebelsberg Kuno beszéde, III. Kérdések) 225
A magyar népoktatásügy a német tanítók előtt (Székely Károly előadásából: a nem-magyar iskolák) 231
Külföldi lapokból (Lengyelország iskolái - A jogosítások. - Ipari műhelyek az iskola szolgálatában. - Iskolakerülők osztálya) 235
Magyar Pedagógiai Társaság:
Hivatalos nyugtázás 239
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam) Magyar Paedagogia 1918. (nem teljes évfolyam)

A kötet néhány lapján aláhúzás, bejegyzés és gyermekrajz található. Az 1. szám borítója hiányzik. Könyvtári könyv volt.

Állapot:
6.480 Ft
3.240 ,-Ft 50
16 pont kapható
Kosárba