1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyar nyelv II.

Ötödik osztályosoknak

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ezek a tankönyvek a tudatos és igényes nyelvhasználatra nevelés jól használható eszközei. A szerzők felfogása szerint a nyelvi elemek felismerése és alkalmazása a fontos, az ehhez szükséges ismeretek pedig a nyelv használata közben, az igényes nyelvhasználatot segítő gyakorlati feladatok megoldása révén sajátítandók el.
Az olvasónak feltűnhet, hogy a tanítandó anyag elrendezése eltér a hagyományostól. Ez ahhoz a didaktikai felfogáshoz igazodik, amely nem a részek, az elemek felől közelít az „egészhez", hanem a gyerekek számára legtermészetesebb kommunikációs közegből, a szövegből indul ki, és halad a kisebb nyelvi elemek felé. E kisebb nyelvi elemek felismertetése és funkciójuknak megfelelő alkalmaztatása a hétköznapi beszédet idéző szövegek és irodalmi szemelvények segítségével történik.
A köteteket két nagy részre osztották: a nyelvi ismereteket gyakoroltató és a helyesírást gyakoroltató fejezetekre. Ez a megosztás azonban nem időbeli egymásutániságot jelöl. Nem arra biztat,... Tovább

Fülszöveg

Ezek a tankönyvek a tudatos és igényes nyelvhasználatra nevelés jól használható eszközei. A szerzők felfogása szerint a nyelvi elemek felismerése és alkalmazása a fontos, az ehhez szükséges ismeretek pedig a nyelv használata közben, az igényes nyelvhasználatot segítő gyakorlati feladatok megoldása révén sajátítandók el.
Az olvasónak feltűnhet, hogy a tanítandó anyag elrendezése eltér a hagyományostól. Ez ahhoz a didaktikai felfogáshoz igazodik, amely nem a részek, az elemek felől közelít az „egészhez", hanem a gyerekek számára legtermészetesebb kommunikációs közegből, a szövegből indul ki, és halad a kisebb nyelvi elemek felé. E kisebb nyelvi elemek felismertetése és funkciójuknak megfelelő alkalmaztatása a hétköznapi beszédet idéző szövegek és irodalmi szemelvények segítségével történik.
A köteteket két nagy részre osztották: a nyelvi ismereteket gyakoroltató és a helyesírást gyakoroltató fejezetekre. Ez a megosztás azonban nem időbeli egymásutániságot jelöl. Nem arra biztat, hogy a két ismeretcsoportot egymás után tanítsák, illetve tanulják, mivel a szerzők úgy vélik, hogy valamely adott nyelvtani ismerethez tüstént kapcsolódnia kell a hozzá tartozó helyesírási, nyelvhelyességi tudnivalóknak.
A feladatok a gyerekek játékos kedvére és alkotó fantáziájára építenek, igyekeznek felkelteni érdeklődésüket és igényüket az egyre önállóbb munka, valamint a választékos és tudatos nyelvhasználat iránt. Vissza

Tartalom

A névszókról tanultak ismétlése 3
ÚJ SZÓFAJOK 8
A névmások 8
Az igenevek 21
A SZÓELEMEK ( MORFÉMÁK) 34
A szótő és a toldalékok 34
Az egyszerű és összetett szavak 41
A BESZÉD HANGJAI 49
A beszédhang keletkezése 49
A magánhangzók 50
A mássalhangzók 59
A betűk, a betűrend 65
A SZAVAK JELENTÉSE 70
Mi a szó hangalakja és jelentése? 70
A hangalak és a jelentés kapcsolata 75
HELYESÍRÁS 90
Az intézménynevek helyesírása 90
A többelemű földrajzi nevek helyesírása 91
A keltezés formái 93
Helyesírásunk alapelvei 94
I. A kiejtés elve 94
II. A szóelemzés elve 103
III. A hagyomány elve 110
IV. Az egyszerűsítés elve 113
Szótagolás, elválasztás 114
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem