Előszó
Bevezető
„...a jó magyar írás és beszéd tanítását voltaképpen a helyes gondolkodás tanításával kell kezdeni. Ki gondolkodik helyesen? Aki az igazat keresi."
(Illyés Gyula)
Szervusz!
Köszöntünk újra egy évfolyammal feljebb, egy újabb magyar nyelvi tankönyv megismerésének a kezdetén. Néhány hasznos tanáccsal szeretnénk segíteni abban, hogy minél eredményesebben és minél nagyobb kedvvel tanulj ebből a tankönyvből.
Fontos, hogy ne a tankönyv leckéjének az elolvasásával kezdd a tanulást, mert így megfosztod magad az ismeretek fölfedezésének az örömétől. Azt szeretnénk, ha kísérleteznél az anyanyelveddel, ezért először mindig a munkafüzet feladataival próbálkozz!
A tankönyvben összegyűjtve, rendszerezve találod meg a tanulnivalót. Gondolkozz el a példákon, majd figyelmesen olvasd el a magyarázatokat! Az apróbb betűkkel szedett szövegrészek kiegészítő tudnivalókat, a témához kapcsolódó érdekességeket tartalmaznak. A fontosabb ismereteket a leckékben színes téglalapokkal emeltük ki. A félkövér betűvel kiemelt kulcsszavak irányítanak abban, mi kerülhet egy-egy összefoglaló füzetvázlatba vagy felelettervbe. Ha mindent elolvastál és megértettél, minden fontos tudnivalót megjegyeztél, akkor biztosan tudsz válaszolni a leckéket záró kérdésekre. Ismereteid rendszerezésében segítenek a munkafüzet leckéit záró felelettervek, az ismétlőfejezetek és az összefoglaló táblázatok.
Miről fogsz tanulni az anyanyelvi órákon a következő esztendőben? Folytatod azoknak az eszközöknek a megismerését, amelyek a sikeres kommunikációhoz szükségesek. Jártasabb leszel a könyvtárhasználatban, magasabb szinten rendszerezed a korábbi évfolyamokon már elsajátított grammatikai és helyesírási ismereteidet. Gyarapítod tudásodat a szövegről, és megismerkedsz a retorikai eszközökkel.
Szeretnénk, ha sok örömed telne a tankönyv használatában és a munkafüzet gyakorlatainak a megoldásában. Ehhez sok sikert és jókedvet kívánunk!
A szerzők
Vissza